Måste bara kommentera detta lite OffT men ändå!
Kan börja med att säga OnT att en desire är forhoppningsvis på väg till min brevlåda inom en snar framtid
Beställde faktiskt X10:an först eftersom jag har suktat och dreglat efter den sedan den annonserades i November.
Med så ofantligt höga förväntningar jag hade byggt upp fick jag tyvärr konstatera att SE har skjutit sig själva i huvudet genom att släppa den med 1.6 + en del andra saker som väntas komma som uppdateringar...
Nej Nej NEJ! För osäkert helt enkelt...
Nu till OffT
Jag har precis som du varit trogen 3 kund sedan 2004/2005.
Har faktiskt inte fått tanken att byta då jag e jävligt nöjd med dem...
Tills jag för ca 2 veckor sedan klev in i 3 butiken på väla centrum. Glad i hågen för att jag skulle förhandsboka min efterlängtade x10:a.
Möttes då av ett fruktansvärt flin. Detta kom från den omåttligt fula bratten som stod bakom kassa disken och frågade lite halv feminint om han kunde hjälpa mig. "Det hoppas jag" svarade jag, om än lite osäkert.
Gav mitt personummer o.s.v. "Standard frågorna". Jag visste ju exakt vad jag ville ha så detta meddelade jag på ett lungt och vänligt sätt, trots att jag redan då började bli lite småsur över hans pladdrande.
Uppmärksam som man är såg jag att killen så smått började knappa på datorn allt eftersom jag berättade vad jag ville ha. Ställde frågor som "jaha, den tjänsten" "Okej, de abonnemanget".
Skeptiskt till detta förstod jag att jag var tvunget att komma till punkt för att lägga fram min egentliga önskan om att bli kompenserad då jag för 4 gången förlänger mitt abonnemang.
Mer förvånad har jag nog aldrig blivit när "killen med flinet" svarar blankt nej...
Lite förstunnad fråga jag om det fanns något han kunde göra, men det var fortfarande ett blankt nej.
Nu hade irritationen höjts till en bra bit över maxgränsen och jag bestämde mig för att snabbt och enkelt tacka för mig och gå där ifrån, eftersom jag i vanliga fall är en lugn och sansad person.
Den (ursäkta) oförskämda jävlen frågar då förvånat om jag inte ska ha mobilen.
Nu hade (notera) dropparna runnit över bägaren flera gånger om och jag gick därifrån omedelbart med tanken, "Den här säljaren ska i alla fall inte få någon provision p.g.a. mig!" OFÖRSKÄMT!
Tog och lugnade ner mig under kvällen och bestämde mig för att ringa 3 dagen efter.
Skeptisk och fortfarande lite frustrerad ringde jag till 3 dagen efter för att se vad deras telefonsäljare hade att säga om saken.
Det är ingen bra början när man får sitta i kö i ÖVER en halvtimme.
Långt om länge svarade det någon i andra änden.
Min ilska över att ha behövt vänta var antagligen märkbar, men en lugn och trevligt röst från killen i luren fick mig genast på bättre humör.
Med förhoppningar om att detta skulle gå bättre än dagen innan la jag fram mitt förslag om abonnemanget 499 i 18 månader. Med 3Friends, Surf max och sms flat som tillägstjänster. Berättade att jag, precis som du, med så många års trogen tillbehörighet borde man få något mer än alla andra.
Det höll han givetvis med om och funderade ett tag innan han erbjöd mig 1
månad gratis. Jag ansåg att de kunde erbjuda lite mer och han hade tydligen inte högre behörighet så han bad att få återkomma. Med en god magkänsla lade jag på luren. Sagt och gjort ringde en annan säljare upp mig dagen efter och erbjöd mig 2 månaders fritt abonnemang. Då detta faktiskt rörde sig om 1000 kronor accepterade jag och säljaren tacka och vi avslutade samtalet.
Nu var den äntligen på väg, om än inom en snar framtid

De närmaste dagarna gjorde mig lite smått paniksalgen då tester trillade in på löpande band. Med några dagars övervägande och när jag läst swedroids exeptionella resension så bestämde jag mig för att Desire va det rätta valet för mig ändå!
Ringde återigen upp 3 och pratade med en tredje säljare. Utan massa pladder, allmänt trevlig så avbokade han x10an la in Desiren istället och meddela att det med den blev billigare, telefonen kosta inget på 499 i 18 mån.
Kort och gott fixa han det snabbt och utanbekymmer, dessutom fick jag fortfarande mina 2 månader fritt. Jag tacka och la på luren och kände mig jävligt nöjd.
Det är såhär säljare ska betee sig!
Och jag vill ge stor cred till 3's säljare på deras kundsupport som har varit vänliga och hjälpt till på bästa sätt!
De som står i butikerna, eller i alla fall dem som står på väla kan köra huvudet i väggen!
De jag vill poängtera med det här utmattande lång inlägg, som för övrigt var tänkt som en liten notice

, är att vill man ha något måste man påpeka det och va lite envis! Så lyft luren, ring 3 och lägg fram dina önskingar!!!
En fortsatt trevlig dag till alla androidare!

Click to expand...