Diskussion: Köptråden Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' startad av Swedroid, 28 sept 2023.

1. chrillthebill

chrillthebill Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    132

Hur fungerar anslutningen? Ansluts de till telefonen så fort du stoppar lurarna i öronen? Några problem ö.h.t? Gillar inte tredjepartsappar för att få funktioner fungerande, men det är mitt egna problem.

2. FrozenWithin

FrozenWithin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203

MINA ENHETER

Funkar bra, animationen kickar igång direkt.

3. SBOSS

SBOSS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Jag testade idag att byta in min gamla samsung padda på elgiganten som fanns med på deras lista trade in lista men tydligen så är det bara telefoner man kan byta in om man ska ta en del utav erbjudandet. Tycker inte det framgår någonstans på hemsidan att bara telefoner gäller som inbyte men men.

4. Clevinger

Clevinger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Bytte in min Pixel 2 på Elgiganten igår (trade-in-dealen), fick hela 129 kr för den! :-)

Men så fick man ju 4 000 kr extra rabatt också, så en Pixel 8 för under 5 500 kr - en jäkligt bra deal tycker jag. Jag hade ju kunnat byta in min nuvarande Pixel 5 i stället, och sannolikt fått några hundralappar till, men det hade blivit bökigare med överföringen av data mellan telefonerna. Nu kan jag göra det i lugn och ro.

Tjotte gillar detta.
  5. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Pixel 8 Pro är månadens mobil hos Comviq. 442 kr/mån i 24 månader med 10GB abonnemang där man får dubbel, så alltså 20GB, surf under alla 24 månader. Hyfsad deal eller? Totalpris 10 608 kr.

Svampen gillar detta.
  6. Droid_301

Droid_301 Guest

Japp

DigitalMad gillar detta.
  7. Bateman

Bateman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har idag en OnePlus Nord 2 som börjar sjunga på sista versen och funderar då på Pixel 8 Pro, mycket pga att Tre just nu har den för 240 eller 260 kr i månaden (beroende på minnet).
    Men som många andra så funderar man på hur stort minne, har idag 256 gb men bara använt 95 av dessa och då har jag ändå den med två sim både för jobb och privat.
    Visst, bara en tjuga extra...

Ni som har den - är det ett bra köp? Recensioner i all ära, man vill ju höra från de som använder den till vardags.

8. DigitalMad

DigitalMad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag kom från en Mi 11 Ultra med 256gb och valde P8P med 256gb också även om jag tror att 128 hade räckt. Man är alltid lite osäker :). Jag är nöjd över förväntan, tycker att Tensor 3 fått lite väl mycket skit för egentligen ingenting. Jag har inte haft absolut några bekymmer, flytet har varit grymt bra och efter december uppdateringen så kändes det som en helt annan telefon(till det bättre). Batteritid,flyt och kameran blev mycket bättre. Alla AI uppdateringar har varit grymt nice också.

Allt som allt så är jag sjukt nöjd, det egentligen enda jag saknar från min Mi 11 Ultra är laddnings hastigheten.

9. Sledgeman

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

När det gäller priset så är väl inte det så otroligt bra. Jag tycker personligen 36 månader är alldeles för länge att betala på en telefon. Min gräns går vid 24 månader men där tänker väl vi alla olika. Kolla dealen hos Comviq istället. Där får du 256GB varianten med 20GB surf för 487 kr/månad i 24 månader. Samma deal hos Tre blir 589 kr/månad.

10. Bateman

Bateman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

I sig kanske inte jättefantastiskt, men då vi har familjeabonnemang så kommer jag att betala 360 kr/mån med obegränsat och 3Världen. Och ja, 3 år är rätt länge men med deras löfte om 7 års uppdatering så kanske man kan hålla i 3 år. Och denna Nord 2 har jag haft över 2.5 nu.

11. jeffgoldblum

jeffgoldblum Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Thinking to upgrade from a 4a5g. This looks like the lowest price I've seen.

Have hallon now... Is comviq good?

12. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Slog till på Elgigantens Google-dagar, med 25 procents rabatt vid köp av minst två produkter. Pixel 8 Pro 256, Pixel Watch 2 LTE och Pixel Buds Pro för strax över 16k. Helt okej, får jag säga.

wirre, Ramboline och stelex gillar detta.
  13. Sledgeman

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Comviq is part of Tele2 and uses their network with 5G on all plans. I've had both Comviq and Hallon and for me, Comviq has been better. I now have Vimla because it is so cheap but i'm considering the deal on Pixel 8 Pro with Comviq.

jeffgoldblum gillar detta.
  14. jeffgoldblum

jeffgoldblum Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Thanks, I ordered it at comviq now. :cool:

15. Spoket1234

Spoket1234 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Tre har kampanj på pixel 8 Pro nu också

16. lillefar

lillefar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har bestämt mig för en pixel 8 Pro ser att många nu har kampanj på den.
    Jag har alltid haft Telia/Halebop sen jag skaffade min första mobil 1996.
    Har inte längre samma behov av Telias nät. Jag mailade Halebop och frågade om de kunde matcha Comviqs erbjudande som en personlig deal efter 27 års kundrelation.
    Fick ett opersonligt svar att de kunde de inte göra, sen massa bla bla bla om deras nät osv (som att att en kund de haft i 27 år inte vet det).

Så nu blir det att Comviq för mig.

Last edited: 9 mar 2024
    kajsthlm18, ljungie, SBOSS och 1 annan gillar detta.
  17. ljungie

ljungie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick min telefon från Comviq igår. Känns bra!
    Blev en blå 256gb med 24 mån dubbel surf.

FrozenWithin, DigitalMad och SBOSS gillar detta.
  18. Cash

Cash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

För ett par månader sen hade Elgiganten en kampanj där man fick minst 4000kr för en inbytestelefon vid köp av en Pixel 8. Skulle telefonen man väljer att lämna in värderas tilll 0kr så landade alltså en Pixel 8 8/128gb på 5590kr och en 8 Pro 12/128gb på 9090kr.

Är det samma kampanj som de kör nu och till 5/5?
    Elgiganten Trade-In - Elgiganten

DanielÖ gillar detta.
  19. DanielÖ

DanielÖ Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 050
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Korrekt. Jag kollade min Pixel 7 Pro och då skulle jag få drygt halva priset på en ny P8 Pro med mitt inbyte + de extra 4000.

20. Cash

Cash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Hmm...någon som gjorde detta "byte" förra gången det begav sig? Om så, hur gör de med värderingen när man är på plats i en butik? Jag kan kolla hur mycket jag får för min nuvarande telefon men det står "du kan få upp till XXXXkr" och det är formuleringen "upp till" som gör mig konfunderad. Är det någon av de som är på plats i butiken då jag åker dit som kommer värdera min telefon eller ska den skickas iväg och det ska hållas på i dagar, kanske veckor, innan man får ett besked man eventuellt godkänner?