Mina 10-öres input..
Jag är en enkel användare som söker något som fungerar bra i mitt liv/vardag, hade en Apple Watch ny tillsammans med en Iphone 12 pro max och måste säga att sättet dom interagerar ihop är riktigt bra, snäppet bättre än Garmin, MEN det är totalt fler saker som jag inte gillar, i ovan fall var batteritiden en dealbreaker på AW, att jag upplevde den som ömtålig, menar då när man lever i vardagen och inte sitter på kontor i kostym hela dagarna så oroade jag mig för att repa eller spräcka glaset på klockan.
Så för mig är det inget direkt dåligt med AW men den passar inte mig och min livsstil, det är nog därför jag haft 4 Garmin klockor och där den nuvarande (Garmin epix™ Pro (Gen 2) – Sapphire Edition | 51 mm Carbon Gray) är den bästa klocka jag haft alla kategorier, är den helt perfekt näe men ändå den bästa...hittils.
Och vad eller hur använder jag den, på jobbet där jag inte får/kan ha mobil som stegräknare
och larm, just ´larm är grymt med både ljud och vibration.
Mätning av all motion främst vandring/promenader, sömn och andra hälsoaspekter.
När jag sitter på tex ett kafé och har telefonen undanstoppad och får en notifiering så upplever jag att snabbt vrida på armen för att sedan i 9 fall av 10 ignorerar detta stör mindre i samvaro med andra.
Att den går ner i mörkt läge på natten.
Att den har ficklampa är överraskande bra! tex när jag eller med katterna och en boll/leksak hamnar under soffan och jag inte kan se den, när jag letade efter en säkring på bilen efter vägkanten...osv.
Så Om jag skulle prova den där AW som är lite mer rejäl idag så kanske jag skulle ändra mig, men jag tvivlar.
Last edited: 21 sept 2023
Fridensliljor gillar detta.