1. Just nu får du 3 månader till halva priset & 50GB extra surf när du beställer ett mobilabonnemang hos Fello! Testa Årets Mobiloperatör du med! Surfa in på fello.se
    Stäng notis
  2. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  3. Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis

Fråga: Köra Androidappar på Win 10 PC?

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Narcoleptic, 15 nov 2023.

1. Narcoleptic

Narcoleptic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Saknar helt erfarenhet när det gäller emulatorer och hittar inget färskt/hjälpsamt vid sök.

Hittar ibland Androidappar som ser väldigt intressanta ut och saknar version/motsvarighet för PC.
    Nyligen tex Track&Graph för flexibel inmatning och analys av personliga data.

Inmatning via luren funkar ju bra men för Set-up, management och analys/export vill jag gärna jobba på datorn pga KB/M, större skärm, fönster side-by-side och Copy/Paste.

Kan ju köra i luren via Link to PC, men då begränsad till smalt format pga har ingen tablet.

Därför undrar jag om/hur man löser detta enklast?

Tack på förhand! :)

2. pirum

pirum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    190
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Jag hade nog provat BlueStacks – Die beste Mobile-Gaming-Plattform für PC & Mac | 100% Sicher und KOSTENLOS , jag kör det till barnens skolappar (som jag givetvis har i min mobil också, men det är enklare att ha allt på datorn när man lägger upp saker till Försäkringskassan osv)

Jag tror förresten Bluestacks 5 är den versionen man vill ha, har läst en del strul med Bluestacks X/10.
    (Körde tidigare Bluestacks 4 på Mac, men Bluestacks uppdateras inte längre till MacOS och funkar knas, så nu kör jag nested virtualization i Parallels Desktop 18 på Intel-MacOS; Monterey-Windows11-Bluestacks5 (puh))

(Jag efterlyser också bättre lösningar, tror Windows 11 i vissa länder kan köra Amazons android-appar men det är väl inte igång i Sverige än - och givetvis går det att installera utvecklarmiljöer för Android)

Last edited: 15 nov 2023
    Narcoleptic gillar detta.
  3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 930

MINA ENHETER

Det verkar som det kan gå att få igång Windows stöd för Android även utanför officiella länderna enligt How to run Android apps on Windows 11: A detailed guide

Jag har inte provat själv men om någon gör det så rapportera gärna!

4. Narcoleptic

Narcoleptic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tackar - ska ta en titt när jag får tillfälle! :)