Koppla samman grafiker och programmerare (koncept)

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av coolof, 20 apr 2010.

  1. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Mycket bra idé! Har själv funderat på att utveckla en liknande tjänst fast för webbutveckling (som RickardP här var inne på).

    Enda frågetecknet kring det hela var hur man motiverar någon att göra jobbet. Säg att någon designer har en bra idé men behöver hjälp med programmeringen, vad skulle jag vilja ha för att hjälpa till? Jag vill ju ogärna lägga tid på att utveckla projektet som sen slutar med att han lägger ut det och tar all ära. På något sätt vill man ha någon "garanti" på att man kommer få vara delaktig genom hela projektet, eventuella framtida inkomster, etc. Några idéer på hur man kan undvika/minska riskerna att någon blir besviken kan vara följande (finns säkert fler):

    1. Ta betalt för jobbet enligt överenskommet pris från början

    2. Rating på användare. Har ett samarbete funkat bra så lägger man högt betyg på den så andra användare kan se att det är en bra person att jobba med.

    3. Ha någon form av avtal som fortlöper genom hela projektet (även när produkten är "live" dvs). Här kan man antingen erbjuda en generisk mall som säkrar avtalet mellan båda eller så får de sköta det själva genom muntligt/skriftligt avtal.

    4. Gå enbart på tillit till den andre. Denna punkt innebär störst risk men helst skulle man vilja att det funkar bra på detta sätt.

    Jag är medveten om att mina tankar är smått "pessimistiska", komersiellt grundade, etc. och att man helst skulle vilja skapa en "kompismiljö" i tjänsten, men man vill undvika att bli stämplad som "tjänsten där folk blir lurade på den tid de lägger ner utan att få något tillbaka".

    Vad tror ni?
     
  2. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag fick intrycket om att det i första hand rörde sig om öppna projekt (FOSS). Kanske mest beror på att jag själv är FOSS:are sedan urminnes tider och inte kan tänka mig göra en app med sluten källkod. Det borde dock stå klart att alla såna problem blir minimala om man enbart riktar in sig på öppna projekt.

    Man skulle t.ex. kräva att man anger licens på alla typer av publikationer (bilder/mallar/kod/whatever) innan man får publicera den på siten. Creative Commons har ju en uppsjö smidiga licenser för den som inte vill bli utnyttjad av kommersiella aktörer.

    För de som ämnar göra kommersiella slutna produkter kanske Platsbanken är ett bättre alternativ? ;)
     
  3. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag tror att om man kör bara öppna projekt så försvinner en stor mängd användare, dock håller jag med speakman att gör man det slipper man dem "problem" som mhead tar up som är väldigt bra att tänka på vid en sådan här tjänst.

    Däremot kanske man ska ha med olika typer av projekt, öppna, slutna och beroende på det ha olika alternativ till detta med ersättning osv.
     
  4. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja som sagt det är ingen enkel match när det blir pengar inblandade och projektet består av fler än en person. Det går att se i vilken organisation som helst som råkar få en bunt pengar. Jag tror också det är därför just öppna projekt är så framgångsrika. Tänker mig t.ex. att siteägaren förmodligen vill ha en del av kakan i kommersiella projekt - fördelningen kan ta exakt vilka former som helst och att få alla nöjda är nog en omöjlighet.

    Ett alternativ kanske kan vara att ha en egen "Platsbanken" som komplement på sidan där man iallafall kan ställa sitt engagemang till förfogande mot ersättning. Men för siteägarens huvudvärks bästa bör nog all form av avtal skötas på sidan av av individerna själva.
     
  5. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Intressant diskussion, har lite medveten undvikit den för mig själv eftersom jag är ganska naiv och godtrogen. Tanken har alltid varit att ha en öppen "kompismiljö" där man gör jobb gratis till projekt som är intressanta att jobba med snarare än välja projekt utifrån vad man får betalt för dem. Jag tror ofta resultatet blir bättre på det sättet också.

