Köpråd - Mobilstativ och fjärrutlösare

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 4 dec 2016.

1. Droid55

Droid55 Guest

@220volt@220volt Jag har spelat in 20 min nu och kan konstatera att fjärrstyra kameran/telefonen via datorn har sina nackdelar, eller ska jag säga fördröjningar. Fick ta om en sekvens eller två. Funkar i nödläge men tror jag investera i fjärrutlösaren från Kjell. Slipper tidsfördröjningen och behöver inte förlita mig på Wi-Fi och bilden blir bättre på telefonen än vad som speglas på datorskärmen. [emoji4]

2. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 735
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Okej. Nu testade jag inte programmet så mycket men jag upplevde väldigt liten fördröjning både med kabel och wifi, kanske beror på datorns prestanda och även nätverkets. Ang bildkvaliteten så kunde man ställa vilken upplösning du vill ha och körde man 1080x1920 i fullskärm så ser det bra ut.

3. Droid55

Droid55 Guest

Fördröjningen kom inte direkt men märktes efter en stund. Hade fullskärm men valde inget, möjligt det går att få bättre. [emoji4]

4. Droid55

Droid55 Guest

5. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Wi-fi funkar under flygplansläge också.

6. Droid55

Droid55 Guest

Det visste jag inte men kollade nu och du har rätt. Fel av mig. ^^

7. Droid55

Droid55 Guest

Nope, manicken funkar inte som tänkt. Jo, jag kan ta foto med den och jag kan stoppa video men jag kan inte starta eller pausa video. :ehm:

Edit: Kanske ska nämna att det funkar på iPhone eftersom du sveper för välja video men du trycker på en knapp för starta (samma knapp används för stoppa). På Samsung sätter video igång direkt när du sveper och trycker du på samma knapp stoppas videon och du behöver svepa för starta en ny video.

Last edited by a moderator: 12 dec 2016