Tjena.
Har länge väntat på att köpa ny mobil, då jag är kräsen av mig och vill ha något som håller LÄNGE.
Har i dagsläget en Oneplus 5 och den är bedrövlig. Skulle behöva skaffa ny mobil till sommaren, så man kan ta lite finare bilder.
Då kamera är prio ett så har jag länge sneglat på Xiaomi.
Ville ha Mi 10 Ultra när den annonserades, men den dök bara upp i Kina tyvärr.
Sen hoppades jag på en Mi 11 Pro, då Mi 11 inte kom med någon optisk zoom.
Någon pro blev det inte..i Sverige iallafall. Ultra däremot.
Den checkar stort sett alla boxar.
Däremot... så ska den så klart vara svår att få tag på istället, med begränsad upplaga osv.
Och larviga grejer som Mistore gör på sin Facebook-sida i ett av deras senaste inlägg, gör en smått frustrerad.
"Så är du en av de som vill ha möjligheten att köpa Mi 11 Ultra ska du göra följande: Se till att följa oss på Facebook och kommentera här under varför du borde vara en av de som ska fä köpa Mi 11 Ultra.
Vi kommer att välja ut de bästa kommentarerna och bjuda in er till att först få köpa telefonen när den anländer den 3 juni."
Så man ska vara med i någon slags lotteri, för att kanske få köpa en mobil, för 13 tusen.
Frågar även i deras inlägg, om den kommer finnas tillgänglig hos operatörer.
Får detta som svar: "inte hos alla och i extremt få antal. För mer info kontakta din operatör. Du kan faktiskt även dela upp betalningen hos oss med om du använder Klarna."
Har i dagsläget Vimla, men vill byta operatör till
Comviq av många anledningar och tänkt att köra därigenom. Men finns inga sätt att kontakta support där för "vanliga" frågor.
Ringa känner jag inte för.
Klarna avbetalning har jag aldrig använt men o man använder deras "räknesnurra", så ser det ut att bli väldigt dyrt. 18.2% effektiv ränta, 2381 kr i kostnad för krediten. (om man räknar 2 år/24 mån)
637 kr/mån. 15.281 sek för enbart mobilen.
Har sett att man kan köpa mobilen genom Tradingshenzhen, men verkar bökigt. Vill ha mobil som fungerar out-of-the-box för dom pengarna. Och ha tillgång till eventuella garantier om mobilen slutar upp att fungera osv. Men törs man köpa härigenom?
Annars har jag sneglat på Samsung S21 Ultra, om det inte hade varit för att vi i norden ska bortprioriteras med deras egna processorer(Exynos), så hade det kanske varit ett givet köp.
Men hört mycket skit om dom, sämre bilder, sämre prestanda/batteritid osv om man jämför med samma mobil med Snapdragon.
Hur ska jag göra? Satsa på en Xiaomi Mi 11 ultra eller Samsung S21 Ultra?
Eller något annat som kommer inom kort, senast början av juni månad.
/D
Click to expand...