Diskussion: Köptråden iPhone 17-serien

Diskussion i 'iPhone 17-serien (2025)' startad av Swedroid, 9 sept 2025 kl 11:12.

1. Tcuis

Tcuis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Blev iPhone Pro 17 256GB Mörk-blå. Provade på en billigt OnePlus Nord 2 i 3 år för kolla hur Android var. Hade en iphone 11 Pro före OnePlusen. Har mkt förändrats sen 11 pro?

2. RunesRäka

RunesRäka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Nu har jag inte lusläst allt så noggrant men man brukar kunna få en slutfaktura på hårdvaran om man vill betala av den. Så kan ju i teorin sälja den direkt för säg 9-10tkr helt ny och tjäna en del?

Nu har jag massa andra delar hos Tre (bredband, familjeabonnemang osv) så jag är fast (och väldigt nöjd) så spelar mig mindre roll :)

3. nimren

nimren Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    958
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro
    Kan man beställa en Pro med abonnemang på Tre och direkt avsluta abonnemanget och fortsätta delbetala enbart telefonen?

4. frpl

frpl Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682

MINA ENHETER

Man måste ha eller skaffa ett abonnemang för att kunna delbetala där, så det rimliga borde ju vara att det inte är möjligt, men nån annan kanske har bättre koll?

5. lulzfactor

lulzfactor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    573

MINA ENHETER

Det stämmer att du behöver vara kund redan :)

6. MineFrost

MineFrost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Jag var i en Tre butik på kvällen och frågade den jäkligt trevliga butikschefen där med nya luren osv. och han gav ett otroligt upplysande, vilket jag troligen kommer köra på.

Han sa som ett litet tips att om man kör delbetalning på luren i 48 månader så gäller självklart rabatten på -100 och -90 (-190kr), och som ett tips är att cashar man ut luren i förväg, så behåller du rabatten på abonnemanget av resterande delbetalningsperiod. Så om jag betalar av luren direkt så får jag rabatt på obegränsat abonnemang i 48 månader.

Han nämnde att det inte var supervanligt innan, för jag hade inte hört om det, men att det är lite nygammalt, vad nu än han menade med det.

Vad har ni för tankar kring det? 449 för obegränsad sen rabatt på 190kr blir 259kr(!), det är ju en galen deal.

bernard gillar detta.
  7. Toss3

Toss3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    323
    Rabatten är väl densamma oberoende vilken tid du tar för avbetalningen? Så betalar du av telefonen på 48 mån så betalar du 240 SEK per månad vs 480 SEK på 24 mån. Märker att det är stor efterfrågan på just 17 Pro silver. :) 3-4 veckor nu på tre vs 1 vecka för blåa och nya orange.

8. aeris

aeris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Jag skaffade ett rörligt abonnemang och lyckades beställa iPhone Air men jag vet inte om jag kommer tvingas behålla abonnemanget i 24 månader eller om jag kan säga upp det när jag fått mobilen.

Last edited: 13 sept 2025 kl 11:16
  9. skruven

skruven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Funderar på att göra exakt samma sak med tanke på den otroliga rabatten. Stod det ingenting om att abonnemanget blir bundet x antal månader när du köpte mobilen?

10. skruven

skruven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Man kan väl dock inte tolka denna text på något annat sätt än att ens nuvarande abonnemang inte förlängs? Det står ju explicit att man ”inte vill ha rabatten som ges vid uppdatering av mitt abonnemang”.

Bifogade filer:

Ugga gillar detta.
  11. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    575
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Svår beslutsångest just nu. Vet egentligen inte varför, men av någon anledning så känns det inte lika givet att köra Pro Max den här gången. Air har sannolikt en värdelös kamera gissar jag? Men vanliga iPhone 17 ser rätt intressant ut. Men man vill ju alltid ha det värsta av någon anledning. Tror ni man blir tokbesviken om jag väljer 17 eller Air?

12. RunesRäka

Mottagna gillanden:
    34
    Tänkte i samma banor och min slutats landade ändå i att jag går från en 14 Pro Max till en Iphone Air att skillnaden kommer ändå märkas eftersom det är 3 "generationer" senare. Jag är inte heller några kamerafreak som använder det speciellt mycket förutom lite vanliga randoms bilder på exempel hunden osv.
    Däremot är jag trött på storleken och vikten och värderar det mycket mer den här gången eftersom jag nästan alltid är iväg på flykt med jobb osv. Batteritiden är väl det jag är mest tveksam till men jag har alltid nästan oavsett en powerbank till min Macbook Pro så rankade ner det problemet också tillslut :D

Ska bli oerhört spännande att se hur denna Air är och om man blir nöjd eller missnöjd

Rockson och Kalven gillar detta.
  13. Kalven

Mottagna gillanden:
    575
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Kommer också från 14 PM, och har varit jättenöjd på många sätt. Men något lockar med dom billigare modellerna den här gången… Jag har haft en 13 mini som jobbtelefon i ett par år, kanske är det den som försvagat mitt Pro Max-sug? Hehe

14. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 711
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Som sagt, vanliga 17 med PRO motion, AOD och 3000 nits är en ganska bra deal
    Den och air kommer kanske rent av ta död på PRO, om skillnaderna ska vara så små

Kalven gillar detta.
  15. Kalven

Mottagna gillanden:
    575
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det var det jag kände också… Får se om jag landar i att det är dags att gå ifrån Pro Max eller inte. Är förvirrad! :teeth:

16. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 711
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Vi har alla möjlighet att ladda med USB C eller trådlöst typ överallt. Det finns MagSafe batterier för andra tillfällen. 6,5” är större än standard men i väldigt smidigt format. Att USB har låga hastigheter har betydelse för kreatörer ( typ 0,1% av alla med PRO)

Nä, hade jag köpt ny i år hade det blivit en Air privat

Kalven gillar detta.
  17. Ugga

Ugga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 574
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ett obundet abb hos tre och en Air är ju lockande. :)

10cent gillar detta.
  18. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 303

MINA ENHETER

Den kombon tänkte nog jag också välja faktiskt

vandahl9 gillar detta.
  19. RunesRäka

Mottagna gillanden:
    34
    Priset är ju löjligt, nästan 50% rabatt i jämförelse med ex Elgiganten eller Apple själva

Ugga gillar detta.
  20. Ogge9090

Ogge9090 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Jag går från 13 PM till 17. Mest orolig för skärmstorlek , 6.7 vs 6.3. Hoppas det inte märks allt för mycket.