Köpråd: mobil för runt 4000:-

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RobRuu0729, 19 nov 2021.

1. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 741
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Alla dessa tre är bra köp. S20 FE sannolikt mest för pengarna med funktioner som trådlös laddning och 3x telezoom. 11T har störst skärm men också störst yttermått. Svårt att säga vilken telefon som tar bäst foton med huvudkameran.

Så här skriver GSM-arena i slutsatserna om 11T när de jämför den med Nord 2 och S20 FE:

"Speaking of savings, the OnePlus Nord 2 5G in its fully tricked out 12GB/256GB configuration is already cheaper than the base model Xiaomi. The difference gets to a tangible €150 euro for a matching 8GB/128GB spec. The Nord's display isn't as good - not as bright and just 90Hz vs. 120Hz on the 11T, but that's not a dealbreaker. Battery life is comparable between the two, and the slightly quicker charging on the Nord is appreciated, but hardly a gamechanger against the Xiaomi. The 11T is easily the better cameraphone, and that might make it worth the price difference after all.

For roughly €500, you can snatch a Galaxy S20 FE, while an S20 FE 5G will set you back an extra €100. LTE-only or 5G capable, the somewhat aging Galaxy comes with a proper IP68 rating for dust and water protection and a real tri-set of cameras, including a 3x telephoto - no macro, though. It's can also record 4K60 video, with its selfie camera too, plus it has a memory slot. The 11T battery will comfortably outlast the Galaxy in screen-on activities, and will be much quicker to charge, too - that could be worth considering if you're constantly on your phone."

Xiaomi 11T review: Alternatives, pros and cons, verdict (gsmarena.com)

Kristy och Helge67 gillar detta.
  2. tpalsson

tpalsson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    926
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    flipp gillar detta.
  3. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 741
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Absolut. Kanske mest prisvärd av alla erbjudanden på telefoner just nu. Dock en sämre prestanda och vibrationsmotor än lurarna ovan men sexigaste designen.

4. paycheck

paycheck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    171
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Valde en A52 som jobbtelefon. Om det varit min privata hade jag gjort mig av med den direkt. Plastigare och billigare telefon får man leta efter, trots 120hz skärm. Kamerorna har jag förvisso inte testat så kan inte uttala mig om dem.
    Av nämnda telefoner bör du ha denna längst ned på listan