Köpråd: Garmin Epix Pro (Gen 2) VS Apple Watch Ultra

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Fridensliljor, 7 jun 2023.

1. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

2. Fridensliljor

Fridensliljor Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Drog en chansning då jag inte vill ha för mörk boett men samtidigt inte så som den vita ser ut på sidorna då jag håller med att den ser ”plastig”.

Hoppas få min till veckan så kommer det bilder :).

Pettapan och Leo83 gillar detta.
  3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Antar att den ser ut så här

Bifogade filer:

Puttesson, Fridensliljor och Pettapan gillar detta.
  4. Fridensliljor

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Mums. Vart köpte du det där bandet :D?

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Amazon

NotoCity Kardborreband Nylon Strap för Garmin Feinx 6x/5x/7x, 26mm Quick Fit Nylon Rem för Fenix 5X Plus, Fenix 6X Pro,Fenix3, Fenix3 HR, Descent Mk1/MK2/MK2S,Enduro 2 Amazon.se

Har ett likadant men grått till min 6X, galet skönt att ha på armen

Gorgeous och Fridensliljor gillar detta.
  6. Fridensliljor

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Stort tack kör ett Loop Band på min AWU och tycker det är riktigt skönt.

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har inte riktigt testat såna här band tidigare men nu har jag fastnat totalt istället. Så sköna att ha på sig och man kan justera dom exakt som man vill ha det

8. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    :eek: Om jag vore religiös skulle jag be för dig vännen :teeth:;)! Lova att ha lite tålamod bara :D. Det blir tillbaks till iOS för mig, men INTE för att jag inte tyckte android var bra nog utan för att mitt jobbs IT-avdelning är helt insnöade på iPhone och har gjort det till ett lidande att använda android :ehm: - så nu har jag sagt ok jag kan ha iPhone då men då får ni stå för den och då ska det vara en jag kan tåla (självklart att arbetsgivaren ska stå för jobbtelefon såklart, men jag har i alla år haft min egen bara för att få ha precis vad jag vill ha då de annars kört med en standardmodell till alla).

Jag tror du kommer att gilla pixel 8 pro, jag blev snabbt förälskad i 7 pro. Android har mognat lite sen vi sist hade det, de områden där iOS var bättre har android närmat sig på och där android var bättre är det fortfarande det, plus att det har dykt upp lite nya smutta grejer :).

Fridensliljor gillar detta.
  9. Fridensliljor

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Haha tack vännen :innocent:. Känner mig lite smått nervös inför bytet efter senaste fyra åren med äpplet. Ska ge Android och Garmin en ärlig chans och inte döma ut efter 1-2 veckor :P.
    Blir att förbereda med alla kontakter, dokument, bilder, lösenord innan etc så bytet blir så smidigt som möjligt. OM det skiter sig ändå ja då får jag sälja av allt och köpa äpplet igen men förhoppningsvis inte då jag blev och är riktigt besviken på släppet iPhone 15 Pro/Max samt AWU 2.

Vet av egen erfarenhet att vissa arbetsgivare går helt all in med Apple vilket gör det bara krångligt ifall man äger en Android. Skönt dock att din arbetsgivare står för en telefon :D.

Jag ser fram emot att prova en Pixel igen. Har inte ägt någon sedan Pixel 4/XL så är ju ett tag sedan :eek:. Tre saker jag värderar som jag hoppas Pixel ska kunna leva upp till. Kameran, batteritiden och regelbundna uppdateringar.

mange76 gillar detta.
  10. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Har vid några tillfällen provat att gå över till android, men ger upp efter några veckor. Man borde kanske ge det mer tid egentligen.

Är även jag ganska likgiltig inför årets släpp. Men jag tänker att jag istället väntar på nästa års lineup. Dock finns det en möjlighet att Pixel 8 kan skapa en ”villhöver” känsla :)

Var för övrigt och kände på en 15PM och den kändes relativt hanterbar, betydligt trevligare än 14PM i handen. Men 18.000kr, knappast.