    Men naturligtvis blir detta en begränsning. Sidan kommer behöva ett bra filtreringsverktyg för att enkelt välja bort exempelvis projekt som letar grafiker (om man själv är grafiker) och då vore det såklart också enkelt att välja bort projekt som ber om/lockar med betalning. Min mardröm är dock att 99% av alla projekt i slutänden handlar om "jag kan göra det här för så här mycket pengar" snarare än bra projekt som gör Android till en bättre plattform. Men då kan man såklart också försöka lägga så mycket fokus som möjligt på gratisprojekten.

    Jag får även intrycket av att betalningsjobb ofta kanske inte delar med sig av lika mycket information om projektet. Om man inte har något vinstintresse, vad förlorar man då på att folk vet vad projektet handlar om? Men om man tänkt tjäna pengar på det blir det genast en annan sak. Därför kanske man tom. ska skilja dem åt så som speakman säger, i någon form av "platsbank". Då skulle även företag kunna leta Android-specifik hjälp därigenom.

    Ang. att jag eller någon annan som kommer att driva sidan ska ha en del av kakan vid betalprojekt har jag själv aldrig sett på det i de banorna. Min vision har varit att finansiera sidan genom sponsorer och donationer. Om jag även måste lägga en summa pengar själv är inte detta något stort problem, beroende på vad det rör sig om såklart. Min tanke har aldrig varit och kommer aldrig att vara att tjäna pengar på sidan. Betalningen mellan de olika parterna får de själva ta upp, det finns redan bra tjänster för detta så det känns lite onödigt att utveckla en till.
     
  6. Niklars

    Niklars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Låter som en grym idé.

    tips på namn: Collaboroid (Collaboration & Android)
     
  7. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag håller fullständigt med om att man skulle vilja driva detta som en tjänst för att hjälpa folk att komma i kontakt med varandra och dela varandras kunskaper och talanger. Personligen skulle jag inte alls vilja att möjligheten att "hyra ut sig" eller erbjuda betalning för ett jobb skulle finnas.

    Av erfarenhet vet jag däremot att projekt som lyckats och där fler personer varit inblandade har lett till tjabb eftersom vissa ansett att de inte fått dela på kakan på ett rättvist sätt, som kan vara allt från pengar (komersiella tjänster) till ren "ära" (gratis-tjänster).

    Hursomhelst, för att inte skriva en bok om just detta så hade jag gärna sett en tjänst som är helt fokuserad på "kompismiljö", där man gladeligen delar lika på allt bland de som varit inblandade. Sen finns det fall där någon programmerat allt, någon som gjort all design och en tredje person som hjälpt till att rita en ikon. Vad ska den sistnämnda personen förvänta sig?

    Jag har som sagt tänkt en del på det och har inget bra svar, men tror det är väldigt viktigt att ha dessa saker i åtanke när man designar systemet. Syfte, målgrupp, hur mycket hjälp ska tjänsten erbjuda i form av stöd för "kompisarna", etc.

    Spåna gärna vidare, inte nödvändigtvis på "problemet" jag lyft, utan på tjänsten i sig. Jag kommer följa den för jag tycker verkligen det är en bra idé! :)
     
  8. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jättebra inlägg. Jag vet inte om det hjälper men naturligtvis skulle man kunna sätta upp tydliga mallar runt hur credits bör fördelas och skrivas i appen. Kanske dela med sig av olika färdiga mallar som gör jobbet ännu enklare. Sen vore det naturligtvis skoj om folk hänvisade till tjänsten i sina credits men detta är en helt annan sak och absolut inget krav.

    Kanske kan man driva två projekt samtidigt så att de inte förväxlas; Ett med kompisidén och ett med betaltjänster. Liknande sidor, liknande idé, samma "nätverk" men annorlunda fokus. Eller skulle detta bara bli förvirrande tror ni?

    Hur som helst skulle jag vilja fokusera på kompisgrejen i första hand och få ut den tjänsten rätt snabbt. Sen om man märker att efterfrågan på betaljobb blir stort så får man väl bygga till den funktionen i efterhand, kan ju inte vara så svårt när hela grunden i övrigt är klar.
     
