Om det är bra batteritid och stor skärm du primärt är ute efter så kör LG:n, som du är inne på

Den har en av de allra bästa batteritiderna (som du säkert vet vid det här laget) och en stor, fin skärm.
De bitarna med den som jag tycker är mest negativt är frågetecknet hur mycket ROM-snickrande det kommer bli till den, hur länge LG kommer släppa uppdateringar, samt i mindre utsträckning, den plastiga byggkvaliteten. Men jag tror att de positiva aspekterna överväger detta för dig
De allra flesta som har en G2:a verkar vara mycket nöjda, plus att den ser ut att vara Swedroid-redaktionens favoritmobil:
https://swedroid.se/swedroids-redaktionsmedlemmar-valjer-sina-tre-favorittelefoner-2013/
OT: Väljer själv mellan N5, G2 och S4 (i9506) just nu (Z1:ans kostnad överskrider vad mitt företag godkänner). Inget lätt val. Men tror det blir en N5. Nästan uteslutande pga att alltid ha nyaste Android på den, samt att jag tycker den är snygg/skön att hålla i. Synd bara att den verkar vara lite sämre på en del saker jämfört med G2:an. Förutom design/byggkvalitet/trådlös laddning och möjligen hårdvaruprestanda.
Click to expand...