Kommer det att gå att uppgradera U8220 till 2.x?

Diskussion i 'U8220' startad av robber, 11 mar 2010.

1. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för att du svarar så snabbt Hyvel, kanon support :) Nu har jag fått in 2.1 och hade svenska, men sen la ja in uppdateringen/fixen på 2.1 hungarian, det i step 5 som jag frågade om du hade gjort, och så när jag startade upp frågade den inte om pin-kod och jag har ingen täckning och kunde inte välja svenska :( Ska det vara så? Ska lägga in FLB nu.. löser det sig då?

Fick upp frågan om pin kod nu.. men det tog en stund.. skumt.. men svenska fanns inte med...

2. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har inte något bättre för mig just nu än att hjälpa till med detta. :)

Hmm, har för mig att det var något sånt för mig med, att svenskan försvann i steg fem, men jag är inte säker.

Du bör få svenska igen när du lägger in FLB, jag tror det var så för mig med att jag inte kunde hitta något svenskt språkpaket, men att jag fick svenska ändå.
    Det bör ha att göra med våra svenska sim-kort som får android att ställa in sig med automatik eller något.

3. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Löste det :)

Last edited: 14 jun 2010
  4. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Ok, vi tar det steg-för-steg då:

I guiden för att installera Amon-RA står det "Put your device in bootloader mode. Vad är det?
    Ska jag lägga över något av det jag unzippat på telefonen?

Det kommer säkert mera...

5. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Bootloader kommer du åt genom att stänga av telefonen och startar den samtidigt som du håller ner Volym ner + Röd knapp.
    Det kan liknas Kommandotolken på windows litegranna, och det är därifrån du installerar Amon-RA.

Och vad är det du unzippat, för att installera Amon-RA behöver du inte lägga något på SD-kortet.

Last edited: 14 jun 2010
  6. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Jag har unzippat Amon-RA, på datorn. Tror jag är med då, jag bara sätter luren i bootloader mode, inpluggad i datorn, och installerar Amon-RA från datorn. Korrekt?

Måste ladda telefonen en stund innan bara, och tanka ner alla filer jag behöver, men snart kastar jag också mig utför stupet! ;-)

7. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Korrekt!
    Och är du installerat Amon-RA från datorn kommer du behöva ta ut batteriet för att starta om telefonen.

För att sedan komma in i Amon-RA startar du om medan du håller in Meny + Röd knapp, inte Volym ner + Röd knapp som du gjorde för att komma in i bootloader.

Det bästa med det här stupet är att man numera kan ta sig upp igen. ;)

8. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Äähhh, det här blir bara mer och mer rörigt. I den ena guiden (den med bilder) står det inget om att uppdatera till Hungarian. Å andra sidan står där heller inget om Amon-RA. I en annan står det en massa andra grejer att installera; Super-boot, Recovery-mode, och dessutom sin "Pulse-CD" om man använder Vista eller lägre. (Sitter med XP). Någon "Pulse-CD" har jag inte...

9. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Den med bilder är inte speciellt aktuell för att installera FLB.

10. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Får inte svenska nu ändå.. men hur får du de rosa färgerna och så? bara att byta tema eller? Dina bilder ser inte ut som min gör nu.. jag har blå bakgrund och så.. har fått in FLB nu, men som sagt svenska är borta :( ? Skumt.. Hur använder jag App 2sd, det är en 512mb partition men hur lägger jag dom på Sd-kortet när jag installerar?

11. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hmm, udda att du inte får svenska, hade du lagt på den svenska uppdateringen från 3 när du var kvar på 1.5 eller var du kvar på engelskt android där med?
    Syftar du på mitt wallpaper när du pratar om de rosa färgerna, det är hursomhelst ett wallpaper som är förinstallerat i mobilen, tryck länge på homescreenen och välj Bakgrundsbilder > Bakgrundsgalleri.

Apps2SD bör funka med automatik nu, allt du installerar hamnar på SD-kortet.

12. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okej toppen... jag hade svenska uppdateringen från 3 installerad innan, så skumt att jag inte får svenska nu, det var där efter första uppdateringen till 2.1 men när jag la på 2.1 fixen.. det andra steget så försvann det.

13. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jadu, jag vet faktiskt inte riktigt varför jag har svenska, så jag kan inte säga varför du inte har det...

Menmen, hoppas du är nöjd ändå. :)

14. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Gjorde en factory reset och så bootade den om och hoppade in i Amon-Ra blev lite nervös först, men när det var klart så bootade jag om och sen så var det svenska! :) Jo är helnöjd så här långt är ju mycket snabbare än 1.5 så här långt.. :) Tack för hjälpen.

15. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ah, där ser man! :D

Ingen orsak!

16. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

du Hyveltjuven skulle du inte kunna skriva ihop någon guide för att installera 2.1 (såg din guide du gjort men det är mycket grejer jag inte förstår) typ hur man kommer igång innan man börjat ladda hem några program osv. :P

Behöver man svenska 1.5 för att senare få svenska?

17. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Hej en dum fråga kanske men kan man inte bara ha den ungerska uppdateringen? jag har lagt in den och allt funkar.

18. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vilken guide använde du hyveltjuven när du installerade 2.1?

19. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har 52mb ledigt på telefon efter att ha lagt in 2.1 och så har jag ett 8gb sd kort i varav 512mb blev en partition till apps.. så nu är jag helnöjd med apps2sd och mycket snabbare än 1.5 :)

20. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo tror att du bara kan köra med ungerska, funderade på att göra det med, men lägger man in en custom får man ju tillgång till mer apps på market och så och den är lite modifierad oftast till det bättre, men det är ju smaksak.. det var jätte enkelt att lägga in custom rom.