Kommer eller har du beställt HTC Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av WorteX, 1 mar 2010.

?

Kommer eller har du beställt en HTC Desire?

1. Ja

70,3%
  2. Nej

14,7%
  3. Fortfarande Osäker?

15,0%
  1. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Frågade en säljare i en telenor butik idag och han sa att Legend och X10 hade precis kommit in och att Desire skulle landa hos de nästa vecka.

2. hallonsoda

hallonsoda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde ett 18 månaders på telefon och fick 1 månad. Så med logiken jag läst om rabatt tidigare blir det ju 700 spänn, för 18 månader. Kunde kanske blivit bättre, men det känns ju ändå okej.

3. jakasp

jakasp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställt med Telenor Surfa Bas :)

4. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Funderar starkt på att avbeställa min från CDON, och istället köpa den i butik, hos NetOnNet eller ELGiganten. Känns ju bäst så, om man t.ex. får en DOA eller när man ev. ska lämna in den på reparation någon gång i framtiden.

Det som får mig att inte göra det är deras leveransdatum. Men något säger mig att någon butik borde få in den samtidigt som CDON. Vad tror ni?

5. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hoppas du har fel men jag misstänker också att datumet kommer att skjutas framåt när 8:e närmar sig. Med tanke på att HTC fick lägga extra krut på att få till en ny ROM i sista minuten i England kan det nog stulit tid från lanseringen i Sverige mfl länder. Förhoppningsvis har jag fel, för jag vill verkligen ha en Android-mobil nu. Riktigt trist att vara utan en nu sen jag sålde min Hero. Speciellt när det kommer så många tester av Desire och alla grymt positiva i Facebook-gruppen för desire mm.

6. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Butikerna har inte samma förhandlingsutrymme som eventsäljare och telesäljare.
    Ring deras telefonsälj istället, du kommer att få nej första gången men fortsätt ligga på så mjuknar någon till slut.

7. zoboo

zoboo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bokade min idag hos 3. Fick 1 månad gratis. (orkade inte försöka få mer, tjejen va så otrevlig senast jag pratade med någon där).
    Den här tjejen var dock jättetrevlig och la dit en månad direkt för att jag skulle köpa ifrån henne istället för från nätet.
    Nu är jag bara lite orolig att de ska skicka hem ett 3g telefonkort innan mobilen kommit eftersom jag sumpade min förra telefon och just nu sitter på en som inte stödjer 3g. Rädd att de ska flytta över mitt nummer från tele2 och sen skicka ut ett 3g kort som jag inte kan använda :)

8. vict0er

vict0er Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför avbeställa från CDON? Jag har beställt min därifrån men nu blir jag lite orolig. Finns det någon anledning att inte beställa från CDON?

9. Susanna

Susanna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag pratade med en tjej på 3 sa hon att det tar upp till 1½ vecka innan numret porteras, och att man under tiden får ett temporärt nummer från 3 under tiden.

10. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag var orolig för samma sak och frågade dem, de sa att ditt simkort kommer med telefonen och ditt abonnemang börjar löpa då för förbokningar. Du får då ett tillfälligt nummer och får ringa till kundtjänst för att beställa din portering.

11. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag har en beställning på Katshing där jag är 6:a i kön, där släpps Desire preliminärt den 8:e. Jag har även en på CDON där dom beräknar att ha den i lager den 7:e. Får även med ett displayskydd där. Någon av dessa måste jag avboka. Vilken borde jag satsa på tycker ni? Vill ju ha den så fort som möjligt... :P

12. pidde86

pidde86 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

CDON låter ju bäst, men vart ser du att de får in telefonen den 7:e? På deras sida står 8:e. Har också beställt via CDON

13. buba

buba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bestillte jeg og fra cdon.

14. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tja!

Bokade en desire på katshing i tisdags och såg nu att jag är på plats 243 i kön. :cry: Är det nån som vet ungefär hur många exemplar dom får in varje leverans, eller skiljer det sig mycket?

Är för övrigt jättehypad över desire! Ska bli min första androidtelefon.

15. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Du kan nog vara lugn... Dom lär få in fler än så första sändningen...det är ju ändå en rätt så stor aktör på marknaden. Har oxå bokat en där men var idag inne på Elgiganten i Kungsbacka o frågade när dom fick in den i butik. Han kunde se att dom hade den på centrallagret 6 april o att han borde kunna ha en i butik dagen efter...o det bästa av allt (förutom datumet då)...han skulle ha 4695 för den i butiken! Det var ju bara att säga BESTÄLL DIREKT ;-)

16. valhall

valhall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man kanske ska byta från dustin till EG istället då ?! :P
    Lättare att lämna in vid fel också.

17. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skönt att höra! :P Hmm kanske ska kika in på Elgiganten här i stan i slutet av nästa vecka då. 4695 kr e nice de!

18. krikko

krikko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har beställt på cyberphoto, i butik. Först sa dom att den skulle komma v.13(nuvarande vecka) men nu har dom skickat ut att den 12/4 kommer dom ha den i lager. Låter väll hyfsat realistiskt med tanke på att htc sagt i mitten av april, kanske iof lite för optimistiskt t om.

19. msen

msen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har också beställt min blivande Desire från CDON. Har någon erfarenhet av deras service om det skulle bli något framtida strul med luren?

20. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Såja, nu har jag slängt iväg ett mail till CDON och avbeställt ordern. Känns bättre att köpa den i butik, då det ändå handlar om 5 k.

Om det @Lenax sade stämmer, så tackar man inte nej! :)