Fråga: Kommer ICS till Arc eller endast till Arc S?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Agorazo, 5 feb 2012.

1. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Lär inte komma i mars eftersom det inte finns någon certifierad programvara ännu.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hur vet du det? För SE har inte gått ut ännu å sagt den är försenad. Slutet av mars början av april har de sagt.

3. GruteK

GruteK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

4. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
  5. GruteK

GruteK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

6. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Usch, slutet av Maj/början av Juni för vanliga Arc.
    Sen så står det i slutet av den länk du skicka:

"Finally, with regards to our all new Sony Xperia S, which will be upgraded to Android 4.0 starting from the later part of the second quarter, we will get back with more detailed information on timing over the next weeks."

Låter ju mindre trevligt

7. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag har fått intrycket av att Sony Ericsson har mer eller mindre skrytit om att alla deras Xperia-lurar från 2011 kommer få ICS, utan några problem.
    Nu så vill dom att man ska överväga ifall man verkligen vill ha ICS eftersom ICS kräver mer av luren vilket leder till sämre prestandad och stabilitet.
    Visst, jag förstår att ICS är mer krävande jämnfört med GB, men att dom ber oss Xperia-ägare att överväga att INTE uppdatera till ICS känns lite weird.
    Det är nästan i sista stund dom säger detta.
    Dom har lovat ICS till 2011 års-modellerna och lockat kunder att köpa just dessa lurar, men att det nu visar sig inte vara ett allt för bra val att köpa 2011 Xperia-lurar och inte heller klokt att uppdatera ifall man inte vill kompromissa med prestandarden.

Iaf, i deras blogg säger dom t.ex. Samsung Galaxy Nexus kör med 1 gb RAM och att ICS är optimerat för just 1 gb RAM och däri ligger problemet.
    2011 årsmodellerna har 512 mb RAM och Arc S kör väl också med 512 mb RAM?

Aja, hoppas ni förstår min tanke och fundering.

8. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Tänkte precis på samma sak. Läser nu på saken här där de förklarar vad som kommer att hända. Jag tycker då inte gingerbread funka så bra med 512Mb heller. De sa ju redan ifrån början att lurarna skulle få nästa uppgradering, då måste de väl ha tänkt på att de skall klara denna uppgradering? Men som Cubenga säger, så rekommenderar inte Sony att upgpradera luren alls. Är det så illa, börjar man ju fundera? De borde ju i sådana fall fixa till denna fadäs, eftersom det ändå varit utlovat. De får väl begära in lurarna och uppgradera minnet på dem. Ja, jag vet, de gör nog troligen inte detta. :) Men troligen kommer alltså inte luren att bli varken snabbare eller mer stabil. Att ICS kommer stänga ner appar vi användande kommer att bli vanligt. Vad jag skrev så verkar det som att 2Gb hade varit bättre att ha i luren. Ärligt talat, om detta stämmer, så vill jag fankens ha pengarna tillbaka, eller reklamera luren p g a falsk marknadsföring. För nog har SE/Sony slagit på stortrumman och lovat en stabil och bättre programvara, om inte detta är fallet, så är det nog dags å göra någon form av grupptalan mot Sony. Jag vill då ha pengarna tillbaka, eller en lur som klarar det som är utlovat. Detta gjorde mig faktiskt nära på förbannad. Visserligen skall de ha Kudos att de faktiskt erkänner detta, men de skall ha klart för sig att flertalet köpt luren just p g a uppgraderingsmöjligheten.

Last edited: 30 mar 2012
    Arnell gillar detta.
  9. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Precis. Jag håller med dig!

Jag köpte nyligen en Xperia Mini och den håller jag på att försöka få lämna tillbaka och få pengarna tillbaka.

Sen kommer vi till Sony's nya mobiler, t.ex. den med minst skärm. Den har 512 mb RAM.
    Så man skulle snabbt kunna tolka deras blogg-inlägg att ge fan i att köpa en mobil som inte har MINST 1 GB RAM.
    Så dom kastar sten på sig själva ju.

