Konstig faktura? - Tele2

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av abacuz, 8 apr 2010.

1. Beakon

Beakon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Cirkusen fortsätter, helt otroligt att man inte kan prestera en ordentlig korrigering av en felaktig faktura.

Regel nr 1 när man jobbar med fakturor är att alltid göra det så enkelt som möjligt.

Har du gjort fel, gör exakt samma sak fast sätt minus eller plus före beroende på åt vilket håll felet är gjort så att dom tar ut varandra och börja sen om från början.

Börja inte dribbla med korrigeringar inuti en annan fakturering.

30 minuter väntan i telefonkö + 5+ minuter medan kundtjänstmedarbetaren jagar på någon som kan försöka förklara vad som hänt.

Ett tag försöker hon få mig att tro att jag ska få 299:- insatta, mycket trevligt absolut men jag tror inte att PG/BG systemet går åt omvänt håll (jag kan ha fel) och kan betala ut pengar.

Sen kommer hon fram till att jag ska få en tredje ny faktura som kreditsumman den "Korrigerade fakturan" genererar ska kvittas mot.

Att jag bytt operatör 2010-08-09 och att fakturan innehåller ett datapaket för perioden 2010-08-07 - 2010-09-06 och det sannolikt inte finns några fler samtal gjorda att kreditera emot spelar ingen roll.

Kostnaden för den felaktigt debiterade datatrafiken var på 1439,94:- däremot är krediten på 1439,26:- och det handlar inte om något avrundningsfel där inte. o_O

Tragiskt att man inte kan hantera sina (f.d) kunder bättre.

Jag har inte betalat den ursprungliga fakturan så jag ligger inte ute med pengar, ingen fara på taket så. Däremot betvivlar jag att dom själva har koll så jag vill inte få efterkrav på felaktiga fakturor som dom lovat att korrigera.

Blev lovad en korrigering (och det ska vara denna jag fått nu) via telefon av en medarbetare efter att jag skrivit brev till deras kundtjänstansvarige men inte fått något riktigt svar på brevet, ingenting. Precis som jag misstänkte så dribblade dom upp korrigeringen också.

Håll er undan från Tele2, gott råd!

Last edited: 18 aug 2010
  2. ihsahk

ihsahk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2
    Telefon 2:
    LG Optimus G
    Jag fick ett sms för någon dag sen om att min data var förbrukad också, trots att 3gwatchdog säger att jag har 30 meg kvar! Sedan har jag för mig att de räknar från 27:e för mig. Skitföretag, skickar säkert ut smsen för att få folk att köpa större paket. Jag tänker då inte betala mer!

3. Beakon

Beakon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Först nu har Tele2 lyckats reda ut min soppa från i somras med otaliga telefonsamtal och klagomål tillbaka.

Fick efter förra inlägget ytterligare ett krav på ~1300:- som var mellanskillnad mellan dom olika felaktigt fakturerade databeloppen och inte en peng jag skulle betala. Blev fler långa telefonsamtal och divideringar.

Men nu till slut ser jag ut att ha fått det hela löst.

Sorgligt dåligt Tele2 !

4. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Hur löste det sig då? Blev du av med hela beloppet?