Diskussion: Köptråden - iPhone 11 + Watch Series 5

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av Swedroid, 10 sept 2019.

  1. Soya85

    Soya85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2019
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    14
    Aha okej. Men då hade jag nog gått på mediamarkt. Och detta av helt personlig orsak hehe. Elgiganten här i Växjö sålde mig en använd bakmaskin för några år sen och det gjorde mig förbannad. Därför handlar jag inte av dom längre. Håller med dig om att det är enklare att köpa båda grejerna på samma ställe, bara ett kvitto att hålla reda på bland annat ;)
     
  2. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jo, men mediamarkt har inte iPhone 11 osv, hahah! Så du förstår mitt problem kanske, så det blir nog apple store ändå, men jaja. :')
     
  3. Soya85

    Soya85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2019
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    14
    Nähe, här på vår kan man beställa iPhone 11/11pro.. eller du menar att du ville försökt få den med en gång, slippa vänta? Det kan isf fortf bli sbåer tror jag oavsett vårt du beställer/köper ifrån :). Ja men kör på det, Apple store är ju bra så hehe
     
  4. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    haha ja exakt, vill inte vänta. :D otålig vettuuu! men kollade och dom (apple store) hade inne några idag iallafall, och misstänker att Apple Store har första tjing på inkommande telefoner.
     
  5. Soya85

    Soya85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2019
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    14

    Bara till att dra dit och försöka köpa då ju haha :D. Jag är lika otålig jag men får tråkigt nog vackert vänta tills den dyker upp hos Telenor.. vilket jag verkligen hoppas blir nästa vecka ;). Ingen lust att vänta längre haha :D
     
  6. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Nu i veckan ska jag beställa telefonen, tog tid att bestämma sig mellan olika lurar (stod mellan Note 10+, Pixel 4 XL, Galaxy Fold, etc) och har inte 100% bestämt mig vilken exakt, men det blir 11 Pro eller 11 Pro Max 256 GB iallafall. Är så taggad!
     
    Soya85, R3b0rn, tojjetok och 1 annan gillar detta.
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tror att du valde rätt! :)
     
    R3b0rn gillar detta.
  8. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Det tror jag också! Efter noga har övervägt alla alternativen så tror jag att iPhone är den bästa telefonen på marknaden JUST NU (för mig iallafall), tror aldrig att jag kommer ha någon sann allegiance till ett telefonmärke, är jättetaggad på vad Google Pixel 5 kommer att vara, men känner inte att någon telefon erbjöd det jag ville ha förutom just iPhone, och kanske Galaxy Fold men även där... inte beredd att lägga 23 lakan på något som kanske inte ens håller kvalitén i 1 år ens.

    Funderar på att köra Pro Max 256 GB och sälja den när nästa års iPhone kommer och gå på den mindre modellen då faktiskt. Lite långsiktigt tänk kanske, men... :D
     
    Soya85 gillar detta.
  9. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag gillar verkligen Max-varianten. iOS har alltid varit superbt på att nyttja den extra skärmytan tack vare att alla utvecklare anpassar sina appar specifikt för varje viewport - fördelen med att det inte finns så många olika modeller.

    Nackdelen med Max är att den är väldigt tung, vilket min nacke och axel har gjort mig medveten om den senaste tiden. Jag är dock mobilmissbrukare och har ofta telefonen uppe när jag är ute och går längre promenader och det är där problemet ligger. Vid "normalt" användande så tror jag inte att vikten är en stor issue.

    När jag köpte Pixel 4 valde jag den lilla just eftersom jag vill ha något lätt när jag är ute och promenerar, men tyvärr kändes skärmen för liten på den. 6.2-6.3 är minimum för mig.
     
    R3b0rn gillar detta.
  10. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 543
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Tror jag med. Är generellt en mer android person. Men lyckas alltid med att testa och utvärdera varje iPhone modell som släppts. Xs Max kändes sådär men nu kör jag PRO max med just 256gb tillsammans med klockan aw 5 så sjuk nöjd med allt blir en keeper för mig.
     
  11. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Grymt! Jag är i teorin "over" hela grejen med att alla telefoner ska ha så stora displayer, jag har inte dom största labbarna i världen, mina fingrar är typ Trump-sized (hahah), så jag GILLAR verkligen känslan av 11 Pro i handen, betydligt mer än Pro Max, men jag gillar också större batteri och att ha en större skärm för multimedia-purpose, men... ja. Har redan ont i nacke och axlar så lär väl bara göra problemet värre, men äsch. :D
    Just nu lutar det mot Pro Max, och jag tänkte beställa via Comviq, och där har dom bara Space Grey och Silver med kort leveranstid, så då gäller det att komma på vilken av dom jag vill ha, Space Grey är sleek och diskret, Silver ser dock bättre ut med cases och är lättare att undvika repor på ramen på den vad jag förstått det som!
     
  12. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Apple har verkligen lyckats släppa ett compelling package med hela iPhone:n i år! Svårt att ens säga vad det är som gör det så då den inte är SÅ annorlunda från XS-modellerna, men jättemånga android-fantaster verkar jump ship till iOS i år baserat på vad jag läst på olika forum och youtube etc, och jag själv är också riktigt imponerad.
     
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Det är verkligen tvärtom! Silver får hur mycket repor som helst, på de mörka modellerna ser du inga alls.

    Min Xs Max var space grey och hade knappt några repor efter ett års användning. Min X var i silver och såg hemsk ut efter ett år.
     
  14. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Dåså, hmm. Jag hade iPhone X i svart vad jag minns och den fick som en stor flisa som lossnade upptill på ramen utan att jag ens hade tappat den eller skrapat den mot någon vad jag märkte, så är lite paranoid. :D med stor flisa menar jag obviously liten flisa, men det var i princip allt jag kunde se när jag höll i telefonen hahaha. har för mig att jag t.om hade case på den också.
     
  15. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Om du vill undvika repor på ramen, så är mitt råd att INTE välja silver. Dock kan du putsa den med polish, vilket inte går på de andra färgerna för då tar du bort all färg.
     
    Juturna gillar detta.
  16. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Det var nog lite det jag läst, att repor skulle gå att putsa bort på ramen på den, och att den inte kan tappa flisor eftersom att det inte är någon coating på den att tala om.

    Tror att jag skulle vilja ha Midnight Green, men med tanke på att Comviq har den som "tillfälligt slut" så tror jag att det är meningslöst, och Space Grey verkar ändå snyggare om man ska ha case på den.
     
    Last edited: 28 okt 2019
  17. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Räcker upp handen på den. Innan den här generationen har trots allt ingen iPhone varit tillräckligt bra för att kompensera för att den inte kört logiska, följsamma kära android :D

    (Brinn inte av nu, jag raljerar lite :). Det är iofs exakt vad jag tycker, men jag är medveten om att det är en personlig åsikt.)

    Men i år var det bara att kapitulera :). Jag försökte med xs Max också, men det fattades fortfarande lite då för att få vågskålen att tippa över.
     
    R3b0rn och Juturna gillar detta.
  18. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ja de andra färgerna kan ju släppa. Min gamla X har lite färgsläpp på ena sidan, men man ser inga repor. På min XS Max i silver syns massa små repor. Jag kommer nog köra på svart igen tror jag.
     
  19. Soya85

    Soya85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2019
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    14
    Här väntar man fortf på sin telefon.. :mad::ehm:
     
  20. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Beställde en 11 PRO från cyberphoto 27 sep och imorgon ska den anlända. Trodde de var sega men uppenbarligen är andra värre.
     
    Soya85 och 10cent gillar detta.