Kommer eller har du beställt HTC Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av WorteX, 1 mar 2010.

?

Kommer eller har du beställt en HTC Desire?

1. Ja

70,3%
  2. Nej

14,7%
  3. Fortfarande Osäker?

15,0%
  1. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Har fått 2 svar av CDON. Det ena är " telefonen beräknas finnas i lager den 15/4." och det andra är "
    angående leveransbesked får jag hänvisa till vår butik, det står den 25:e där idag som är den*senaste infon från vår distributör. om den ändras, ändras det även på produkten.
    så håll koll på vår sida så får du senaste infon efterhand."

Tror vi får vänta och se. Hoppa verkligen på att den kommer innan april.

2. Phelerox

Phelerox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma här! :D <3

Det här är mitt första inlägg, så hej på er allihopa! Har hängt här i många månader nu, <3 Swedroid.

3. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag förbokade en hos Tre igår iaf. Skulle få den "bland dom första i Sverige"

4. Esse

Esse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro
    Telefon 2:
    Samsung S6
    Telefon 3:
    Samsung S4 mini
    Fast enligt tre.se så får dom in den vecka 14. Dvs tidigast 5 April. Alltså två veckor efter alla som köper gnm telia?

5. BobFleming

BobFleming Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställt hos CDON idag! Man är inte ett dugg sugen på att få hem den. :neutral:

Ska komma in i lager den 25:e mars enligt hemsidan. Det bör betyda att man i bästa fall har den vecka 13 (29:e och framåt). I bästa fall...

6. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    HTC Desire

Total inkl Frakt 4 790:-

Hos PC City!

7. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Förväntas i lager: 2010-04-12"

Tror jag tar Telia eftersom dom får in den först sen är det bättre med en fysisk butik ifall något skulle krångla.

8. Kablash

Kablash Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är lite osäker för tillfället. De videor jag har sett visar på att Desire laggar lite när man tex scrollar bland sina apps.

Så jag ska ta mig i kragen och vänta på att Desire reviews kommer ut och är problemet lika litet som det verkar nu så kommer jag troligtvis köpa en.

9. danne_silver

danne_silver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Har förhandsbokat en hos Netonnet. Prel. release 2010-04-12
    Vill ha den nu!

Mitt första inlägg på detta eminenta forum förövrigt :)

10. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde just på Telia.
    Vill ha den så fort som möjligt och några hundralappar betalar jag mer än gärna för att slippa vänta tills april.

11. tomishu

tomishu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Var nyss till Linköpings telia-butik och frågade angående releasedatumet hur pålitligt det var. Fick till svar att de ofta får in 2-3 lurar vid releasedatumet, och sen resten ett par veckor senare.
    Förhandsbokade en idag (jag var första som gjorde det i den butiken!?) i alla fall så får vi se om jag bestämmer mej för att köpa den för 5495:- eller om jag orkar vänta ett par veckor till och spara några hundralappar. :cool:

12. Esse

Esse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro
    Telefon 2:
    Samsung S6
    Telefon 3:
    Samsung S4 mini
    Exakt samma för mig här i Umeå. Jag var först att boka i den ena telia-butiken. Ja fråga om dom skulle ha dom hemma den 22:a. Då sa han att dom skulle ta hem en till mig plus en till (visning?), förutsatt att inte fler förbokar där kanske.

13. tomishu

tomishu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Kanske läge att förhandsboka för dem som är sugna mao. :sealed:

14. freddus

freddus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Var på väg att boka på telia i Umeå men tog via internet istället. Hade läst från någon/några att butikerna inte verkade ha fått all info om den än så valde att ta via hemsidan istället. 22:a är inte en fredag så även om posten slarvar det blir det ingen större försening (det är ingen höjdare att vänta på paket över helger ;).

Har skickat förfrågan till telia och undrat om man kan få betala hela summan på en gång istället för förhöjd månadsavgift (gick inte att välja för mig iaf), får se vad de svarar. Tycker även de kunde ha sänkt priset lite till när man tog med abonnemang, men man kan väl inte få allt. Förhoppningsvis får man den den 22:a.

15. Wingren

Wingren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag frågade dem hur dem kan ha det som leverans datum medan Telia har den 22 mars. Jag fick detta som svar:

16. Zinuz

Zinuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett stycke Desire beställd från telia nu. :)

17. qvirre

qvirre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå på er alla!
    Kan väll börja med att meddela att detta är min första post om någon inte skulle se det, dock har jag "hängt" på Swedroid i ca 2 månader nu. Och hittade hit när jag började leta efter en ny telefon. Altså för ca 2 månader sedan, då pga av att jag bara hade "tröttnat" på min dåvarande, (nokia n96). och blev efter att ha kikat runt lite (mycket) på android-filmer/clip sugen på en android lur. och bestämde mej för att köpa htc-desire. och har haft den förbokad hos CDON sedan den 24 februari nu.
    Men nu är det som så att hunden här hemma nyligen "tuggat" sönder min telefon, så jag har för tillfället en gammal Ericsson. Därför har jag ringt runt och mailat till bla Telia och CDON ang. leveransdatum då jag vill bli av med min provisoriska lur så fort som möjligt.

Telias svar första gången jag ringde dom vart att dom får in telefonen den 22/3 och den börjar då skickas ut till personer som har förhandsbokat den.
    Dom som har förhandsbokat samt valt att portera ett nummer från en annan opperatör hamnar först i deras kö.

Andra gången jag ringde så svarade dom att den med största sannolikhet kommer att komma till dom den 22/3 eftersom deras leverantör har sagt detta.

Men när jag ringde till dom senast idag så svarade dom att leverantören kan tyvärr inte säga när dom kommer, och gubben jag pratade med sa att jag nog ska ha kvar min förhandsbokning på CDON om jag vill ha telefonen så tidigt som möjligt då han inte trodde att dom skulle börja sälja den förän tidigast i april, men detta var bara vad han trodde. Eftersom han, som han sa "hade vart med ett tag och vet hur det brukar vara med dedär."

CDON däremot har jag fått samma svar från hela tiden då jag mailat dom, den 25 är preliminärt men dom kan inte lova något då dom inte har hört något från leverantören.

Så jag är ganska trött på att ingen kan svara på när dom kan leverera telefonen. Så vad tror ni? är det någon ide o vänta mera eller ska jag beställa en Nexus genom borderlinx? då har jag ju iaf telefonen på nån vecka...?

18. Esse

Esse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro
    Telefon 2:
    Samsung S6
    Telefon 3:
    Samsung S4 mini
    Du säger ju att du bestämt dig för att köpa en HTC Desire? Då är det väl den du ska köpa och inte en Nexus? Dom må vara väldigt lika, men jag tycker ändå att dom är så pass olika att det inte bara är att "ta-vilken-som-helst". Utan den som fyller ditt behov bäst efter att ha jämfört för- och nackdelar är ju den du ska köpa.

I slutändan så kanske inte en vecka eller två har sån stor betydelse? (säger egentligen emot mig själv lite då jag gör allt för att få min Desire den 22:a mars :P)

19. skogizz

skogizz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telia meddelar på sin facebook-sida att Desire är försenad.

8 april är datumet som Telia nu har. :(

20. freddus

freddus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Men va fan håller dom på med. Jaja får väl boka på nått annat ställe igen då.