Äh, det är sjukt. Jag känner mig lurad iaf. Valde SE pga. utlovad ICS-uppdatering.

Det populära med ICS är väl ändå att de ska ha bättre minneshantering, MULTITASKING osv osv. Ja, listan kan göras längre.
    Men i och med lite RAM så blirre inte mycket av de dära MULTITASKING när den hela tiden får "döda" appar för att få mer utrymme.

Äh, sne är jag.

10. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Hör ni någon med en Nexus S som gnäller likt ni gör?
    Den har oxå 512MB RAM och där verkar det funka i alla fall.
    Tror snarare det handlar om att få folk att inse att det inte är någon mirakel sak för telefonen. Vissa verkar ju tro att Google uppfunnit mobilens motsvarighet till hjulet men ICS.

Men vad vet jag?? Jag är ju inte bitter till skillnad från vissa andra så...

11. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Swedroid har inte skrivit nått om Sonys (Ericsson) blogg-inlägg btw.

12. GruteK

GruteK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

13. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Bra du inte är bitter.... Bra för dig. Gnäller, återigen så diskutera vi får man inte det eller? Tycker du hoppar på en hela tiden. Nu är vi två styckna som faktiskt uppfattar det som de skriver på samma sätt, att Sony helt enkelt inte rekommenderar en uppgradering utan snarare säger ni gör det på egen risk, den äldre funkar mycket bättre. Och nej, så skall det inte vara. Då är det egentligen ingen som helst mening att släppa uppgraderingar och uppdateringar om det faktiskt inte gör någon som helst skillnad. Men visst, jag har ingen nexus S, så har inte sett om den funkar bra, eller inte. Och ja, till skillnad mot GB så bör ICS vara som att uppfinna ett nytt hjul iallafall i Android OS mätt. Så ja, man blir besviken om hårdvaran egentligen är för dålig för att driva detta os på ett bra sätt. MEn nu diskutterades inte bara os, utan om det är rätt av Sony att köra vidare och låta sina kunder få ett os som kanske inte håller måttet. Och jag råkar tycka att det är inte rätt. En Iphoneägare får idag en uppgradering, majoriteten av dessa blir oftaste väldigt nöjda, för iphones blir oftast mycket bättre efter en uppdatering eller uppgradering. Många gånger hör man inte en Iphone ägare klaga på att luren blivit segare. Men tyvärr har detta många gånger varit fallet med Android. Det känns ibland som android utvecklas mycket snabbare än mobilerna själva, eller så är det OS som behöver bli mindre tungt vad vet jag. Är inte bra på att förklara sådant. Så med andra ord, borde den första uppgraderingen INTE göra en lur sämre, snarare bättre. Däremot som för X10, den andra uppgraderingen, då kan man kanske förstå att det kanske inte går hela vägen. Men inte när en lur, och hela tänket har just varit att förbereda för uppgraderingen till ICS, då tycker inte jag att man skall acceptera att något faktist blir sämre. Möjligen så kan man inte förvänta sig 5.0 skall bli bra, om det nu kommer en sådant.

14. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Kan tycka Chompiz är lite okänslig i sin kritik ibland, men han har kanske rätt på den punkten, att just nu vet vi inte. Vi har säkert båda sett beta-romen och den har ju faktiskt flytit på jäkligt bra. Och Holck sa något liknande någonstans, så det är möjligt att det kanske inte är så illa som det lät i texten. Sony skriver att användarkänslan kanske inte blir lika bra som under gingerbread Och det är ju trots allt ordet Kanske där....

15. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Lol @ Sony som säger att 512MB är förlite för ICS och så släpper man nya lurar med 512MB 2012....

Sent from my Xperia ray using Tapatalk

16. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    You, men de lurarna har ju ändå en fördel av 2 kärnor, så det kanske inte ger något problem.

17. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Många core/cpuer har aldrig hjälpt mig fixa en server som gått segt pga för lite minne, varför skall det funka på en telefon?

18. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Men å andra sidan så har du nog inte varit inne i källkoden och ändrat för att få det att fungera heller vilket Sony gör....

Sent from my S(E) Xperia arc using Tapatalk