Köpte mediapad x2 och är orolig kring 4g

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Karmeck, 4 okt 2015.

  1. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    helvete vad stor den är :P! alltså denna har jag faktiskt väldigt svårt att se som en telefon och inte som en platta. det känns som att det skiljer så mycket mer mellan 6" (som i min nexus 6 och min mate ascend 7) och 7" än mellan 7" och 8" (som i min tablet z3 compact). alltså visst, det blir ju en relativt sett större skillnad, men det känns som mycket mer än skillnaden mellan 14% och 17% vilket är vad miniräknaren säger mig att det är.

    har också insett att även om 6-tummarna är dryga att hantera med en hand (vilket för mig ytterst sällan är nödvändigt eller ens önskvärt) så är 7" så jag knappt klarar av att hålla i den med en hand - små marsvinshänder som man har :o. nu förundras jag iaf över vad nätt och behaglig min n6 är att hålla och hantera :D!

    så det lär knappast bli att den får ersätta både privat- och jobbtelefonen som jag hade en liten tanke om, men jag ska iaf försöka köra den istället för jobbtelefonen och att dessutom alltid släpa med mig en 8"-platta. jag pratar inte mycket i telefon och i bilen har jag alltid headset så det kanske kan funka. dessutom har jobbets mobilabonnemang bara otidsenliga 0,5GB datatrafik, men jag har dessutom ett rent mobildataabonnemang från jobbet på 20GB som är avsett att sitta i laptopen - så jag kan ändå utnyttja dual-simfunktionaliteten.

    i övrigt flyter den på helt ok - inte lika slick som n6:an dock utan mer som mate 7:an vilket ju iofs var vad man kunde vänta sig, även om man hade hoppats att märka av den lilla uppgraderingen i RAM och processor - men som sagt, helt ok. men vad störigt det är att inte kunna väcka den med vare sig doubletap to wake eller fingret på baksidan o_O. man blir snabbt bortskämd ;). i batteritid däremot piskar den ju n6:an duktigt, vilket iofs även mate 7:an gör.

    på det stora hela tror jag att jag kommer att vara mycket nöjd med köpet iaf, bara jag kommer ur det chocktillståndet jag är i nu över att den var så där stor :eek:
     
    bernard gillar detta.
  2. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Har nu fått mobilen och återkommer snart med mer information.
     
    bernard gillar detta.
  3. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    sitter i Jönköping och får 4g via telia i alla fall. har igen surf kvar så kan inte testa hastigheten ritigt. annars saknar jag hur pass nära z3c var original Android. Men svenska fanns det och inga japanska symboler. Ski safari 2 är den första appen jag stöter på som inte vill installeras från playstore, säger att platt-o-fånen inte är kompatibel, gick jätte bra att lägga in via apk.

    23gb tillgängligt från början av 32. kör med skal och skärm skydd från denna sida:

    http://www.honormi.com/huawei-mediapad-x2-matte-gel-case-111.html

    plastigt å glidigt men får la vänja mig .

    kom gärna med frågor.
     
  4. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

  5. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jomen som sagt, det var ju 701:an jag köpte från tyskland :). och den finns ju tom i Sverige fast dock bara i 2GB/16GB-utförande.

    i Jönköping lär du ha 4G utan band 20 ja, det är framförallt på landsbygden man behöver band 20 - även om det hjälper till i städerna också.

    håller absolut med om att man föredrar en renare androidversion - samtidigt är det ganska genomtänkt och har sina finesser det här EMUI. men jag byter alltid launcher, det tar bort de värsta avarterna iaf
     
  6. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Jag återkommer nu med ytligare observationer. Jag använder nu 4g via tele2. Med bredbandskollen får jag nu 30 Mbit medans på Telia fick jag 80 Mbit. Igår hade jag dock endast enkelsiffriga poäng med bredbandskollen.

    Vet inte om det är för att jag började köra med dubbla simkort men BankID slutade fungera och sa åt mig att ladda ner nytt.
     
  7. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag är bra sugen på att byta ut min Nexus 6 och skaffa just en mediapad x2. Men är lite skeptisk till storleken.. Hade Xperia z ultra gpe i nästan två år. Blev ju retad av andra för att den var stor.. Men jag har stora händer så jag tyckte den var perfekt. Tror jag skulle klara mig bra med 2/16gb varianten då jag inte gör mycket mer än kollar film och läser på telefonen.. Önskar bara man kunde hitta den i en butik så man kunde klämma på den och jämföra med Nexus 6an. Hur nöjda är ni som redan använder telefonen?
    Är den värd 3999kr?