Amazon.se har bra pris på OnePlus 8T nu: 5057 kr https://www.amazon.se/OnePlus-lagringsminne-Warp-Charge-Quad-kamera/dp/B08HJGQ9ZS Jag beställde en igår
Blev oxå sugen på den. Såg att den enheten har ett annat modell nummer/namn (5011101407) än de som säljs av Netonnet, Elgiganten etc. (5011101269) så jag har försökt söka mig till om det är någon skillnad på dem på något negativt sätt men har inte hittat nån info överhuvudtaget. Ville främst veta om det kanske är en Kina import där Google Play Store inte finns, dess 3G/4G/5G kanske funkar i Sverige etc. Så, har du fått hem luren o använt den? Hade uppskattats om du kunde berätta. Är det någon annan här som vet mer om detta jag skrivit? Tack på förhand.
Jag har fått hem den. Den har Google Play Store. 4G funkar. 5G vet jag inte för jag tror inte det är utbyggt där jag bor. Jag har bytt till svenska som språk på den, tror inte det gått om det var en Kina-import. Telefonen funkar fint med Comviq iaf. Modellen är KB2003 och modellnumret (SKU) enligt kartongen är 5011101268. 5011101269 är den blågröna modellen. Min är silver.
OP9 är dock flera tusen kronor dyrare än 8T. Vad är det som gör att 9 är en bättre uppgradering än 8T?
Håller med föregående. Tycker nog inte det är värt det. Jämnför man bara specifikationer punkt för punkt så är det nog tyvärr inte så mycket man vinner på den uppgraderingen i mitt tycke. Det vore väl isåfall för att få 120 Hz skärm, förbättrade kameror och några generationer nyare hårdvara.
Grejen är ju det att 8T känns rätt prisvärd just nu. Och jag har haft en del problem med min 7a på sistone, så 8T skulle kunna vara en tillfällig uppgradering om inget annat.
Det är den. Utgick från att 7an fungerade utan problem då du inte skrev nåt om det i ursprungliga inlägget. Men isåfall så är det väl bara att slå till.
Borde kanske ha nämnt det då. Men det är inte så att den är helt oanvändbar. Å andra sidan är det alltid kul med ny mobil...
Hehe jo men så är det ju.. om du tänker efter riktigt hårt så hittar du säkert några extra störningsmoment med 7an..
Bara att slå till nu! Pris: 4 390,00 kr just nu på 128GB varianten. OnePlus 8T 5G 8GB RAM + 128 GB lagringsminne med 65W Warp Charge, Quad-kamera och Dual SIM - Lunar Silver - 2 års garanti: Amazon.se: Electronics
Jag hade kört med OP9 om du vill använda en bra kamera på mobilen, har provat 9an och 8T men tycker nog att 9an är lite bättre. Men såklart båda telefonerna är bra och såg att de är rabatt på 8T hos Amazon!
Jag tycker bägge är väldigt nära varandra i spec. Däremot OP Nord har sämre chip på papper. Jag köpte OP8T bara för att ha det som backup telefon ifall min Galaxy S21 Ultra blir tokig eller nåt.