Kommer du köpa Arc trots X10 förnedringen?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Gleenquagmire, 7 jan 2011.

  1. mikrokiwi

    mikrokiwi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Heron fick 2.1 efter 6 månader att SDKn släppts. X10an i 10 månader. 4 månader mellan. X10 släpptes dock 9½ månader efter Heron.
    Glöm inte bort nu att Heron körde 1.5 innan den blev uppdaterad, det är rätt så stor skillnad mellan 1.5 och 1.6 ;)
    Det enda jag kommer ihåg vid tiden då jag reggade mig här på swedroid var att det var et otroligt rage på HTC-användarna och deras väntan på 2.1-uppdateringen till sin Hero... Smått värre än den rage på SE om att X10 inte får nån mer uppdatering vad jag kommer ihåg (det fanns ju inga SE fanboys som "spädde på" då heller).

    Nej jag tycker vi lämnar den här diskussionen nu då den inte lär leda någon vart som vanligt här på the interwebz :P
     
  2. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    om du läser mitt första inlägg i denna tråden så var jag aldrig ute efter att kasta paj, jag klankade tom ner på HTC lite lätt. Personligen är jag glad att mobilen får uppdateringar så den funkar som det är tänkt att göra och det antar jag att x10 gör. Och för att göra vissa av er gladare så kan jag säga att det har varit rätt mkt strul med HTC DHD.
     
  3. Loke1910

    Loke1910 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tror iaf att SE lärt sig av sina misstag och att Arc, Play mfl kommer få uppdateringar framöver. Ska iaf ge SE och android en chans då jag vill testa något nytt (har Iphone 3gs nu). Så blir en Arc för min del.

    Sen kan man väl som kund knappast kräva ständiga (läs större) uppdateringar?? Man köper ju en telefon med befintlig mjukvara sedan får man se eventuella större uppdateringar som ren bonus?! Småuppdateringar för att göra luren funka som det var tänkt kan man ju kräva men inget större imo!!
     
  4. johfel

    johfel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aldrig mer en telefon från SE efter x10.
    Som att ta tillbaka sin fru efter att hon legat med brandstationen- "hon har nog lärt sig nu och gör inte om misstaget".... Säkert. Bra logik.
    No way, det är självdestruktivt att köpa nåt från dem.
     
  5. blipblop

    blipblop Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har tyvärr inte råd att uppgradera till Arc, annars hade jag det. Har ett år kvar på min X10. Men jag är väldigt nöjd med min X10 och har inte alls blivit avskräckt från att köpa ny SE-lur. Arc ser bra ut och skulle gärna vilja ha en, men som sagt det får vänta.
     
  6. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Arc:ens rom är väl påväg att portas till X10:an om jag inte minns fel? Så då kommer den säkert bli bättre ;) Hade själv en X10:a men prylbögen inom mig ville ha ngt nytt och ekonomin gick ihop sig så :P
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Personligen så fattar jag inte den här hysterin kring olika versioner av Android m.m.
    När man köpte en telefon tidigare så hade du en programvara i den och ville du ha en ny programvara så gick man och köpte sig en ny telefon. Idag så verkar folk förvänta sig att dom skall ge oss nya versioner direkt och gärna i alla evighet bara för att vi köpt en telefon av ett visst märke.

    Kan inte folk vara glada över att tillverkarna idag överhuvudtaget uppdaterar programvaran i deras telefoner(vilket säkerligen 90% ändå aldrig gör) och låter oss ånjuta fördelarna av de nya versionerna utan att behöva köpa en ny telefon.

    Var helt insnöad på att det skulle bli en ny iphone men när SE ger oss en så här fin lur då ändrade jag mig fort som fan. Så för min del så blir det garanterat en Arc bara fanskapet kommer ut.
     
  8. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Vi tomtar som sitter här är nöjda oavsett men önskar så mycket.
    Där de tjänar pengar, dvs, folkmassan, bryr sig i regel inte.

