kommer samsung galaxy 5 (i5500) få froyo?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Jorzan, 13 nov 2010.

  1. popcorn

    popcorn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    woot?! uppdaterade ju min telefon för en vecka sedan via Kies, och då sa den inte till om att det fanns någon 2,2 att installera =S jag kollade senast i natt och då hade jag den senast tillgängliga versionen.

    Edit: fick det inte att fungera med kies och gav upp efter att ha försökt 10 gånger, körde istället på samfirmware och jag måste säga att jag är sjukt nöjd, kommer rekommendera ännu fler kunder att köpa samsung nu :)
     
    Last edited: 12 mar 2011
  2. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Jag har lite strul med min fortfarande... Ett irriterande fel är att nått verkar krascha i den hela tiden, men vet inte vad... först kommer en vibration, sen en trippel, precis som när en app inte fungerar och dialogrutan kommer fram om man vill tvinga stängning, men den kommer inte fram alla gånger.. Händer rätt ofta, även när telefonen inte används, tex hänt i natt, man hör den vibrera men inget felmeddelande på skärmen.
     
    Last edited: 31 mar 2011
  3. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Hur uppdaterade du via samfirmware? Deras guide stämmer ju inte på filerna i paketet???
     
  4. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Lyckades uppdatera men fick ju ett engelskt Swype tangentbord... hur åtgärdar man det?
     
  5. monQ

    monQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare boys, hur FAN unrootar man skiten? Installerade med den läckta froyo versionen och vill installera den riktiga nu istället, grejen är att jag inte backupat mobilen, vill ha den helt ny så jag kan installera 2.2 via Keis, hur göra man? :) Går det ens? Har testat tanka andra unroots från andra Galaxy modeller osv men funkar bannemig inte! HJÄLP!
     
  6. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Min började till slut tappa all täckning, kopplade bort sig själv från mobilnätet (gsmnätet). Körde en brutal factory reset med de besvär detta innebar och nu verkar den fungera igen.

    Enligt Kies kan den luren inte uppdateras mer, tråkigt för med tanke på allt elände 2.2/FROYO ställde till med, borde de trycka ut 2.3 snarast...

    :mad:
     
  7. monQ

    monQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skaffade också froyo 2.2 igår, (samma dag som jag köpte mobilen) och efter detta märkte jag att mobilen har ett grafikfel när man kollar bilder i filhanteraren och i G5's "mediascape" kopia, kan man fortfarande lämna tillbaks mobilen tro? Köpte den på ICA, dom borde la inte vara så noga? ;)
     
  8. monQ

    monQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har min gamla ODIN multi downloader som jag använde för att installera froyo 2.2 men behöver OPS och Integrate Package till att unroota den till 2.1 igen, vart hittar jag sånt? :)
     
  9. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Vilka här har fått problem med MMS efter uppdateringen? Särskilt ni som har Comviq/Tele2. Nallefon vet jag ju redan, och mig själv.