  9. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    +1 på att börja på den öppna modellen. Det där problemet är inget nytt utan har funnits, och lösts, sedan årtionden i FOSS-världen. Du licensierar ditt verk enligt en vettig licens och sedan är det bara för alla att följa den. Är det CC-BY så ska ditt namn finnas med någonstans osv. Inget att bekymra sig om mao. Så nu kan vi alla gå vidare. :-)
     
  10. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag håller med om detta! Börja med öppna modellen och se hur det utvecklar sig. Uppstår ett större behov så får man komplettera med det i efterhand. Man ska aldrig gå in i ett projekt med mål att det ska vara helt komplett med massa features från start. Däremot ska man designa systemet på ett smart sätt som tillåter tillväxt av features utan att man behöver skriva om allt. :)

    Ta tag i detta nu grabbar! Vill verkligen se idén bli verklighet. Hojta till om jag kan hjälpa till med nåt, men tyvärr kan jag inte lägga heltid på det.
     
  11. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Väl talat! Som det verkar finns ingen som just nu kan lägga någon tid alls på det, så en inte allt för vild gissning är att allt bidrag är önskvärt, heltid som deltid som lite grann! Sätt igång! :-D
     
  12. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan ev hjälpa till lite grann också.
     
  13. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kul!

    Jag ska som sagt hålla en liten presentation på lördag och förhoppningsvis så några frön där också. Sen försöka få ihop något möte där alla intresserade kan få säga sitt och komma med förslag. Mest praktiskt vore såklart om ett sådant möte togs ansikte mot ansikte till en början och då är det nog Stockholm som gäller. Naturligtvis hindrar inte detta någon annan att hjälpa till, är osäker på hur programmeringssidan fungerar men så länge det går att vara flera på det så gärna för mig :)

    Naturligtvis är det också fritt fram att hjälpa till med grafiken men detta är kanske svårare eftersom allt ska hålla samma stil. Jag är iaf. pepp på att komma igång med projektet. All hjälp som finns att få uppskattas, sen är jag inte rätt person att försöka samordna programmeringsbiten så det får gärna någon annan ta på sig. Återkommer när jag vet mer om allting. Kul att så många är intresserade av att hjälpa till! En sak som egentligen varken kräver att man kan grafik eller programmering är projektledning, något som jag gärna överlåter till någon annan, om så skulle behövas :)
     
  14. UserFo

    UserFo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker ideen låter kanon bra! Jag har nästan hur mycket tid över som helst. Så om det är så, så kan jag kan jag lösa det hela med domän, host och annat ev. ledarskap. Jag har själv lite idéer men det är lite drygt att sitta och skriva från telefonen så som jag gör nu. Så jag återkommer lite senare! :)
     
  15. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det hade uppskattas jättemycket. Jag antar också att idéer tar fart när man har en mer komplett mockup att titta på (brukar vara så på jobbet iaf.) så det tror jag är mitt nästa steg. Får bara hoppas att jag inte fastnar alltför mycket på det estetiska brukar bli så lite väl ofta :/ Apropå det så gjorde jag en liten ikon för ett tag sen som skulle användas tillsammans med konceptnamnet "Droids Connect". Här har ni den:

    [​IMG]
     
  16. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Låt andra avgöra när det estetiska är i "releasebart" skick så slipper du gräva ner dig alltför mycket i onödan. Som jag nämnde tidigare, det är bättre att släppa något så fort som möjligt (med planerade kriterier uppfyllda) och sköta finputsningen senare.

    Jag har för skojs skull skapat en temporär irc-kanal där vi kan brainstorma mer (forum är inte optimala stället att sköta smådiskussioner på) men fortsätt gärna här också eftersom jag inte förväntar mig att folk har mycket tid lägga på irc, speciellt inte om man vill nå ut till hela publiken vilket kräver att alla är online samtidigt.

    http://webchat.freenode.net/?channels=collaboroid - #collaboroid på Freenode

    (Blev Niklars namn-idé tills vidare..)

