Det går att svara på båda mobilerna samtidigt, men nästan omgående avslutas samtalet på den ena. Lite lotteri vilken av telefonerna som får behålla samtalet. Kan vara jag också som inte lyckas svara precis exakt samtidigt.
Är inget problem då jag (typ) aldrig behöver svara i två mobiler samtidigt samt att tvillingkort nog är tänkt att användas av en användare & inte familjelösning, vill man prata flera så kopplar man ju bara upp ett gruppsamtal.
Familjeabonnemang finns även i Norge.
Ja, jag kan ringa till mig själv, från den telefon som har huvud sim-kortet, testar jag att ringa till mitt norska nummer från den telefon som har tvillingkortet så kommer jag till telefonsvararen, som man måste ha aktiverad för att tvilling-tjänsten ska fungera.
Om jag har ett samtal aktivt på en av telefonerna med samma nummer, och ringer från något av mina svenska abonnemang så ringer det på båda mobilerna med samma nummer, även den som har ett pågående samtal, "samtal väntar" heter väl funktionen i Sverige.
Svarar jag i den telefon som inte har ett pågående samtal så påverkar inte det den andra telefonen.
Om den ena mobilen av de två som har samma nummer är avstängd, så kommer sms fram när den startas. Inte testat med mms då jag inte använder det.
Jag kommer behålla tvillingkortet då det är samma pris som ett datakort, men mer prisvärt då tvillingkortet även kan sitta i en router och fungera som datakort.
Jag har varit inne på mina sidor på
Telia.no men inte hittat inställningarna för tvilling, ska leta vidare.
Click to expand...