Kommer det att gå att uppgradera U8220 till 2.x?

Diskussion i 'U8220' startad av robber, 11 mars 2010.

1. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Funkar den till Svenska u8220?

2. bobbalobba

bobbalobba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej det skulle jag inte kunna tänka mig, då den svenska menyn m.m är till 1.5, och inte 2.1

Edit; Du kanske menar om den bara funkar till Pulse, och inte U8220?

3. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja, precis :)

4. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Den skall nog allt funka, men vad jag har läst mig till har den romen rätt så många buggar, vibration fungerar inte och telefonen rebootar, osv.
    Det är något som kanske rättats till nu dock, har inte varit inne på MoDaCo forumet på två dagar, och det händer fruktansvärt mycket på det forumet hela tiden, men jag väntar ändå tills jag får min officiella release.

Jag kan förstå att de inte släpper Eclair på en lördag, men jag hoppas fan att vi kommer att ha tillgång till den på måndag.

5. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hur gick det?

6. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, då tänkte jag hjälpa till att reda ut lite åt er här eftersom att jag har kört 2.1 i några dagar:

*Den fungerar på svenska huawei u8220.
    *Vibrator fungerar på den svenska versionen också.
    *Svenskt språk medföljer, men vissa strängar saknas och de som är översatta är oftast sämre än de som finns med i den översatta versionen av 1.5 som vi har.

I övrigt så fungerar romen hyfsat, som ni kan läsa om på modaco. Lite force closes här och där, slumpmässiga reboots osv.

Det mesta kan åtgärdas genom att byta ut hemskärmsprogrammet mot zeam, avinstallera standardhemskärmprogrammet och lite annat skräp som man inte använder, samt att installera autokiller och konfigurera den någonstans mellan "moderate" och "aggressive".

Vill ni dock ha en stabil rom och kunna lita på telefonen i alla lägen bör ni nog hålla er borta, men att testa skadar ju aldrig, se bara till att följa de instruktioner som finns tillgängliga ;)

7. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Funderade på att lägga in romen på min med, men i brist på tekniskt kunnande så jag vågade inte, i rädsla för att min telefon skulle förvandlas till en tegelsten.

Hur gammal är den här läckan egentligen, för om den är ny betyder det ju att Huawei inte har kommit långt alls med sitt arbete... :(

8. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den är faktiskt inte så fruktansvärd som den först verkar, många av problemen som uppstår beror på att uppdateringsfilen (den som paul har gjort på modaco) har varit felkonfigurerad (verkar det som). Det är faktiskt inga större (tänk allt för svåra att fixa) kvarstående problem, men problemet med de som finns är att de påverkar hela telefonens stabilitet.

9. Mazzy

Mazzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ingen som hört något? Är det bara som man tror att det kommer att bli jätteannorlunda (fint ord.......) eller blir det en stor skillnad att gå från 1.5 till 2.1?

10. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Precis vad jag undrar med. Vad exakt är skillnaden? Minns när jag uppgraderade till Windows 98 från 95 och vilken besvikelse det var. :D

11. Mazzy

Mazzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det någon som är riktigt kunnig och kan förklara på vilka sätt telefonen kommer att bli bättre. Kommer den t.ex. att bli "snabbare" eller är det mer risk för att telefonen "laggar". Huawei U8220 har ju kanske inte den allra bästa prestandan, så därför får kanske uppdateringen motsatt effekt.

12. bobbalobba

bobbalobba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klart som fan att du blir besviken när du "uppgraderar" Windows 98 till 95. o_O

Latheten slog till, :) Får se om det blir inom den snaraste framtid om inte Huawei får tummen ur hehe.

Last edited: 17 maj 2010
  13. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Han skrev "till Windows 98 från 95" ;)

Är sjukt jävla besviken på Huawei nu.
    Att de sköt upp uppdateringen första gången tyckte jag väl var ok, det fick gå, men nu hålls ju bara kunderna i mörkret och vi får inte veta något om hur det går för uppdateringen alls...

14. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När kommer våran 2.1 uppdatering????:mad:

15. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För närvarande ser det ut såhär i betaversionen av 2.1:

*För oss svenskar kan nog det mesta intressanta vara att Apps2SD fungerar nu, om man har rootat telefonen kan man numera alltså få sina applikationer installerade på telefonen. Detta är dock ingen 2.1-specifik funktion, utan snarare ett hack som inte fungerade på våra svenska versioner av U8220 i 1.5.

*Slumpmässiga omstarter sker ibland, även många applikationer som tvångsavslutas. Detta beror förmodligen både på dåliga drivrutiner och att 2.1 generellt använder mer ram-minne än 1.5.

*Om man installerar samma utseende som 1.5 är den snabbare, med annat utseende (t.ex. t-mobile branding eller med live-wallpapers) blir den antingen lika snabb som den är nu eller lite segare.

*Kameran har även blivit något bättre, autofokus fungerar mer tillfredställande.

*Volymen på allt ljud är högre, dock blir det en del distortion om man maxar ut volymen.

*Pekskärmen fungerar bättre, du kan t.ex. låta telefonen ligga på bordet och peka på saker och ting utan att behöva "jorda" telefonen i din hand.

*Voice search gör att du med hjälp av röstkommandon kan söka efter t.ex. kontakter eller direkt söka på google. Du kan också diktera dina sms. Detta fungerar hyfsat, dock bara på engelska.

*JIT-kompilator som kan aktiveras med några relativt enkla knep, gör att telefonen går ännu snabbare. Gör telefonen lite mer ostabil dock.

Det är väl de största förändringarna som jag har märkt av, sen är ju ikoner samt utseénde och funktioner hos standardprogramen lite ändrade, men det är mest småsaker.

16. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har batterilivet förbättrats något Rizzly?

17. kandariel

kandariel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

18. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag tänker aldrig köpa en produkt ifrån Huawei igen.

19. kandariel

kandariel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska tilläggas, vilket inte framgick från min föregående post, att jag har skickat ett mail tillbaka till Huawei och förklarat att jag inte är en T-Mobile kund.

Kanske det ändrar på något, kanske inte, tycker det är tråkigt att huawei låter sig styras av T-Mobile.

20. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mycket tråkigt faktiskt, och att de förutsätter att du är det är ju ännu värre, när majoriteten av alla U8220 antagligen inte har Pulse UI eftersom det är begränsat till T-Mobile...