Problem: Kommer inte åt internal storage

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av Staloluokta, 9 jul 2013.

1. Staloluokta

Staloluokta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har efter en del strul lyckats låsa upp min HTC One (låst till 3) jag har flashat in TWRP som steg 2, steg 3 var att jag via recovery fick lagt in superuser och efter att bootat den slutfört installationen genom att uppdatera superuser i google play. Jag har tagit ner en rom som ska vara en kopia på den som ligger i de HTC One som säljs nu med ren google andoid 4.2.2. HTC_One_GE_2.14.1700.15 heter den, men för att kunna flasha in den via recovery måste jag ju kopiera över den till internal storage. Detta går inte då allt som har att göra med internal storage har ballat ur. Kan se den i utforskaren och klicka upp lite mappar men det går inte kopiera något till det. Noterbart är att även mitt wifi inte fugerar längre, fastnar i läge aktiverar men kommer inte längre.
    SÅ vad tusan har jag lyckats med och hur kan jag göra så jag får flasha in en ny rom? Finns det program som kan flasha mobilen där jag har min rom på datorn?
    Snälla hjälp, blir tokig på detta, säkert lagt 18 timmar på att Googla.
    En fråga till, i det läget som min mobil är i olåst och rootad. Då hittar den aldrig den uppdatering till 4.2.2 som HTC via tre skickat/skickar ut?

Förtvivlade hälsningar från mig.

2. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Kan du ladda ner någon rom via 3g?

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4 Beta

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det ska vi nog fixa.....

Kolla in den här guiden om adb push

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2325853

Så kopiera din rom till samma mapp som du har adb.

Sen borde det då "bara" vara att köra det här i recovery:

Kod:
    adb devices
    För att se om luren är ansluten, det blir ett svar med din lurs nummer

Kod:
    adb push google andoid 4.2.2. HTC_One_GE_2.14.1700.15.zip /data/media/
    Du kan byta namn på romen/zipen så är det enklare. FILNAMNET MÅSTE VARA EXAKT.

Det tar lite tid att överföra med adb men det borde funka.

(sen i TWRP finns det en ny funktion som heter sideload men det får bli reservplanen)

Last edited: 9 jul 2013