11. Fridensliljor

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Jo det är sjukt enkelt att döma ut alldeles för snabbt :). Har iallafall bestämt mig att ge Android och Garmin åtminstone tre månader innan jag beslutar mig för något.

Årets släpp tycker jag personligen blev en flopp och jag blev inte det minsta sugen på varken iPhone 15 Pro/Max eller Apple Watch Ultra.
    Sedan som du nämner är priserna helt käpp rätt åt helvete för en jäkla telefon :eek:.

Jag håller tummarna att Pixel 8 Pro inte drar iväg men oavsett får jag helt OK för min iPhone 14 Pro så mellanskillnaden blir inte allt för saftig.

12. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Fördelen med pixel är att det ibland är riktigt bra kampanjer. Vid 2-3 tillfällen har pixel 7/7pro prissänkts 2-3000kr, så jag kommer åtminstone invänta BF innan jag testar ”den andra sidan”.

IMG_0871.png

13. Fridensliljor

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Absolut det är en jäkla fördel med att få ännu mer rabatterat :P. Tyvärr har jag inte tålamodet att vänta speciellt nu när jag beställde mig en Garmin idag också så vill byta sida snarast möjligt ;). Måste bara hitta ett par hörlurar som ersätter mina AirPods Pro.

mange76 gillar detta.
  14. kissidor

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    men air podsen kan du väl ha kvar? funkar ju fint med android också ju :)

15. Fridensliljor

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Det är sant men jag tappar väl vissa funktioner jämfört med iOS?

Är dock sugen att prova Sony WF-1000XM5

16. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Nu har jag inte haft dom dyrare Garmin klockorna. Men det är sån enorm skillnad i vibration mellan AW och andra klockor jag provat

AW är väldigt diskret medans Forerunner, GW, PW låter rätt högljutt. Kan lika gärna köra alarm med ljud på telefonen då om jag ändå ska väcka sambon

Men jag har fortfarande inte sålt min S23 som var planen när jag fick min IP15P.. kanske för den inte motsvarade förväntningarna

17. kissidor

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    jo så är det väl, vet inte om pixel-telefon med pixel buds eller något annat alternativ ersätter det fullt ut. hursomhelst att byta ut klockan var ju helt nödvändigt och därmed prio ett, att byta ut lurarna bör kanske rankas lägre än att säkerställa att familjen har mat och husrum :P:D.

jag fick ju också byta klocka nu när jag går åt andra hållet, funderade också länge och väl på en garmin istället, dels för batteritiden men även för att kunna hoppa mellan OS:en utan att behöva byta klocka vareviga gång. för mig hade det blivit en venu 3 isf. man är ju ej träningslejon utan snarare en tant :o, och då tror jag venu-serien hade varit lämpligast. nu blev det ändå en aw9 - när det stod klart att jag för jobbets skull är så illa tvungen att gå tillbaks till iOS och bli kvar där - men jag är fortfarande inte säker på om jag valde rätt :neutral:.

18. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Går ju att ställa in hur intensivt den ska vibrerar. Sen kan säkert AW kännas mer behaglig beroende på hur motorn skiljer sig åt men att Garmins skulle väcka din sovande sambo har jag svårt att tro eller jag kan tro det men skulle nog tipa på att hon skulle bli väckt ändå när du går upp från sängen i så fall.

19. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Det handlar inte om att AW vibrerar mindre intensivt utan den känns mer som en lätt knackning på handleden, det är en betydligt mer avancerad vibrationsmotor. Sen har jag inte testat Garmins dyrare klockor, dom kanske har det också. Jag jämför ju en Forerunner 255 för 3000 kr mot AW

20. Fridensliljor

Mottagna gillanden:
    5 906

MINA ENHETER

Garmin-experter!
    @tpalsson@tpalsson @Fredriks@Fredriks @msandstedt@msandstedt @Pettapan@Pettapan
    Vad i hela friden är detta?
    Skojar eller överdriver inte om klockan gjort 20+ sådana uppdateringar. Har den ballat ur redan första dagen :P.
    IMG_5106.jpeg

Last edited: 12 okt 2023