    Men däremot kan vi tomtar påverka ryktet.
    T.ex att "Min kollegas son berättade att de där SE ska man inte handla av"

    etc.

    Man måste försöka vara god nog för alla.

    // A
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Skulle absolut kunnat köpa Arc. Har en X8 nu och är nöjd!
     
  10. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Jo, men det är den läxan jag tror SE har lärt sig, trots att X10 mini och X8 har sålt som smör.
     
  11. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag tycker att x10 mini/ pro var klockrena, för den som vill ha en riktigt smidig android är de ju bästa valet. X8 är bara lite klumpigare men i gengäld större skärm med högre upplösning. Och bra pris på alla tre.
    All kritiken om endast android 2.1 till trots, så är de skitbra vilket visat sig i försäljningen och massor av nöjda användare om man läser på prisjakt exempelvis. Så något har ju SE gjort rätt.
     
  12. Grimster

    Grimster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Rak motfråga till trådstarten.



    Vilken förnedring?


    Jag är kanonnöjd med min X10a tycker den har fungerat klockrent och uppfyllt alla mina behov. Det som imponerat nästan mest på mig det är den kolossalt bra batteritiden den fick efter 2.1 uppdateringen. Jag kör inga appar alls för att effektivisera batteriet men min telefon håller ändå i 1,5-2 dygn innan den behöver laddas då har jag push mail påslaget och det surfas och knappas en del på luren.


    Jag är dock ändå jäkligt sugen på Arc. Ser ut att bli en riktigt bra lur och enligt mig designmässigt den snyggaste androidluren hitills.
     
  13. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
  14. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Japp, jag tycker alla gnällspikar som gnällt och gnällt borde exkluderas från uppdateringen! ...Och sättas i fängelse en månad eller två!
     
  15. Manjee

    Manjee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Litar på att SE kommer att skärpa sig med uppdateringar när det gäller de nya telefonerna, de är nog mån om att reparera skadan som varumärket fick i androidvärden. Deras pressmedelanden visar att de mycket väl är medvetna om detta och att göra om samma misstag skulle vara en sån epic fail att inte ens dåliga beslutsfattare inom företag skulle göra om dem.
     
  16. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ja dem har ju sagt att dem ska vara först/bland de första att uppdatera till 2.4 iaf.

    sen att dem inte integrerat skinningen och sina egna program i själva mjukvaran utan att dem har det som ett fristående lager bör ju även det göra det lättare och snabbare att uppdatera om man får tro SE iaf.
     
  17. Gleenquagmire

    Gleenquagmire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Så, har SE lärt sig av sina misstag med X10'an tycker ni?
     
  18. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ja, det måste man nog ändå säga. Olåst bootloader, fräscha releaser på Android OS och inte geggat ned med för mycket eget. Nu har jag inte testat facebook funktionerna ännu i och med 2.3.3... men det var en miss för en måttlig fb användare som jag.

    De breddar sitt utbud med, fler modeller till förfogande. Ingen dual core ännu, men inget jag alls saknar idag. Bättre sätta focus på kamera, ljudkvalite osv och det har de lyckats med.

    Fetaste minuset i mina ögon så långt är lagg vid inspelning, men tydligen ska det vara åtgärdat nu med 2.3.3 om jag tolkar det hela rätt. Så snart jag får tillbaka min Arc ska jag testa även det.
     
  19. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker att Xperia Arc är ett skämt. Om nu X11:an är/var ännu sämre, då kan jag inte ens föreställa mig hur kass den är.
     
  20. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Jag tycker du är ett skämt, och dina poster lika så. Är du intresserad av arcen så skriv gärna lite mer innehållsrika poster som bidrar till forumet. Ananrs tycker jag du ska lämna denna del av forumet och ägna dig åt något som är bra nog åt dig och lämna oss SE/telefonintresserade ifred.
     
    mrNoodles gillar detta.