Tips: Köptråden OnePlus 7

Diskussion i 'OnePlus 7 - Allmänt' startad av Emptiness, 10 maj 2019.

  1. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 171
    Mottagna gillanden:
    17 665
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tror han pratar om VoLTE och VoWi-Fi, vilket Comviq inte godkänner OP7 än
     
    bernard gillar detta.
  2. Taiofii

    Taiofii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2015
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Jaha okej, tack! Nu är jag inte så insatt och detta kanske låter dumt, men märker man av det kvalitetsmässigt om man befinner sig runt Stockholm? Har själv Comviq och funderar på OP7, men vill ju att det ska funka utan kompromisser. :D
     
  3. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nej, det lär du inte göra. Visst, pratar du mycket i telefon i tysta miljöer och tycker att aningen bättre samtalskvalitet är väldigt viktigt kanske du märker skillnad. Jag tvivlar på att din Nexus 6P har det dock så om du inte saknat det hittills är det inget att bry sig om.
     
  4. Taiofii

    Taiofii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2015
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Åh vad bra! Är det värt att ta från Honorbuy då för runt 5k eller ska man pröjsa lite extra för något här i Sverige?
     
  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det kan nog andra svara bättre på. Det du förlorar i utbyte mot det lägre priset (och en stilrenare baksida samt ytterligare färgval) är kortare och krångligare garanti och potentiellt annat bandstöd (tror dock det i detta fall inte är någon större skillnad). Borde finnas andra inlägg här i forumet och kanske denna tråden specifikt som kan ge dig beslutsunderlag.
     
    Taiofii gillar detta.
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Chinahandys slutsatser om kinaimport (via google translate):
    OnePlus 7 Testbericht - Auch ohne "Pro" ein Hit? - Auch ohne "Pro" ein Hit?
    "
    Finally, the Chinese and European version of the OnePlus 7 will be discussed here. One or the other may already have noticed that Chinese online shops such as Gearbest or Banggood the OnePlus 7 in the large storage version with 8 / 256GB regularly for just over € 400 including delivery and import on offer. That's quite a difference to the 560 € that OnePlus calls for the 6 / 128GB version in Germany. Considering that OnePlus.net does not even have a German branch office (you look for the imprint or the company address) and does not even issue an invoice with VAT, that is already a very high surcharge for a warranty, which in case of doubt is not even legal could assert. Even if you conclude an additional mobile phone insurance, which also covers damage due to own fault, you get away with the order from China much cheaper.

    So is there a difference between the China and EU versions? In essence, the answer is no. The OnePlus 7 or 7 Pro from China supports the same network frequencies, it has Widevine L1 for Netflix in HD and the boot loader is closed. Also, the online shops install the European OxygenOS firmware with German language and Google Playstore before shipping, which is why the foil of the packaging has already been removed on delivery. Changing firmware also works much easier with OnePlus smartphones than with Xiaomi. In the end you have to download the official ROM and install it as a local update. The Chinese online shop can not really spoil it. Only the power supply you have to put an EU adapter or buy an EU charging plug. In our opinion, therefore, nothing really speaks except the faster delivery for a purchase from Germany. For 2 weeks wait almost 200 € less to pay, but sounds like a good deal. In any case, it is a joke that OnePlus estimates so much higher prices for buyers in Europe, just because the brand has a greater reputation here than in China.
    "
     
    Bakgrund gillar detta.