    P.S. Gillade ikonen även om jag har svårt att se den som logga. Däremot när man ska visa matchade/omatchade personer på sidan kanske? :)
     
    Last edited: 27 apr 2010
  17. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Edit: Nu när jag läser igenom det här inlägget märker jag att jag nog gick på lite väl hårt. Behövde förmodligen bara skriva av mig lite eftersom jag reagerade lite väl hårt på det du (mhead) skrev. Ta inlägget med en nypa salt när det kommer till kritik. Summan av det och dess fokus gäller dock fortfarande, men jag hade kunnat uttrycka det bättre och inte lika mycket som en "attack".

    Fast nu gör du mig lite orolig här. Jag vill inte få detta att låta egoistiskt men när jag gått igenom det i mitt huvud så får jag det lätt till det. Jag menar inte heller att jag inte vill ha din hjälp, absolut inte. Men du verkar ha ett annorlunda fokus och se på saken lite annorlunda från mig och jag ser mig fortfarande i brist på bättre som projektledare och faktum är att projektet inte ens har startats än, det är på g helt klart, men det är inte igång. Jag ska svara på varje punkt i ditt inlägg med hur jag ser på saken.

    Jag håller inte ritkigt med dig här, på flera punkter. För det första är jag grafiker och håller därför gärna i den grafiska biten, för det är det jag kan. Just därför vill jag ha hjälp med projektledning, för det är inte min grej på samma sätt. Jag har också märkt att skapar man mockups och tar diskussionen runt dem så väcks lättare nya idéer över hur man kan göra och bygga upp saker för då har man något konkret att gå på. Man får en bild av ett slutresultat, en bild av vad projektet skulle kunna bli. Sen gör man såklart nya mockups utifrån den kritik och feedback som kommer fram. Hela poängen med projektet är ju att koppla ihop grafiker med programmerare och i det här fallet är det främst grafiker som saknas. På grund av detta tror jag att det är viktigt att man har en bra och snygg design när sidan släpps. Jag tror det är svårt att driva igenom projekt som på ett eller annat vis fokuserar på grafik utan att ha en snygg bas att presentera denna grafik på.

    Sen är det såklart inga problem att ha en mindre testgrupp som kan testa tjänsten innan sidans yttre är färdigt. Men detta anser jag borde tas innan sidan kommer ut, för att få feedback på funktionen, inte när sidan släpps. Om tanken med tjänsten är att göra Android till en bättre och framför allt snyggare plattform, verkar det inte då konstigt om man själv inte ens kan lägga vikten vid att få ut en snygg sida?

    Det här oroar mig också för det här tar bort mycket kontroll för mig, ta inte det här på fel sätt men anledningen till att jag la upp tråden här var inte att projektet skulle förvandlas till ett öppet Swedroid-projekt. Jag vill som sagt ha all hjälp jag kan få men jag vill fortfarande kunna känna att jag har kontroll. Naturligtvis är det kul om projektet diskuteras så mycket som möjligt men beslut om hur den ska bli kommer inte att tas i en allmän diskussion varken på Swedroid eller IRC. Helst skulle jag vilja hålla utveckling, eller iaf. den översta projektledningen (hur många det nu rör sig om vet jag inte riktigt, tre?) så lokalt som möjligt, i det här fallet Stockholm. Jag tror sidan blir som bäst ifall man kan hålla en öppen diskussion öga-mot-öga. Sen är alla såklart väldigt välkomna att komma med feedback och idéer men att hålla projektets beslut öppna verkar som en rörig idé...

