Diskussion: Köptråden Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro

Discussion in 'Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro' started by Swedroid, Aug 13, 2024.

1. vfsimon91

vfsimon91 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Galet, ju. Jag beställde 28/11 en Pixel 9 Pro 256 GB i svart utförande från 3 och hoppades få denna levererad i december. Lär jag ju få drömma om. Hur kan de erbjuda telefonerna när de inte har någon som helst aning om när de kommer kunna levereras?

"Snart i lager. Leveranstid: Obekräftad från leverantörer" ...

2. raskigula

raskigula Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Mycket märkligt.

Själv beställde jag från Hallon en 9 Pro 128 i måndags, känns som det kan finnas risk för förseningar där med. Tre/Hallon borde väl samköra telefonleveranser, eller hur hänger de ihop?

3. SkooB_E

SkooB_E Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Google Pixel 7
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8
    ROM:
    Original
    Jag väntar också på en Pixel 9 Pro 256 GB Hazel som beställdes vid släppet, fast från Tele 2 och fortfarande ingenting.

4. vfsimon91

vfsimon91 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag hastigt och lustigt telefonen i mina händer. Gick fort på slutet: fick SMS i måndags om att de jobbar på att leverera den så fort som möjligt, igår vid lunchtid var den plötsligt skickad — och i förmiddags fanns den att hämta ut. Pixel 9 Pro 256 GB (svart) från 3.

Klurre likes this.
  5. Droid_305

Droid_305 Guest

Funderar på om en 9 pro xl inte är den bästa mobilen som finns om man inte bryr sim om att spela på en mobil? Trivs så jäkla bra med min Pixel 8a som jag enbart köpte som reserv mobil i väntan på Galaxy S25 Ultra. Men nu undrar jag om inte de senaste pixlarna är bättre? Det har skrivits så mycket om att de har klena processorer osv men spelar det roll om man bara gör vanliga saker med mobilen?

6. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Förmodligen en av dom bästa telefonerna man kan köpa ja, lite beroende på vad man har för krav.

Processorn fungerar utmärkt, jag har en P7 Pro och har inga som helst problem med prestandan, det flyter på som bara den för alla aktiviteter som jag har min telefon till.

Det finns ett stresstest här som visar att Pixel 9 presterar utmärkt

View: https://www.youtube.com/watch?v=SucwT88p0oY&t=366s

7. museo12

museo12 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Funderade på att köpa en iphone 16 PM eller Samsung S25 ultra när den kommer. Av en slump såg jag att jag kunde köpa en 9 pro pixel xl för runt 9000 kr rabatt på hårdvaran om ag köper via Telia och i så fall förlänger mitt abonnemang där. Man blir ju nästan sugen... Jag har aldrig haft en Google telefon. Nu har jag en Samsung Fold 6 så säljer jag den går jag med vinst. Hur hade ni resonerat?

8. Droid_305

Droid_305 Guest

Jag skulle aldrig köpa en telefon med enbart 128 Gb minne. Annars så kör! Jag har bara en invändning för min egen del. Jag är besatt av radio-prestandan, alltså ping och hastigheten på mobilnät och wifi. Därav så kommer jag vänta OnePlus 13 och Snapdragon 8 elite. Bara därför.

9. museo12

MINA ENHETER

Suck, jag missade helt det här med att det bara vara 128 gb.

10. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    GooglePixel 9 Pro.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    GooglePixel 9 Pro.
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Kanske blir någon mellandagsrea på Pixel?

11. museo12

MINA ENHETER

Nu blev det ett köp i alla fall. Ska bli kul att testa.

12. Fluffybreeze

Fluffybreeze Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gick från 256gb sony xperia 1 iv som kan ha minneskort på typ 1tb dessutom. 128gb är verkligen i minsta laget men ja har löst det med att jag kör appar från telefonminnet och sen bilder och filmer m.m synkar/streamar ja från en server jag har. Servern ligger utomlands och med 5g i luren funkar det kanon streamar 4k filmer på ca 100gb om jag vill utan att de är någon direkt fördröjning kan hoppa i filmen fram och tillbaka utan att de buffrar en massa. Betalar 17 euro per kvartal för en delad 10Gbit lina med 3tb trafik download från servern varje månad och 2tb disk.

Jag chansade med pixeln med 128gb och tänkte att ja får sälja den om de inte räcker till men nu känns de som de kommer funka riktigt bra ändå. Men med några basic appar installerade tar de snabbt upp ca 30gb Jag spelar ingenting kan tänka mig att de tar upp mycket minne så gör man de bör man nog fundera lite.

Man kan ju även ha nått litet usb-c minne för bilder/filmer.

Men 128gb utan möjlighet med minneskort är verkligen snålt idag. Men dom vill ju att man ska köpa deras 1tb drive prenumeration. Ingår ju 1år gratis om man provar gemini advanced.

13. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Som pixel ägare så får du ju 2 TB och gratis Gemini i ett år. Ta hem Google One appen så hittar du det där

14. Fluffybreeze

MINA ENHETER

1tb trodde jag de var? Jag har ändå servern av andra anledningar så den är kvar. :) skönt också att ha lite mer privat backup även om de kanske inte skiljer så mycket så känns de bra att inte va helt låst till Google. Och att betala 255kr/mån sen efter 12 mån är inget ja vill så bäst att inte bli för bekväm med den tjänsten tycker jag

Ramboline likes this.
  15. Ramboline

MINA ENHETER

Jag fick 2 TB iallafall.Ne precis man blir ju lite låst

Fluffybreeze likes this.
  16. Droid_305

Droid_305 Guest

Finns det inget sätt att köpa Pixel 9 pro xl med 512 Gb minne lite billigare än 17500 kr direkt från Google?

17. Fluffybreeze

MINA ENHETER

Såg nu att de va 2tb även för mig :) kommer använda de men främst för ai funktionerna lagringen kör ja som sagt på egen hand. Lite sjukt om man ska betala 255kr mån för gemini advanced när jag betalar 120kr mån för telefonen.

18. Ramboline

MINA ENHETER

Ja det är lite sjukt, själv kommer jag bara att köra det ett år, tycker att det är för dyrt med 255 kr månaden

19. TseykSuli

TseykSuli Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Tycker ni 1TB varianten är värt 3000kr i rabatt? Då google erbjuder nu den för 17590kr istället för 20590kr.

Då är det google pixel 9 pro xl.

Andra butiker tar 19.990kr eller något som billigast.

20. Droid_305

Droid_305 Guest

Tack. Jag upptäckte också att de lagt ca 3000 kr rabatt på de senaste modellerna. Men nu har jag spanat en den på One UI 7 och tänker vänta in Samsungs släpp efter nyår :teeth: