Fråga: Kommer samsung galaxy W döda s2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av coolermaster99, 26 aug 2011.

1. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Bara 3an inte kommer före våren så är jag nöjd

2. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

USA är en av världens största mobilmarknader. HTC brukar väl lansera sina lurar tidigt i USA?

Sen förstår jag inte hur SGS2 fortfarande skulle vara det bättre alternativet för de flesta. Snabbare processor + LTE. Är kanske nån mm större på höjd och bredd.

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

LTE är väl varianten för US marknaden.

TI SOC, med SGX540 så vad gäller grafisk prestanda är SGS2 ohotad. Om det är en uppdaterad exynos soc som kan klocka mkt högre är det dock en annan femma, men jag tvivlar på det.

Eftersom lurarna inte är för samma marknader så kommer dom inte konkurrera med varandra ens.

Nexus prime däremot om det blir 720p upplösning är ju minst sagt trevligt :)

4. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Senaste android toppmodellerna har iaf funnits i Europa samtidigt eller tidigare

SGS2 pga storleken, processorn i SGS2 går lika bra i 1,5 som 1,2, LTE finns inte på riktigt i något land

5. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

"Fakta Galaxy S II lte: Smart pekskärmsmobil med stöd för 4g med lte. Skärm på 4,5 tum av typen super-amoled plus med 800x480 pixlars upplösning. Android 2.3, gränssnitt TouchWiz. 1,5 gigahertz Snapdragon-processor med dubbla kärnor. "

Snapdragon, Adreno 220, även vid 1,5Ghz så är exynos snabbare på det allra mesta @1,2Ghz.

Fjärde generationens mobila bredband direkt i handen: Samsungs 4g-mobil och surfplatta med lte till Norden | Nyheter från Samsung