    Projektet finns idag bara som funderingar och mindre mockups (vilket jag fortfarande ser som ett viktigt andra steg att göra fler av). Jag skapade tråden för att få feedback på grundidén, väcka intresset och leta efter hjälp. Jag ser dock fortfarande inte projektet som startat och jag vill inte att någon annan får den bilden heller. Summan av det här inlägget, hur egoistiskt det än låter (kanske främst i mina ögon) är att det här fortfarande ett projekt som jag startar, ett projekt som jag i högsta grad vill hålla koll på. Ditt inlägg fick mig att totalt tappa fotfästet. Tanken har aldrig varit att dra igång projektet i den här tråden utan att hitta personer att dra igång det med, ditt inlägg tycker jag hintar på raka motsatsen.

    Jag vet också att Droids Connect inte är världens bästa namn men det är just därför ett projektnamn. Med detta menar jag inte att Niklars namnförslag skulle vara sämre, absolut inte, men någonstans måste allt starta och finns det redan ett projektnamn (vilket jag varit dålig på att lägga fram, framför allt eftersom jag inte trodde att tråden skulle ta en sådan här sväng) så tycker jag att man kan hålla sig vid det.

    IRC-kanalen får dock heta vad den vill och ni får jättegärna diskutera vidare där men se inte kanalen som något officiellt ställe för projektet där beslut tas. Feedback tas som sagt jättegärna emot, genom hela processen och jag ser inget problem att posta uppdaterade mockups här med jämna mellanrum. Men som sagt, utvecklingen av projektet bör inte hållas öppen och besluten bör tas av några få, mer inblandade i projektet, än ett helt forum eller irc-kanal.

    Jag hoppas att jag nu inte låtit som världens diva för det var aldrig tanken. Jag brinner mycket för det här projektet och kanske är det därför jag vill hålla det extra nära mig. Sen delar jag gärna ansvaret med andra och om du (mhead) vill får du gärna vara en av de andra. Men som sagt, projektet är inte startat, beslut om projektet kommer inte att tas förrän det är startat och jag skulle helst se att det startas i mindre skala så lokalt som möjligt. För att få en bra bas som möjligt så att alla inblandade är på samma plan. För detta krävs det säkert bara två personer som kan snacka ihop sig så att amn enklare kan få en gemensam bild. Denna bild delar jag sedan gärna med mig av och IRC kan säkert vara ett jättebra sätt att hålla en diskussion, både "globalt" till alla och inom teamet.

    Naturligtvis kan mycket av det jag skrivit i det här inlägget vara lite tvivelaktigt och jag tar gärna emot kritik och funderingar över hur man bäst sköter projektet, kanske funkar det lika bra att sprida ut personerna redan från början att hålla diskussionen på IRC från dag ett? Jag tror också att det behövs någon som kan leda projektet, någon som kan fokusera på det, någon som inte är jag (för den är dels inte min grej och jag bör även fokusera på annat). Nå, långt inlägg, hoppas att det hjälpte mer än det stjälpte.
     
    Last edited: 28 apr 2010
  18. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag börjar gärna skriva en tekniskgrund för platformen. Kan nog få tid över att börja så smått efter hackathonet i helgen. Då borde man även ha en bild av vad en version ett punkt noll skulle kunna innehålla med.

    Tänkte skriva det i Django i sånna fall.
     
  19. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Varning för lååångt inlägg!

    Jag tar absolut inte illa upp och sålänge det är vettig kritik och inte nonsens eller personliga påhopp så ställer jag mig bara positiv till det. Efter att ha läst ditt inlägg så måste jag säga att du har absolut inget att ångra. Sättet du skriver det på visar bara på hur engagerad du är och hur det ligger dig nära hjärtat. Absolut inget fel på det!

    Jag tror tyvärr att du missuppfattade mig där (eller inte?). Självklart ska sidan representera det man själv försöker förespråka, dvs grafiskt och användarmässigt tilltalande. Under utveckling kör man precis som du säger, man använder mockups, samlar feedback, etc. Det jag försökte säga är att man från första början ska sätta sina mål och anse att tjänsten är "releasebar" så fort man uppnått dessa mål. Jag har sett många göra misstaget att fullfölja kvalitetskraven på målen (dvs bra grafik, bra användarvänlighet, osv), men när man väl kommit dit så har man ändå inte varit nöjd och efter några månader fortfarande diskuterat ifall man ska köra grön eller blå text i loggan. Det är väldigt lätt att stirra sig blind på saker man själv har gjort och aldrig bli nöjd med det. Det gäller även programmering. Som utvecklare vill man alltid "bara lägga till en ny sak... och en till.. och en till.." innan man släpper tjänsten. Hoppas du förstår mitt resonemang.

