Diskussion: Köptråden iPhone 17-serien

Diskussion i 'iPhone 17-serien (2025)' startad av Swedroid, 9 sept 2025.

1. undegaard

undegaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Comviq skriver att dom har den orangea i lager, lev-tid 1-3 dagar.¨
    Jag beställde från Comviq den 14:e, inte hört något därifrån. Upptäckte att jag valde fel färg och dom kunde inte ändra färg eller lägga ny order så fick lägga order hos halebop den 19:e. Inte ett ljud därifrån heller. När jag skrev till dom på chatten sa dom att dom trodde alla skulle få sin telefon under oktober.

Vi får väl se...

Update: Nu står det 3-5 veckor igen.

2. johansamnegard

johansamnegard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Comviq har blå 17 Pro 256 GB i lager nu. Jag beställde orange 17 Pro 256 GB den 22/9. Skrev till supporten och ville byta färg till blå men gick inte enligt supporten, i så fall blir det inte med lanseringspriset som gällde när jag beställde. Segt...

3. danne_00

danne_00 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Finns inga 17 PRO 256GB i lager hos comviq, måste vara en glitch.. dom har fortfarande 3-5v leverans

4. dancingpanda

dancingpanda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Mall of Scandinavia har bara iPhone 17 Pro i Silver - samma som igår

5. johansamnegard

johansamnegard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    På både min dator och mobil står det i alla fall "Finns i lager - levereras om 1-3 dagar"

6. RunesRäka

RunesRäka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Jag själv skulle fått min telefon 19 September (iPhone Air) från 3, allt klart i PostNord-appen men sedan lyckades PostNord slarva bort mitt paket och sen…
    Vilket helvete.

PostNord gjorde ett försök att hitta paketet men gav tillslut upp och gav mig order att höra av mig till Tre som skulle skicka en ny och de sedan skulle de ”göra upp” som de alltid gör när paket försvinner sa de.

Tre däremot, vilken usel kundservice. Hört av mig flera gånger och alla säger ”vi har skickat det vidare till lagret” och sedan har jag varken leverans datum eller ngn matnyttig info. Jag kan inte ens få tag i någon som kan skicka mig vidare att prata med någon som vet något.

Så jag har en telefon som jag börjat betala av på men som inte finns att leverera någonstans. DRÖM :cool::mad:

apollo96 gillar detta.
  7. applehead

applehead Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Vart ser alla lagerstatus hos Comviq? Jag beställde Orange 17 pro max 256 19/9, står de 1-3 dagar nu från ingenstans? Betyder det att alla som beställer nu får till o med föra oss?

8. undegaard

undegaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Halebop: Vid nybeställning så är det 6-7 veckor leverans preliminärt, då du lade din beställning 2025-09-19 så finns det en möjlighet att din telefon skickas innan det, vi kan dock inte lova något leveransdatum. Jag håller tummarna på att din order skickas inom kort :)

9. applehead

Mottagna gillanden:
    2
    Huh? Exakt den jag beställde hos Comviq "finns i lager 1-3 dagar" står det? Betyder det att om man beställer idag får man den före mig, trots jag beställde 19 september?

Får detta från chatten, skjut mig? Man beställer sin telefon så tidigt som möjligt för att hinna få den så tidigt som möjligt, så går det 2-3 veckor och man hade asså fått den fortare ????:

"Mobilerna skickas från olika batches. Den som beställde mobilen vid förköp beställde ur en specifik batch, och de som beställer nu beställer mobilen från en annan"

Last edited: 9 okt 2025 kl 15:41
  10. applehead

Mottagna gillanden:
    2
    Comviq: "Dock har iPhone 17 Pro Max fortfarande inte kommit in i lager, utan där ligger leverantiden på 3-5 veckor för de som beställer nu också"

Fattar ingenting. Går alltså in i min 4 vecka nästa, en vecka för mycket tycker jag trots 3-5 veckor infon hahaha.

11. griffin83

griffin83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Jag beställde en 17 Pro Silver från Halebop 14/9, fick meddelande idag att den är skickad.

12. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Vit 17 256gb, beställd kvällen den 14.e från Tre.
    Packas just nu.