Hur säkra kan vi vara på att det kommer en ny Nexus i höst? Det brukar väl släppas en ny Nexus med varje androidversion och för JB var det väl Nexus 7 så jag är ju lite orolig för att det inte blir någon ny i höst Jag kan inte bestämma mig om det är värt att köpa en Galaxy Nexus nu och riskera att få dras med den när/om nya Nexus kommer eller om det är värt att dras med min gamla SGS i ett år till om jag väntar och det inte blir någon ny Nexus i höst...
Affärsidé: Tänk om man skulle betala en fast månadskostnad och byta sin telefon mot senaste nexusen hela tiden. Jag skulle nog hoppa på det tåget. Tänk att för ca150-200:-/mån alltid ha den senaste nexusluren med senaste androidversionen. Gärna få förtur på någon vecka oxå Eller vad tror ni om det?
Mobiler att se fram emot från olika tillverkare som jag vet: Samsung: Galaxy Note 2, kanske nya Nexus om inte Google låter Asus göra denna också(Asus gjorde Nexus 7) Sony: Som någon sa tidigare kommer det quad-core och LTE varianter till Asien, återstår att se om de säljs i Sverige. LG: Ingen aning faktiskt, det har ju ryktats om att det ska komma en quad-core med 5" 1280x800p skärm. Huawei: Quad-core här också ska komma ZTE: Ska komma två mobiler, 1 quad-core med HD-skärm och en dual-core med LTE om jag minns rätt HTC: Ingen aning, ryktas om något One X liknande fast med LTE Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Om det skulle komma en ny nexus varje år skulle du behöva betala typ 500 i månaden för att det skulle funka för tillverkarna
Och det kanske det kan vara värt, eller? Sen kan de gamla lurarna gå till 2:a hands försäljning. På det sättet kan man sluta bli ilsken för att den telefonen man har inte uppdateras eller att när nästa nexus kommit ut så har den tagit slut :/
Vi kan nog vara "rätt" säkra på att nästa Nexus tillverkas av "Google" själva i och med Motorola köpet.
Absolut, men om man köper upp en hel division så bör de väl använda den tekniken/infrastrukturen för att tillverka "sin egna" telefon?
De har klart och tydligt gått ut med hur processen går till och även att Motorola inte kommer att särbehandlas. Varför ska det då vara klart att Motorola skulle få göra den? Jag gillar verkligen min N7a och det hade varit intressant att se vad Google kunde göra i telefonväg med Asus. Det goda samarbetet med Samsung finns ju fortfarande så de kan väl kännas som ganska bra favoriter de med.