    Saken man måste acceptera är att 1000 röster alltid kommer väga tyngre än 5 röster. Oavsett om du gjort "den perfekta tjänsten" eller inte så kommer du få massa synpunkter på saker som kan förbättras, läggas till etc. Personligen tycker jag det är vettigare att bygga ut tjänsten baserat på det som användarna vill ha och inte det man själv tycker är bäst. Dessutom, om man nu anser att tjänsten är så jäkla bra och utgår från att användarna också kommer tycka det, så tror jag att de ställer sig mer positiva till att få ut den så fort som möjligt än att sitta och vänta några dagar på på att inloggningsrutan får en fin fade-effekt när man loggar in. Detta kan däremot komma som en fin bonus i efterhand, det har jag absolut inget emot.

    Jag har full respekt för detta och försöker absolut inte "ta över din idé", ledarskap, ägandeskap eller liknande. Hur du vill att upplägget ska se ut är helt upp till dig och mitt initiativ till IRC var bara att skapa en dialog som inte är så hackig som det kan bli i forum (se bara på detta inlägg). Jag försöker absolut inte sno resurser från dig eller få det verka som att jag startat projektet. It's your call!

    Jag ber om ursäkt ifall du anser att jag startat ett projekt, för det har verkligen inte varit mitt syfte. Jag ville bara skapa en dialog i ett mer användarvänligt forum (dvs IRC). Du har mitt fulla stöd i att köra detta projektet på dina villkor och jag anser att det vore fel ifall någon skulle rycka detta ifrån dig. Här får du helt enkelt lita på mig.

    Som jag tidigare sagt, jag har inte startat något projekt, jag har inte tagit några beslut och jag har definitivt inte påstått att kanalen är "ett officiellt beslutstagande ställe". Diskussionerna som pågått där hittils har varit ren brainstorming, liknande den vi har i detta forumet. Inget annat!

    Skönt att se en sådan entusiasm och engagemang! Mitt tips är att fortsätta brinna för det och se till att det blir verklighet. Jag gillar idén starkt! Tyvärr bor jag inte i Stockholm och kan därför inte ansluta mig till skaran eftersom du helst vill köra lokalt (vilket jag förstår!) men jag önskar dig/er verkligen lycka till!

    Nej! Ångra inget du skrivit. Jag uppskattar din ärlighet och ståndpunkt i det hela. Är det något jag gillar hos folk så är det när de står för sina åsikter och visar vad de verkligen tycker och känner. Du verkar vara en vettig person och jag tror du har rätt förutsättningar för att kunna gå vidare och göra verklighet av detta. Hoppas även du hittar rätt personer som kan hjälpa till med detta. Jag håller tummarna!
     
  20. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Oj, det har varit långt mellan uppdateringarna nu, jag vet. Haft lite att stå i vid sidan av Android-projekt men nu är jag på g igen. Ska snacka ihop mig med Johan och försöka komma igång, vi fick aldrig riktigt läge att göra detta under Hackthon. Men projektet lever alltså fortfarande, har en massa idéer i huvudet som jag tänkte försöka få till mockups på ikväll. Håller er uppdaterade med det jag kommer fram till, kritik uppskattas såklart jättemycket. Ska även försöka hoppa in i IRC-kanalen (såvida den fortfarande är uppe?) och hålla lite kolla där :)

    Här är presentationen som jag gjorde till Hackthon för skoj skull:

    <iframe src="http://docs.google.com/present/embed?id=dgxfsqjt_4gprb9ccb&size=l" frameborder="0" width="700" height="559"></iframe>