Det i sig förvånar mig inte, för det enda man beställer är ju telefonen i just denna beställning. Så avtalet bör ju vara endast på telefonen, vore konstigt annars.
Samtidigt har du villkoret "i samband med ingående av Kreditavtalet teckna avtal med
Tre om röstabonnemang med 24 månaders bindningstid" som även är knutet till det obundna abonnemanget som du godkände när du beställde även det första abonnemanget.
Det skulle man kunna tolka som att det tillkommer 24 månaders bindningstid på det obundna när du väl beställer en mobil på delbetalning. Krävs ju inget separat avtal för det, då villkoren man godkänner säger precis att så sker.
Säger inte att det är så, men just "Nej tack, jag vill inte ha rabatten som ges vid uppdatering av mitt abonnemang, jag vill bara köpa mobilen (kostnad för ditt nuvarande abonnemang tillkommer)" går ju tolka det som att man tackar nej till rabatt, abonnemanget uppdateras (enligt villkor läggs 24 månader bindningstid på) samt ett förtydligande att man betalar fortsatt vad abonnemanget kostar i 24 månader.
Har jag fel, så är det en otroligt bra deal helt klart. Men jag hade nog dubbelkollat med 3 om avsikten är att säga upp abonnemanget typ direkt. Jag har själv varit kund hos 3 länge och även nu beställt men med avsikt att stanna hela bindningstiden. Sedan tidigare vet jag att bindningstiden alltid uppdateras i samband med att mobilen skickas från dem, men då har jag som sagt även beställt 24 mån-abb med rabatt, så det är ju solklart i mitt fall.
Det låter ju intressant och något lovande, men just att du fick känslan att man inte kan lita på det är ju lite lurigt. Kan man få beskedet att man får slutfaktura på mobilen + 1 månads abonnemang så är ju dealen otroligt bra. Medan menar de att du får slutfaktura på mobilen + 24 mån-abb, då blir ju minsta kostnad 12 936 kr med iPhone Air & 6 GB-abbet, fortfarande 1000 kr mindre än Apple tar så fortfarande riktigt bra deal på en helt ny Apple-mobil.
Click to expand...