Kommer det att gå att uppgradera U8220 till 2.x?

Diskussion i 'U8220' startad av robber, 11 mar 2010.

1. kandariel

kandariel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, kanske, jag vet inte försäljningssiffrorna för just den här telefonen.
    Om T-Mobile är deras största kund så är det ju rimligt att supporten förutsätter det.

Nåväl, de var snabba på att svara på mitt första mail så jag hoppas de svarar snabbt på mitt andra mail annars så kanske vi har en uppdatering att vänta i juni ifall T-Mobile väljer att lansera den.
    Jag hittar inte Pulse på T-Mobile's hemsida så jag hoppas de inte lagt U8220:an på hyllan, har de gjort det så lär vi få vänta på uppdateringen bra mycket längre.

2. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Skandal! I fortsättningen får det bli HTC, de är åtminstone vid liv. Och företag med eget cykelstall känns rätt. :D

3. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå, de säljer fortfarande pulsen, de fick faktiskt in ett nytt lager för inte så länge sedan enligt britterna på modaco. Den var visst slutsåld och de fick in nya ganska nyligen, så jag skulle gissa på att den är rätt populär hos t-mobile och säljer betydligt bättre hos dem än vad den gör någon annanstans. Därav är det ju inte ett orimligt förfarande av huawei att de fokuserar att få ut den till t-mobile först.

Vad jag har läst mig till genom modaco utöver detta är att utvecklarna har stött på stora problem med att få 2.1 att fungera hyfsat med 2.1, mest på grund av att den bara har 192 Mb ram. T-mobile pulse mini som de släppte nyligen kör 2.1 och klarar det hyfsat, men den har då 256 Mb att tillgå i ram.

Jag är hyfsat säker på att en officiell uppdatering kommer, det tar bara lite tid eftersom att det krävs lite ingenjörskonst från huaweiutvecklarnas sida ;).

4. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Gillar att Modaco har börjat lite smått på att försöka få ihop 2.2 till U8220 istället. :)
    Hoppas de lyckas!

5. Lassehbg

Lassehbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Telefon 2:
    huawei P8 lite
  6. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

7. Lassehbg

Lassehbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Telefon 2:
    huawei P8 lite
    Ja det verkar ju inte bättre när man googlat runt lite och sökt vad det är, lite konstigt bara kan man tycka att Huawei släpper den.

8. kandariel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är ingen expert men det verkar som om det kan vara någon sorts förberedelse inför 2.1 som kommer så fort de löst de tekniska hindren som finns på u8220 iochmed att telefonen bara har 192 ram.

Se posten som kommit på huaweidevice.com

9. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har du fått svar än, angående att inte vara T-Mobile-kund.

10. kandariel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det enda svaret jag fick var att jag skulle se den nya posten som kommit upp på huaweidevice.com :(

Nothing more, nothing less.

Undrar _hur_ långt bort uppdateringen är egentligen :(

11. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men guuuud vad dryga dom är.
    Önskar att dom kunde hoppa direkt på att börja utveckla 2.2 till oss istället, det skall tydligen inte kräva lika mycket ram.

12. kandariel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, de är ganska dryga men jag ser hellre att de utvecklar 2.1 än att inte utveckla något alls :)

Ett möjligt scenario är ju faktiskt att de ger upp 2.1 planerna och börjar på 2.2, om detta händer så har vi en låång sommar att vänta och antagligen en längre höst.

Om 2.2 är "bättre" för 192 mb-ram telefoner vet jag faktiskt inte, har du någon länk som backar påståendet?

13. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det där mer ramminnet tror jag att jag läst på Modaco-forumet någonstans, men google har påstått att alla telefoner på marknaden kan få 2.2 enligt Android Police.
    http://www.androidpolice.com/2010/0...t-even-the-g1-google-io-blitz-coverage-day-1/

14. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tänkte det kunde vara av intresse att meddela att enligt 3's facebooksida inte blir någon uppdatering till 2.1 för U8220.

"Huawei har efter närmare undersökningar kommit fram till att det inte kommer att gå att uppgradera U8220 till Android 2.1. Anledningen är att det inte finns tillräckligt internt minne och därmed kommer telefonen inte fungera som den ska vid uppgradering."

15. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mmh, det var jag som frågade dem, frågan är om det bara är ett fult försäljningsknep eller om det är riktigt?
    Jag tror mest de refererar till tråden på Huawei support-forumet som säger att U8220/U8230 har för lite ram-minne (det är vad jag hoppas iallafall).
    Frågade dem vad de tycker om rootning och att lägga in custom roms.

Personligen tror jag inte att man skall lita för mycket på 3.

Last edited: 25 maj 2010
  16. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hahah, 3 gick in i försvarsställning när jag frågade dem.

"Holger Andrée Rehnberg - Vad är tres policy angående att roota telefonen och lägga in custom roms?

3 Sverige - Vi hjälper dig inte att göra det och påpekar att du troligen inte kan åberopa garantin efter att du gjort det.
    Och så säger vi att om du ställer till det så att det börjar brinna i vårt nät eller något så kommer vi att kontakta dig.
    Erik H/3
    för 11 minuter sedan · Flagga

Holger Andrée Rehnberg - Såså, lugna er, jag frågade bara."

17. fiskmasen

fiskmasen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2
    ROM:
    Lineage OS
    Telefon 2:
    Essential PH-1
    Telefon 3:
    Nokia n900
    Platta:
    Microsoft Surface Pro
    Passa dig så att du inte eldar upp tregubbarnas master!!!!!! Då kan jag ju inte ringa :cry:

18. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tycker det är väldigt intressant att följa förloppet med 2.1 releasen till u8220. Nya bud kommer från olika håll och som även talar helt emot varandra.

Tre har ju själva sagt att det inte kommer bli någon uppdatering för att vår telefon har för lite ram-minne. Vidare har redan Huawei gett oss två stycken releasedatum och nu har huawei också gått ut med att dom håller på och förbättrar releasen. Dessutom finns det ju redan en inofficiell version av 2.1 som verkar vara någorlunda stabil och den är gjord att programmerare som inte ens arbetar för huawei.

Vad tror ni, kommer vi få någon uppdatering till 2.1? Eller kommer vi få nöja os med 1.5 eller den inofficiella 2.1? Eller kommer kanske huawei att utveckla en 2.2 Rom till u8220?

Det är många frågor och stor efterfrågan från oss användare så vi får hoppas att vi får en uppdatering snart:D

19. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag tror att MoDaCo-forumet kommer kunna fixa 2.2 till oss.
    BigBear verkar säker på vad han håller på med, och med Pauls hjälp kan det fungera väldigt bra. :)
    Jag har gett upp hoppet för Huawei nu.

20. gnuX

gnuX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om nu uppdateringen inte skulle komma alls, hur ser konsumentverket på det hela om jag t.ex. skulle vilja häva köpet? Jag köpte ju telefonen med löfte från Huawei om en uppdatering...