Kompensation.

Discussion in 'Allmänt' started by Sarahgbg, Feb 29, 2012.

  1. Sarahgbg

    Sarahgbg Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jul 4, 2010
    Messages:
    218
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Kompensation är en sak och det återstår att se.
    Viktigt är däremot att jag i dag fått ett mycket vänligt och ytterst professionellt bemötande från dels en person på SAMSUNG reklamationsavdelning, dels från deras support som äntligen löst mitt problem.

    De som behöver kontakta SAMSUNG support råder jag att söka hjälp från support i Sverige!
    Den som finns i ett av de baltiska länderna är ovänlig i sitt bemötande och oprofessionell - påstår snabbt att felet finns hos min utrustning utan att lyssna och försöka lotsa rätt.

    Tack för alla hjälpsamma kommentarer!
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Joined:
    Jul 10, 2010
    Messages:
    6 447
    Likes Received:
    2 196

    MINA ENHETER

    Hur hittade du folk i Sverige? När jag ringde samsungs support för min tablet kom jag till ett callcenter utomlands. Det var den sämsta personen jag har mött, både i bemötande och kompetens. Förskräckligt var det. Var inte något rätt när jag fick min fraktsedel.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  3. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Joined:
    Jun 1, 2010
    Messages:
    4 362
    Likes Received:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Vad var felet? Hur löste supporten problemet`?
     
    Sleepwalk likes this.
  4. Sarahgbg

    Sarahgbg Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jul 4, 2010
    Messages:
    218
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Zooklubba
    De som sitter utanför Sverige (som jag pratat med) har en mycket tydlig rysk accent.
    Idag vet jag att nästa gång jag stöter på en person från det call centret kommer jag att avsluta samtalet och ringa upp igen.
    Det sägs att vartannat samtal går till Sverige men jag vet inte hur man prickar in det!

    Även jag fick mycket olämpligt bemötande OCH dålig kompetens från centret i Riga.
    Jag har kontaktat Samsung Reklamationsavdelning och fått mycket positivt gensvar. Man uppskattar få höra vad vi konsumenter möter när vi ringer deras support.
    Mail: [email protected]


    Dockland
    Jag fick mig tillsänt på USB minne de filer (drivrutiner) som krävs. Dessutom blev jag uppringd av en person (i Sverige) med teknisk specialistkompetens som lotsade mig igenom hela installationen mm.
    Detta tack vare ett seriöst bemötande av Samsung Reklamationsavdelning.
    Sarah
     
  5. LaRoux

    LaRoux Bannlyst Bannlyst

    Joined:
    Jun 21, 2011
    Messages:
    121
    Likes Received:
    5

    MINA ENHETER

    Det sjuka är att jag upplevt det tvärt om.

    Fick tala med en fjunig(troligtvis) tupp från botkyrka som gjorde alla fel som gick.
    INGENTING stämde. Men jag gav det fyra fem dagar, epost och annat uteblev så ringde upp - kom till Riga och talade med em kvinna som visserligen bröt rätt hårt men jag fick den hjälpen jag behövde, smack smack sms med updates om ärendet kom och sju dagar senare kom en kille hem till oss och bytte hela panelen och bakstycket i vår två år gammla lcd R800 serien.

    Sent from my U20i using Tapatalk