Kompensation är en sak och det återstår att se. Viktigt är däremot att jag i dag fått ett mycket vänligt och ytterst professionellt bemötande från dels en person på SAMSUNG reklamationsavdelning, dels från deras support som äntligen löst mitt problem. De som behöver kontakta SAMSUNG support råder jag att söka hjälp från support i Sverige! Den som finns i ett av de baltiska länderna är ovänlig i sitt bemötande och oprofessionell - påstår snabbt att felet finns hos min utrustning utan att lyssna och försöka lotsa rätt. Tack för alla hjälpsamma kommentarer!
Hur hittade du folk i Sverige? När jag ringde samsungs support för min tablet kom jag till ett callcenter utomlands. Det var den sämsta personen jag har mött, både i bemötande och kompetens. Förskräckligt var det. Var inte något rätt när jag fick min fraktsedel. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Zooklubba De som sitter utanför Sverige (som jag pratat med) har en mycket tydlig rysk accent. Idag vet jag att nästa gång jag stöter på en person från det call centret kommer jag att avsluta samtalet och ringa upp igen. Det sägs att vartannat samtal går till Sverige men jag vet inte hur man prickar in det! Även jag fick mycket olämpligt bemötande OCH dålig kompetens från centret i Riga. Jag har kontaktat Samsung Reklamationsavdelning och fått mycket positivt gensvar. Man uppskattar få höra vad vi konsumenter möter när vi ringer deras support. Mail: [email protected] Dockland Jag fick mig tillsänt på USB minne de filer (drivrutiner) som krävs. Dessutom blev jag uppringd av en person (i Sverige) med teknisk specialistkompetens som lotsade mig igenom hela installationen mm. Detta tack vare ett seriöst bemötande av Samsung Reklamationsavdelning. Sarah
Det sjuka är att jag upplevt det tvärt om. Fick tala med en fjunig(troligtvis) tupp från botkyrka som gjorde alla fel som gick. INGENTING stämde. Men jag gav det fyra fem dagar, epost och annat uteblev så ringde upp - kom till Riga och talade med em kvinna som visserligen bröt rätt hårt men jag fick den hjälpen jag behövde, smack smack sms med updates om ärendet kom och sju dagar senare kom en kille hem till oss och bytte hela panelen och bakstycket i vår två år gammla lcd R800 serien. Sent from my U20i using Tapatalk