Köpråd, byte från Apple

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av onnefarbrorn, 25 nov 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. onekw

onekw Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Det låter ju som ett riktigt bra pris för de två ihop! Jag är nog väldigt färgad av min stora besvikelse över Z så jag borde nog vara tyst.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Han skrev Z och inte Z1 ☺

3. Bulldog76

Bulldog76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Ja det var det, var det som fällde avgörandet, eftersom prisskillnaden inte blev så stor. plus då att den är vattentålig

Sent from my Sony Xperia™ Z1 using Tapatalk

4. dj99elite

dj99elite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Själv hade jag väntat tills mars nästa år då nästan alla nya Android modeller släpps, samtidigt så sänks priset på de hamna också. :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

5. Fruktmoasen

Fruktmoasen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om det är bra batteritid och stor skärm du primärt är ute efter så kör LG:n, som du är inne på :) Den har en av de allra bästa batteritiderna (som du säkert vet vid det här laget) och en stor, fin skärm.

De bitarna med den som jag tycker är mest negativt är frågetecknet hur mycket ROM-snickrande det kommer bli till den, hur länge LG kommer släppa uppdateringar, samt i mindre utsträckning, den plastiga byggkvaliteten. Men jag tror att de positiva aspekterna överväger detta för dig :)

De allra flesta som har en G2:a verkar vara mycket nöjda, plus att den ser ut att vara Swedroid-redaktionens favoritmobil: https://swedroid.se/swedroids-redaktionsmedlemmar-valjer-sina-tre-favorittelefoner-2013/

OT: Väljer själv mellan N5, G2 och S4 (i9506) just nu (Z1:ans kostnad överskrider vad mitt företag godkänner). Inget lätt val. Men tror det blir en N5. Nästan uteslutande pga att alltid ha nyaste Android på den, samt att jag tycker den är snygg/skön att hålla i. Synd bara att den verkar vara lite sämre på en del saker jämfört med G2:an. Förutom design/byggkvalitet/trådlös laddning och möjligen hårdvaruprestanda.

Last edited: 20 dec 2013
  6. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag var också orolig inför Nexus 5s batteritid men är överraskad av att jag har klart bättre batteritid på den än jag hade på Galaxy S3 och Nexus 4. Inga problem att klara en heldag (06-24). Glad att jag inte valde G2.

7. onnefarbrorn

onnefarbrorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vilka är det som släpper nya då? Note 3 och G2 är väl i stort sett helt nya?

8. onnefarbrorn

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hade verkligen velat ha en N5 då jag är tokigt nöjd med N7, men med den underpresternade kameran och det i min värld för snålt tilltagna batteriet går den bort. Hade inte haft något emot en dubbelt så tjock telefon med massor av batteri men det verkar inte vara någon annan än LG som tänker så. Att Note3 har stort batteri är nog till viss del för att det får plats :D

Jag har i dagsläget inget behov av att byta roms och strula efter alla år med jailbreaks osv. Det mesta av det jag söker med bytet löses bara genom att byta plattform. Men vi får se i framtiden. Att LG kanske inte släpper uppdateringar som de andra är dock något jag oroar mig för...

9. onnefarbrorn

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad använder du telefonen till då? Jag kommer som sagt spela en hel del och dessutom streama film/serier. Använder också telefonen som hotspot väldigt mycket. Skulle du kunna tänka dig att spela Dungen Hunter 4 eller liknande någon timma och se hur batteriet påverkas av det?

10. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag spelar inte spel alls och kan inte dra några slutsatser kring det. Men med samma handhavande får jag som sagt ut mer från N5 än jag fick ur N4 och S3.

11. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag kommer också ifrån S3,har mycket bättre batteri och inga problem med att ta mig igenom dagen utan behöva jaga laddare.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

12. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Om du kör ett motorstarkt fordon lugnt så kan den under vissa omständigheter dra mindre soppa än en med mindre motor men om du trycker pedalen i botten så drar den naturligtvis mer än en med klenare motor.

Vad jag vill säga är att om spelet är designat att köra så hårt telefonen pallar så kommer batteriet dö rätt snabbt. Du lär inte klara sig igenom en hel dag iaf. Hur exakt det påverkar vet jag dock inte för jag lirar inte på min mobil, jag använder n7an till det.

13. dj99elite

dj99elite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är alla nya modeller av tex: HTC och Samsung som släpps :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

14. onnefarbrorn

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Muttra mumla - man börjar sakna iPhone redan - där kommer det bara en om året och är uppgraderingen för stor väntar man på nästa - jävla android som ger så mycket valmöjligheter :D

15. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Men köp en iPhone då? Är väl ingen som hindrar dig :)

16. onnefarbrorn

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej usch, jag är ironisk bara med att utbudet är så skralt på den sidan ;) Så förbaskat trött på iPhonen nu att jag bara längtar tills jag velat färdigt och valt en android :)

17. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Hehe okej då! Tidigare kan jag förstå att folk tyckte att android va svårt att välja rätt för de kunde va laggigt men idag tycker jag det flyter riktigt fint iallafall på min nexus 5,allt är som smör på den. Förutom vissa appar som tycker de är smart att ladda ner bilder medan man skrollar i listorna så d uppstår ett hack typ. Varför jag nämner det är för jag laddade ner en kalori app idag som beter sig på detta sätt, men jag skyller inte på android utan på appen. För jag har flera appar som fattar att man bör ladda ner bilderna innan användaren börjar skrolla men sen finns det appar som fixar att ladda ner bilder medan man skrollar utan hack. Det är lite skumt det där hur som helst.

Men det finns inget som känns trögt med något iallafall. Jag kan inte svara för alla Android's där ute men nexus 5 kan jag iallafall säga laggar inte!

Tänkte så du har iallafall ett litet tips och kanske inte velar mer ;)

18. onnefarbrorn

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack :) Jag använder redan en Nexusplatta och är väldigt nöjd med den så känner mig redan trygg med android. Dåliga appar finns det gott om på alla plattformar tyvärr ;) Att jag ska ha android i min nästa telefon är säkert, men vilken jag ska välja är fortfarande ovisst, men det lutar kraftigt åt G2 med ett visst sneglande mot Note3. Får se vad som händer fram tills februari när det är dags att byta ;)

19. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Har man haft iPhone finns bara 3 val just nu som andas kvalitét.
    HTC One, Sony Z1 Compact, Sony Z1.

Last edited: 8 jan 2014
  20. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Dock skulle jag INTE välja HTC One mot Z1! Kommer man ifrån apple så har man vant sig med att allt flyter på som det ska och att man kan ha telefonen i ett par år. HTC One är nu cirka ett år gammal. Den har också haft ett par kvalitétsproblem, men nu borde det väl vara bra. Annars är den ju bra gjord :) Men som sagt, ska man köpa ny telefon så vill man inte välja en som har ett år på nacken.

Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.