Fråga: kommer 4.4 och när kommer 4.3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av swaavad, 1 nov 2013.

  1. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    man pillar nog mer när köper en ny mobil än man uppgraderar
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ni som blev missnöjda efter 4.3 original kan jag verkligen rekommendera cm10.2 stable istället. Inget mer lagg med adressboken eller dialern. Allt flyter på fint och om du inte använder locations data så håller batteriet i två dagar för mina kollegor iallafall och då är Exchange aktiverat.

    Som plus på moset får du root som du kan använda till att få telefonen reklamfri.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  3. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Många användare är noviser och vare sig kan eller vill fippla på med mobilen. De har i många fall garanti kvar och den försvinner när man flashar egen programvara. Det är INTE att rekommendera noviser att hålla på själv.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  4. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jo det är den faktiskt. Var hittade du den artikeln?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  5. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Nej, du måste i så fall ta bort den version som kom med i uppdateringen dvs den som ligger i systemet. Det kräver root.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  6. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Nej det går inte eftersom Maps följer med i uppdateringen. Du måste root för att ta bort appen som ligger i /system/app

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  7. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Snack. Den dödar inte mitt batteri. Snarare längre än kortare. Inga slöa kameror eller annat med för den delen.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  8. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Konstigt, jag har inte träffat på ett ända fall. Problemet med att batteriet tar slut snabbare har det pratatats om sedan första uppdateringen, så om det skulle vara sant, skulle vi vara nere på sekunders batteritider. Visst har det varit några som varit riktigt dåliga. Och det kom först en 4 3 som släpptes i bla UK. Den drog Samsung tillbaka. Problemen fixades och nu är den stabil. I familjen har vi 4 st S3. Tillsammans med kompisarna blir det 12 st. Inget problem med någon av dem. Inte hört att någon av kollegorna har problem. Så nej inte de flesta.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  9. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det håller jag med om. Låt den normalisera sig. Jag tror också att man pillar på telefonen mer efter en uppdatering.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  10. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    En factory reset raderar aldrig något på det externa minneskortet. Aldrig. Dvs inte så länge man kör Stock Samsung, eller inte har micklat själv, och monterat minneskortet på eget sätt.



    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  11. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    http://www.3g.co.uk/PR/Nov2013/samsung-suspend-galaxy-s3-android-4-3-update.html

    Jag har fortfarande problem med instabilt wifi, blåtand som nu tappar kontakten med headset till och från, batteriet är inte fullt lika långlivat som innan även om en reset hjlpte till. Launchern laggar och startar om i princip varje gång man använt en app en stund. Att det kanske funkar på din mobil gör ju inte att det fungerar på andras mobiler.
     
    Last edited: 6 jan 2014
  12. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Självklart så försöker man sig inte på att köra en långtradare om man inte ens har ett körkort för vanlig bil. Samma sak här. Kan man absolut noll och har väldigt lite tålamod så ska man inte försöka sig på detta ensam. Men som tur är så har vi forumet och guider är relativt enkla att följa och antal steg man behöver följa för att få detta fixat är relativt få och okomplicerade som inte lämnar mycket utrymme för problem. De allra flesta klarar ladda ner en .exe och köra den. Med CyanogenMods egna installationsprogram för dummies så kan man i princip inte faila.

    Garantin lär ryka men om man vet vad man håller på med så går det att återställa telefonen till originalskick utan att Samsung kan se att man har varit där och pillat i fall nu hårdvaran går sönder på annat sätt än en brick då förstås.

    Poängen kvarstår dock, vågar man sig ut lite på havet här så får man en MYCKET mer responsiv och bättre mobil i de flestas tycke. I mitt tycke är det värt att göra. Fast det får ju vara upp till var och en att avgöra förstås. Jag tycker ändå inte de är fel att berätta om möjligheterna.
     
  13. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Alla dom problemen försvinner med CM 10.2. Bara så du vet. Inga problem med omladdningar av launchern för systemet drar MINDRE RAM med ett lättare system under huven. Samsungs Rom ligger la på som vanligt runt 500MB+ medans CM 10.2 ligger på 145MB. Bara så du vet ;)
     
  14. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Om vi säger såhär då; jag köper en ny bil där tillverkaren inom kort uppgraderar min motor som visar sig fungera sådär - då går jag inte och byter motor till nåt annat, utan tar för givet att tillverkaren åtgärdar felen som faktiskt finns OCH behåller garantin samtidigt. Vi är många som har diverse problem med än det enda än det andra - samma saker som var problematiska i första vågen av uppdateringar, den som snabbt drogs tillbaka innan de släpptes igen. Det är också många som kan vittna om att problemen kvarstår. Den som till trots vill kasta in en egen variant av operativsystem är så klart fri att göra det. Det har jag inga åsikter om.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  15. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ha men detta handlar ju om den versionen man drog tillbaka. Dessutom för UK. En av de få som han få 4.3 innan man stoppade utrullningen, fixade problemen och sedan skickade ut igen.

