Fråga: kommer dom någonsin fixa redraw problemet?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Mint, 3 jul 2012.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jämförde min s3a med polarens dhd, och hans telefon öppnar alla appar snabbare än vad min gör, plus att han råkar aldrig ut för redraw. Är detta något man kommer få leva med tro? Jag menar det e ju faktiskt på pappret den vassaste telefonen just nu, men min gamla s2a spöar s3an i flyt med hästlängder, jobbarkompis har oxå en s3a och den e precis lika slö som min, sen må det vara hänt att det sitter 4a processorer i telefonen men det hjälps inte när s2an är snabbare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Det sitter precis lika många processorer i S3 som i S2 - det vill säga en (1).
    Om man inte räknar GPU:n, då sitter det två i bägge.

Skillnaden är att processorn i S2 har två kärnor och den i S3 har fyra.

Min S3 flyter då på märkbart bättre än båda mina S2:or, så det låter konstigt att du tycker tvärt om.

Nagarebozhi gillar detta.
  3. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Det är betydligt bättre flyt på S3 än allt annat jag tagit i faktiskt, inkl andra OS.
    Men det är ett faktum att launchern blir dödad då och då. Det borde vara skitenkelt för sammy att fixa för jag antar att man bara behöver lägga launchern som en låst applikation som inte får bli whipad när minne behöver frigöras. En del roms jag testat till S1 hade så man kunde ställa detta själv.

Tills vidare, byt launcher. Har testat Nova men den redrawar faktiskt den med.. däremot GO har inte gjort den en enda gång på 14 dagar.

Det är märkbart bättre flyt i TW så det är lite trist, men redraw-grejen kan man faktiskt inte leva med.

4. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Du har helt rätt. Jag hade inte testat appen själv när jag skrev det, utan gick på andrahandserfarenheter. Testar den just nu, får se om det hjälper något.

5. Gregger

Gregger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Instämmer att detta måste vara en väldigt enkel fix. Bara att prioritera skrivbordet. Att man sedan ska a kunna ställa in så att när man startar nå fint spel som kräver mycket så kan lunchern stängas ned.

6. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    se "uppdateringstråden", enligt specen så är kommande OTA klar och fixar "the rewrite issue"