Diskussion: Köptråden Samsung Galaxy Z Flip 6

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Flip 6' startad av Swedroid, 10 jul 2024.

1. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 686
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro 256GB Rose

MINA ENHETER

Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro 256GB Rose
    Jag har kört alla Flip telefoner men hoppade över Flip5, nu med Flip6 när de inte snålat på så mycket längre när det kommer till prestanda, äntligen 12GB RAM, bättre batteri, bättre kylning vapor chamber, bättre kamera sensor, dock funkar det inte att skifta mellan linserna när man spelar in i 60fps, startar man med ultra wide sensorn så kan man påbörja inspelningen i 60fps, märkligt, betydligt mer ljusstark skärm och som sades så känns knappt vecket även om jag personligen aldrig störde mig på det tidigare, ska man klaga på något så kunde de iaf skrotat 60Hz på front skärmen och åtminstone gett 90/120Hz, ingen anledning att stanna kvar på 60Hz, lär nog komma till Flip7.

Jag kommer från Pixel 8 Pro så skönt med mindre/lättare telefon, Snapdragon och betydligt svalare telefon även om jag tappa på kameran och vibrationsmotorn så är resten en uppgradering.

Last edited: 21 jul 2024
    bernard, mark2, night77 och 1 annan gillar detta.
  2. Kalme

Kalme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Buds3 Pro
    Var in och klämde och kände på både fold6 och flip6 idag för att bestämma mig vilken jag ”villhöver” och blev riktigt imponerad av flip6, vecket var i princip osynligt och kändes mycket bättre än på fold6 imo. Ytterdisplayen kändes riktigt nice också, äntligen tillräckligt stor för att kännas användbar. Provat flip4 förut och där kändes ytterdisplay för liten för att vara användbar och vecket var för påtagligt.

Blev en beställning iaf på en Flip6 och Buds3 Pro, kommer ifrån iPhone 13 och AirPods Pro 2 så ska bli intressant att byta sida igen. :)

3. Kalme

Kalme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Buds3 Pro
    Har nu haft telefonen någon dag och tycker den känns riktigt trevlig. :)

Hur tänker ni med försäkring när det gäller en foldable? Samsung Care+, hemförsäkring eller utan? Fick med 1 månad gratis försäkring genom Telia som sedan kostar 149kr i månaden. Har bra erfarenhet av Telia när det gäller iPhone iaf då man oftast fått en ny telefon även om man bara spräckt skärmen för en självrisk på 300kr.

patts gillar detta.
  4. mode

mode Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Om jag inte missförstod helt så var första året gratis när jag valde Samsung Care direkt i mobilen. Men det kanske inte gäller längre.