Konstig mörk fyrkant runt skärmen.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av PeterSwe86, 22 maj 2018.

  1. PeterSwe86

    PeterSwe86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! På senaste tiden har ett konstigt fenomen inträffat på min surfplatta..

    Först var det bara lite grann på vänster sida, detta försvann efter plattan hade gått varm under spelande, men sen återkom problemet mycket värre efter några dagar.. nu verkar det vara permanent.

    Jag misstänker att det är typ rester från lim eller nåt. Jag har testat varma upp skärmen med en hårfön, men det hjälper inte.

    Jag har kontaktat GearBest men de är så satans sega på att ge respons, samma med Teclast..de är extremt svåra att få kontakt med.
     

    Bifogade filer:

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Ja, det ser ut som om glaset är dåligt limmat mot LCD-panelen/att det börjar släppa. Vad händer om du applicerar tryck på skärmen - förändras ramen då? Eller är den konstant?

    Kan vara knepigt att lösa på egen hand. Tyvärr är det ju besvärligt att reklamera saker man köpt i Kina, men har man tålamod så borde det lösa sig. Allting tar bara ordentligt med tid.
     
  3. PeterSwe86

    PeterSwe86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har försökt att försiktigt pressa med en handduk mot skärmen medans den är varm, men det hjälper inte. Så jag får nog snällt försöka med att få kontakt med GearBest igen, då jag har garanti kvar på plattan. Tråkigt att man ska ha otur, för plattan är väldigt snabb och bra.