Problem: Kommer inte in på one.com med mobilen.

Diskussion i 'Allmänt' startad av cyberfriend, 20 nov 2023.

1. cyberfriend

cyberfriend Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Jag har en Samsung A52s, och sedan en tid kommer jag inte in på one.com med mobilen.
    Det står följande:
    Webbplatsen kan inte nås
    Webbsidan på One.com Web hosting  -  Domain • Hosting • E-mail   kan ligga nere för tillfället eller kan ha flyttats permanent till en ny webbadress.

ERR_HTTP2_PROTOCOL_ERROR

Vad kan vara fel? Kan jag göra nåt?

2. Droid_296

Droid_296 Guest

Vilken webbläsare använder du?
    Har du testat annan webbläsare?
    Har du testat rensa cache etc?
    Har du testat öppna upp en flik i incognito-mode, blir det samma sak då?
    Har du testat via wifi enbart? Eller har du testat både via wifi & utan wifi?
    Om du har både telefonen och annan enhet (tex dator) på samma nät - kommer du in på one.com med andra enheter då?

3. cyberfriend

Mottagna gillanden:
    26
    Tack för svaret!
    Jag vet inte hur man rensar cache på en mobil? Jag använder Google Chrome. Det är samma med wifi och mobildata.
    Det fungerade med en nokia xr20 med Google Chrome, och det fungerade även med inkognitoläge! Så på det sättet är det löst.
    Men tycker ändå att det är lite märkligt. Alla andra sidor fungerar.

4. Öland4ever

Öland4ever Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Ericsson R310
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S3 9.7" SM-T825
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab A 10.1" SM-T515
    Bara nyfiken i största allmänhet... fick du någon ordning på ONE.COM? Vet att för många år sedan så hade ONE.COM den olägenheten att de helt plötsligt lade ut en "404-sida" istället för medlemmens ordinarie sida. Eller helt enkelt släckte ned kontot. Vet att sajter med mycket trafik drabbades väldigt ofta.

Hade du redan registrerat ett konto hos ONE.COM och hade en sida hos dom? Eller tänkte du registrera dig hos dom?

Visste ärligt talat inte ens om att det gick att knacka HTML-koden på en smartphone och tanka upp en sida via FTP-prgram eller skapa och redigera bilder i en smartphone. Använder själv enbart datorer till allt som har med webben att göra.

5. cyberfriend

Mottagna gillanden:
    26
    Jag har haft 10 webbplatser samtidigt hos dom, men sen började priserna att skena och jag blev alltmer missnöjd, särskilt som de avslutade one photo där jag hade tusentals foton.

Men nu har jag fått hjälp av ett annat webbhotell att flytta den sista sidan så jag kan lämna dom helt. Jag blev kund 2004.

I varje fall så började det att fungera igen senare, vet inte när. Men det var nån vecka som det inte gick och jag fick felmeddelandet som jag skrev i ursprungsinlägget.

Och normalt sett använder jag också datorn i första hand. Men jag kunde ju inte ens komma åt mitt konto via mobilen så jag funderade över vad som var fel.

6. Öland4ever

Öland4ever Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Ericsson R310
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S3 9.7" SM-T825
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab A 10.1" SM-T515
    Aha... du har så pass många domäner registrerade hos dom, då vet du ju hur läget är.

I början dvs i början av 2000-talet så var de faktiskt riktigt bra. Inget snack om det. Men du vet ju själv hur utvecklingen har gått sedan slutet av 1990-talet fram till idag. Det som var gratis på den tiden är väldigt väldigt svårt att finna gratis idag. Och det gäller inte bara webhosting utan mycket på internet rent allmänt.

ONE.COM har väl idag lite tveksamma omdömen på ex Trustpilot vilket är lite trist för de danska killarna som startade sidan för 20 år sedan. Men rent allmänt sköter de väl sig hyfsat i den stenhårda konkurrensen.