Kompaktkamera?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pacmeyer, 11 jun 2017.

1. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    664

MINA ENHETER

Tvek på att en kompaktkamera tar märkbart bättre bilder än en modern smartphone.

Kanske en Osmo Pocket 3 som tar bättre video?

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 176
    Det beror nog i huvudsak på optiken, en kompaktkamera bör ha bättre optik än de flesta mobiler, jag är rätt nöjd med min gamla Olympus Tough TG-620 (förutom att HDR är väldigt långsam att bearbeta bilderna vilket jag skulle tro att en modernare kamera är mycket bättre på).

I kompaktkameran har du en optisk zoom, större bländare som ger mer ljus och därmed bättre möjligheter att ta bra bilder i när det är mörkare och oftast bättre vattentålighet jämfört med de flesta mobiler, dessutom är den enklare att hålla jämfört med de flesta mobiler.

Glöm dock inte, den bästa kameran är den man har med sig och använder...

Kristy och kupster gillar detta.
  3. Cyberott

Cyberott Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Skulle nog slå ett slag för en Sony RX100, finns i en massa olika generationer. Jag har själv en RX100m2, den tar grymma bilder, bra optik/zoom. Den har även WiFi för att göra över bilder eller använda mobilen som sökare. Sen har den ju en 1-tums sensor så bilderna håller ju en helt annan kvalitet. Finns att hitta begagnad från ca 1000-lappen, en ny ligger nog från ca 8000kt o uppåt beroende på vilken generation det är.

Kristy och kupster gillar detta.
  4. RBdyk

RBdyk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon