Kommer det någonsin en så cool produkt som mobiltelefonen igen?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Ara, 27 jun 2024.

1. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Angående coola produkter så var den första riktigt coola produkt jag fick mina händer på Commodore 64. En egen dator som man själv kunde skriva program till. Det var en helt ny värld som öppnades. Nu kunde man inte bara agera (tv-spel), man kunde själv styra över hur saker och tinga skulle fungera på skärmen.

nexusS och Kristy gillar detta.
  2. Tripod

Tripod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    486
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Det tycks vara lika säkert att (även) denna tråd skulle komma att handla om AI, som att AI en gång i framtiden kommer att bli en naturlig del av allt vi gör. :)

Ara gillar detta.
  3. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 201
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Jag tror produkten som är coolare redan finns; men inte är tillgänglig eller bra nog.

Skulle jag gissa så skulle jag gissa på att det är när 3d-skrivare tar ett nytt kliv som vi erkänner.

4. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 580
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Så har det ju alltid varit och med största sannolikhet blir det likadant när nästa stora tekniska innovation exploderar.

Ta smartmobilen som ett exempel. Apple var inte först med att bygga något av det som sitter i en iPhone. Det fanns redan mobiler med heltäckande skärm och touchinterface osv. Men iPhone tickade av fler punkter på listan:

[x] Ny teknik som paketeras som en enhetlig och lättanvänd produkt
    [x] Stark marknadsföring
    [x] "Killer app" - ett sätt att göra den avancerade tekniken meningsfull för den stora massan (i iPhones fall var det en kombination av multitouch-interfacet och App Store som agerade bränsle på elden)

Känslan är dock att det blir svårare och svårare att lyckas bygga en revolutionerande produkt ju längre utvecklingen går.

Jag sätter också några spänn på att "the next big thing" inte kommer från någon av de dominerande aktörerna på marknaden just nu. Det känns som att den verkliga innovationens lampa har slocknat där för länge sedan.

bernard och mattihp gillar detta.