1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Koppla samman grafiker och programmerare (koncept)

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av coolof, 20 apr 2010.

  1. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Snygg presentation!

    IRC kanalen är fortfarande uppe där det diskuteras allt möjligt, inte bara Android projekt även om huvudsyftet är det.
     
  2. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Underbart. Då jag själv inte har så mycket tid att sitta på IRC som jag gärna hade velat så får någon väldigt gärna sammanfatta alla bra idéer som dyker upp och posta dem här (eller maila eller liknande) :)
     
  3. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Instämmer i sjukt presentation. Som gravt estetiskt handikappad så är varje bild du gjort fullständigt imponerande. Och kommer den här sajten igång och parar så här vassa grafiker med motsvarande vassa programmerare så kommer Android som helhet få sig ett rejält lyft både estetiskt och funktionsmässigt!

    Vad det gäller idéer så kommer jag ihåg en tanke som jag själv dryftade i kanalen som gäller att man förutom grafiker och programmerare även försöker få med "idésprutorna" på något hörn. De som inte har så mycket varken grafik- eller programmerarkunskaper, men som har vig fantasi och flödar av idéer och förbättringar.
     
  4. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Absolut, inte minst Swedroid visar ju att det finns många med väldigt bra idéer som varken är programmerare eller grafiker. Jag tror på att kategorisera saker tydligt så att man enkelt kan hitta det men är ute efter (exempelvis projekt att hjälpa till med grafik på) men detta förhindrar såklart inte "vanliga människor" från att lägga upp idéer, allt man måste göra tydligt är att man isf. letar efter både programmerare och grafiker.

    En idé i mitt huvud är att överst på sidan ha en liten enkel guide som lotsar en vidare och förklarar idén. Där finns tre alternativ; Programmerare, Grafiker, "Vanliga människor". Ska försöka få ner ett exempel på detta redan ikväll :)
     
  5. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    ...där man kan rösta upp idéer som man tycker är särledes bra. Se IdeaTorrent och Stack Overflow för lite inspiration. :)
     
  6. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Detta med "vanliga människor" borde väl inte göra någon skillnad.

    Det borde bara vara en funktion i "projekt beskrivningen" där man sätter att man söker både utvecklare och designer så listas projektet på båda listorna.
     
  7. adsa

    adsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hur går projektet, har några pratat ihop sig? :) är inte grafiker eller programmerare men är spännande att följa projektet ändå, kommer några konceptbilder snart? :)

    Lycka till!

    //Adsa
     
  8. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tror att entreprenörer är en viktig del - om man nu ska kalla "idésprutorna" för det. Samt projektledare - det kan lätt bli VÄLDIGT rörigt annars, åtminstone vid större projekt.
     
  9. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det har tyvärr inte hänt så mycket den senaste tiden och detta främst pga. avsaknad av tid. Därför har jag och Johan kommit överens om att vänta till sommaren då vi kommer ha mycket mer tid att arbeta på sidan. Har ni feedback redan nu på funktioner och sånt så tas den gärna emot, desto mer kött på benen vi har när vi sätter igång ju bättre.

    Ledsen att uppdateringarna kommer så spritt, jag har en halvfärdig mockup hemma som jag säkert kan posta här men den visar inte särskilt mycket, mest menyer och sånt (började i lite fel ände igen ;)).

    Jag har ett mycket mindre sidoprojekt på gång så länge som kan hjälpa till längs vägen. Nu när jag fördjupat mig och lärt mig en hel del om hur xml:er och sånt fungerar så tänkte jag slänga ihop en blogg där jag postar "skins" till apps. Sen hänvisar man bara till en style så sköts allt annat automatiskt.

    Så kortfattat är projektet inte dött, bara lagt på is så att när det väl drar igång kan utvecklas snabbare och bli bättre. Jag hade gärna arbetat på det just nu men det finns för lite tid. Hoppas att det låter okej :)
     
  10. fqva

    fqva Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Händer det någonting?

    Jag är en av de "vanliga människorna" :) men har några riktigt trevliga ideer som jag skulle vilja realisera.

    Jag kan bidra med bland annat ideer men även plocka fram info etc.
     
  11. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Händer saker som i funderingar och tankar. Har nyligen börjat använda Flickr (lite sent, heh) och de har en del riktigt trevliga idéer som hur man editerar saker på plats och hur förklaringar är skrivna, känns personligt och kul. Men annars är det nog sommaren som gäller fortfarande, så att man slipper bli avbruten med en massa andra grejer.
     
  12. Adevade

    Adevade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan nog tyvärr inte hjälpa till med så mycket (hobby-litealltmöjligt), men har läst igenom hela tråden och tycker verkligen det är en UNDERBAR idé! Hoppas verkligen att allt blir av och går bra, för detta kommer lyfta Android ännu mer!
    Jag kommer följa projektet med spänning!!

    Lycka till!

    PS. Snygg presentation med stilig grafik! DS
     
  13. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    *bump*
    Har det hänt något med den klockrena idén?
     
  14. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det undrar jag också :)
     
  15. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tänkte också bumpa denna tråden ;) Tänkte jag skulle bygga om mitt droidsrc.se (som aldrig slog av någon anledning) till just en "kodare söker grafiker" och viceversa-sida, men hittade denna tråden och funderar bara på om det hänt något (så här efter sommaren) och allt? :)

    //_b
     
  16. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nope, har inte hänt något tyvärr. Kickstarta igång ditt projekt så tror jag några kommer haka på. :)
     
  17. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    SInnessjukt bra idé. Tummen upp.