Diskussion: Köptråden Galaxy S23 Ultra - beställningar & leveransstatus

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Swedroid, 30 jan 2023.

1. Mabbutt

Mabbutt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Samsung erbjuder ytterligare 10% rabatt, utöver alla de redan befintliga, om man beställer via hemsidan med koden: BUYNOW10

Kristy, ef98dpa och night77 gillar detta.
  2. Oldblood

Oldblood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    har verkligen otur :( Fick detta sms precis:

Hej,
    Ditt paket SUxxxxxxxxx har tyvärr blivit skadat i leveransen så vi kommer inte att kunna leverera det som planerat. Vi har kontaktat nätbutiken angående detta och de kommer att återkoppla till dig med en lösning. Vi ber om ursäkt för denna hantering som orsakat förseningen i er leverans.
    Mvh Instabox

Någon som har haft ngt liknande?

night77 gillar detta.
  3. TELEX

TELEX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Är Samsung Care PLus något att ha? Måste man ha köpt produkten via deras shop för att kunna teckna Care Plus eller funkar det om man köpt från nåt annat håll?

4. pax1

pax1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefonnumret är om jag förstår rätt bara till för om man vill ha upphämtning av paketet, annars är det nog bara att sätta på lappen, det gjorde jag. Lite spännande att inte alla får samma info dock, jag fick ett svenskt nummer som jag tror gick till Postnord (minns inte säkert, har inte kvar lappen, men det var inte danskt i alla fall).

Kristy gillar detta.
  5. pax1

pax1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Det verkar vara en ganska bra försäkring om mobilen går sönder på sätt som inte garantin täcker. Tror alla kan köpa till det men det ingår bara gratis i 6 mån om man köper via Samsung.

Har haft en lång chat med dom om det dag då jag inte fick med gratismånaderna i min beställning, dom skulle kolla vidare på det och återkomma, förhoppningsvis går det att lägga till i efterhand. Vet att andra här är i samma situation, uppdaterar här när jag fått svar från dom igen.

TELEX gillar detta.
  6. pax1

pax1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Har varit många turer med den här beställningen, först ingen orderbekräftelse, lång väntan på leverans och undermåligt returemballage, ingen Care+...

Nu verkar det mesta dock reda ut sig, det som återstår för mig är abonnemanget från Vimla, har inte hört ett knyst om det trots att jag frågat två gånger. Någon som fått ett abonnemang? (Såg att några fått mail om att det var problem med beställningen från Vimla.)

7. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    760

MINA ENHETER

Jag fick mail om abonnemanget direkt vid beställning, och har fått simkort på posten samt får upp abonnemanget på Vimlas hemsida. Så allt funkade här.

pax1 gillar detta.
  8. Rickard92

Rickard92 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Var ser man om man fått care plus?

9. pax1

pax1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Det ska synas i Samsung Members appen. För mig står det bara att det går att teckna i 57 dagar till, inte att det är aktiverat.

10. Droid_301

Droid_301 Guest

Svågern beställde ifrån Media Markt en grön s23 Ultra den 2 februari men det står bara försenad leverans

11. nDre

nDre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    894

MINA ENHETER

Tack för att du valt Samsung Care+. Din SAMSUNG Samsung Galaxy S23 Ultra 8GB+512GB Green är nu skyddad mot Samsung Care+ Otursskador och fuktskador.

Precis fått den. Jag har inte gjort något. Var på backlogg kanske. Dock 8GB RAM? Typo förmodligen

Uppdaterad även i members appen
    Screenshot_20230215_100248_Samsung Members.jpg

corb06 och night77 gillar detta.
  12. Jycken83

Jycken83 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Fick just precis samma mail om att de aktiverat Care + till min telefon, fick samma 8GB notering så hoppas det e typo som du säger

Hatsune Miku och night77 gillar detta.
  13. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    593

MINA ENHETER

Ångrar att jag läste om S23 Ultra och med allt hypes, kunde inte stå emot frestelsen. Nu blev man 11700 riksdaler fattigare. :cry:
    Beställt från Samsung via benify Röd 512GB med inbyte. Får se om hinner få den innan helg.

Kristy och night77 gillar detta.
  14. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 631
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Du får mejl om det.

15. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 631
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Jag fick också mejl från Samsung Care där står det felaktigt RAM mängd på min mobil, har skickat de bevis på att min telefon har 12GB RAM..

Ni kan göra en reply på mejlet, ta bort mottagare mejlet och lägga till följande till Samsung Care kundservice: [email protected]

Screenshot_20230215_121015_Gmail.jpg

16. pax1

pax1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Även jag fick mailet om Care+ idag, syns även i Members-appen att det är aktiverat. (Skrev i chatten med dem igår och de kunde inte lösa problemet där utan skickade ärendet vidare och skulle återkomma via mail, kanske hjälpte till att sätta fart på processen)

17. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 706
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har räknat lite fram och tillbaka. Verkar vara svårt att för mig komma under ca 13 000 kr för telefonen trots alla rabatter, inbyte av lur (1500 kr rabatt), abonnemang som man säger upp (1500 kr rabatt), 10% rabattkod samt 5% med refunder. De flesta telefoner man byter in ger ju sämre utdelning än om man säljer dem själv på begagnatmarknaden. T.ex. Pixel 6 Pro som jag har får man 3500 kr för, den kan man nog sälja för 4500 kr på blocket eftersom den är i nyskick, då blir 1500 kr extra för inbyte i praktiken 500 kr extra. Absolut bästa är naturligtvis att byta in en telefon som knappt är värd något alls begagnad då blir det verkligen 1500 kr i inbytesrabatt. Har dock ingen sådan telefon i gömmorna. Har jag missat någon rabatt eller är detta en bra summering?

18. rince0r

rince0r Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    803
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    12300 plus refunder är väl det man hamnar på med en telefon värd 1500.

16990 x 0,9 = 15 291kr - (2x1500kr) = 12 291 kr plus 5% refunder. Fast utan inbyte är det ju stört omöjligt.

flipp gillar detta.
  19. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 706
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, precis! Man behöver en värdelös inbyteslur för att maximera rabatten. :) Att byta in en halvny lur är i regel en dålig affär då värdet är mycket lägre vid inbyte än vad man får på begagnatmarknaden. I vissa fall är det dramatisk skillnad. Undantaget är om skicket är halvdåligt (men tillräckligt bra för att ticka i alla rutor).

Last edited: 15 feb 2023
  20. silverfang

silverfang Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    417

MINA ENHETER

11694 kommer jag som lägst. Hur lägger man till abonnemang och sen säger upp den??