    /Kjell
     
  16. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tycker nog ändå att man skall undvika om man inte vet vad man gör eller är helt novis. Har sätt så många fall där personer försöker följa en guide som varit så enkelt att inget kan gå fel, men så gör det så i alla fall. Mest för att man inte läser, eller för att man inte förstår språket / fackspråket osv..

    /Kjell
     
  17. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Så du menar att CyanogenMod 10.2 inte har någta problem alls ? Kameran är skitkass (tycker jag) för att ta ett exempel. Sedan är CM generellt både tråkigt och fullt. En annan sak jag undrar, varför köper man en Samsung Galaxy S3 för att köra CM på den? Vore det inte bätte att köpa en billigare telefon då, typ Nexus eller likn?

    Jag har testat CM så många gånger. Personligen hatar jag den. Men min kompis han älskar den över allt på denna gjort. Men problemfri, tja... inte helt och hållet. Men jag förstår att du gillar den :)

    /Kjell
     
  18. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Alla ni som har problem med era 4.3or.

    Vilken version har ni (Kolla under Grundversion) ?

    Har ni:

    3.0.31-2191747
    dpi@DELL136#1
    Tue Nov 26 16.57.12 KST 2013

    eller


    3.0.31-2168382
    se.infra@R0301-02#1
    Thu Nov 28 21:02:26 KST 2013

    /Kjell
     
  19. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Hur kommer det sig att vi är många som har samma problem med våra svenska mobiler såsom de som fanns i uppdateringen som släpptes i England? Dålig batteritid, problem med blåtand och wifi samt laggande skärm osv, precis det som nämndes gällande UK-updaten.
     
  20. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Är det så många som har det då? Många i jämförelse med vad? Men de som skiver i forumet, eller de som har fått uppdateringen.

    Den artikel som du refererade är skrivien den 19 nov. Och det är är känt att Samsung släppte en 4.3 som var dåligt testad, förknippad med en del problem. Den släptes via OTA i ett fåtal länder, därav just UK. Vad hände sedan? Ju det tog ett bra tag och många var vansiniga, men så släpps den till slut.

    Denna gången har man updaterat de problem som rapporterats in. Skulle det vara generellt så att man hade de problem som du beskriver, skulle väl inte Swedroid vara det ända stället som man skriver om detta på. Notera att det finns massor av ställen man refererat till problem med 4.3 men de rör sig om den som släptes innan man drog tillbaka. Sedan har det ALLTID varit de som har problem med sina telefoner. Batteritiden har varit en av de mest omskriva problemen från den dag som Samsung släpte S3an och kommer nog att vara så även om det kommer en ny uppdatering. Jag förstår att du har proböem med din telefon. Men vad det beror på är ju näst intill omöjligt att sina om. Men som du får det att låta skulle närmare 90% av alla som på ett eller annat sätt får Stock 4.3 ha problem. Det skulle ju vara helt orimligt eller hur.

    Det kanske är ett par procent som har problem. Jag vet flera fall (där jag själv har haft möjligheten att testa) där batteritiden beror på ren besvikelse från början. Dvs man bestämmer sig för att allt är skit bara för att batteriet inte räcker lika länge som sin gamla Nokia. Och sedan är det bara så. I ett fall hade jag en kompis där det just va så. Han fick låna min telefon ett par dagar, och jag hans. Jag återställde telefonen och upptäckte att batteriet räckte lika länge som mitt, vilket var helt normalt. Men det hade allt blivit sämre sedan senaste uppdateringen. Allt var skit. Så när det var ju inte så.

    Notera att jag inte säger att det är så i ditt fall eller i något annat enskillt fall. Jag försöker bara förklara att så många har inte problem.

    Jag tror att många av de som har problem skriver om det, de som inte har problem skriver inget alls. Så det blir en lite skev bild om du förstår hur jag menar.

    /Kjell
     
    Fritte och _z_ gillar detta.