Hejsan,
Har en gammal Lumia 920 som börjar sjunga på sista versen. Dessutom har min bank slagit sista spiken i kistan genom att kapa möjligheten att använda deras bank-app efter årsskiftet , i och med att de går över till att enbart stödja WP-10.
Så nu sitter man här strandad, när man hade hoppats på att kunna nöta på lumian fram tills Apple släpper sin jubileumstelefon i September. Så blir nu icke fallet och jag har därför surfat runt efter en "placeholder" , alternativt ersättare.
Kraven är följande : helst inte mindre än 5,5 tum 3gb ram , 32gb internminne , fingeravtrycksläsare. 4G nät ett plus, men inget krav. Jag spelar inte så mycket, men vill självklart att telefonen skall vara någorlunda bra optimerad för att klara alla vardagliga sysslor såsom surf, bankärenden, börshandel , samt ljudmässigt adekvat för samtal och musiklyssnande.
Har tittat runt lite på forumet och fastnat för följande 3 mobiler:
QiKU Q Terra Ultimate 6"
Meizu M3 Max 6"
Doogee Y6 Max 6,5"
Doogee är ju billigast av dessa telefoner, men storleken avskräcker. Märket QUIKU har jag aldrig hört talas om, så är aningen osäker på om deras kompetens gällande uppdateringar av mjukvara är fullt adekvat. Har även lite tvivel kring Doogee när det gäller hållbarhet och mjukvaruppdateringar, Meizu känns säkrare där, dock är den dyrast av de tre.
Har ni synpunkter, eller kanske rent av andra förslag så är jag idel öra!
Click to expand...