Kolla om det kommer gå att låsa upp bootloader på luren?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Blomkungen, 12 apr 2011.

1. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

det verkar vara "back" + stoppa in usbsladden på tres misty iaf. får upp driverfrågan i windows, men den lyser inte blått och jag lyckades inte installera den medföljande drivern under win7. I ubuntu funkade det iaf inte att lista den med "adb devices", dock lyser den ju som sagt inte blått.

2. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du telefonen avstängd, USB-kabeln kopplad till datorn och håller inne Meny-knappen samtidigt om du kopplar in USB-kabeln till telefonen?

Det ska vara knappen längst till höger på telefonen, inte back-knappen.

3. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jepp jag gör exakt så, med back (den längst till vänster)vill Windows installera sp1boot eller var det nu hette. Med meny händer inget. Kollade även dmesg i ubuntu och den visar att med back händer färre saker än med meny. Lite mysko är det. Nu är jag på väg till jobbet men hur installerade ni drivaren i win7 ni som gjort det? 64bitars tror jag jag kör.

4. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kör en emulerad Win7 på min Mac och jag var tvungen att installera PDANet för att få det att fungera.

Men det stod något på XDA att om inte den blåa lampan börjar lysa så har man inte ens tlllgång till den service menyn och har en helt nedlåst telefon. Men å andra sidan så borde alla ha det annars skulle det väl räcka med att telefonen lyser blått för att kunna låsa upp, såvida det inte finns flera grader av låsning.
    Men det är mycket spekulationer på gång på forumen om detta just nu så vissa saker vet man ju inte om hur sant det är.

Edit: Jag har 64-bitars Win7 jag också.

5. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Okej kanske får testa med pdanet. Ja det kanske är så jävligt att tre låst ner allt de kan på den silvriga iom exklusiviteten. Dock känns det dumt att inte ha servicemenyn om telefonen skulle få något fel.