Vad säljaren sagt i butiken spelar ingen roll i detta fallet.
Han är INTE återförsäljare av Studentabonnemangen och det ingår inte i hans jobb att veta villkoren för dom. Plus att du inte har skrivit avtal hos honom, vilket gör att det inte finns något "muntligt avtal" som vissa snackar om här.
I vanliga fall när du tecknar ett abonnemang så kan du välja 0 månaders bindningstid hos Tele2. MEN när det gäller Studentabonnemang så finns det självklart en hake för att det kostar 59:-/mån istället för 89:-/mån. 12 Mån bindning Och detta står klart och tydligt när man beställer det och det är inte dolt i avtalet. http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/telefoni/tele2-mobiltelefoni#p373
Sen när kan man avbryta bindningstid utan att betala ur sig hos en svensk operatör?
Att hålla på och försöka driva detta vidare är helt meningslöst!
Det är som att jag går in på Elgiganten i Stockholm, frågar massor av frågor, sen drar ner till Elgiganten i Göteborg och skriver på ett avtal utan att läsa igenom och sedan hävda i efterhand att säljaren i Sthlm (som jag inte köpt av) sa att något gällde som egentligen inte gällde på det avtal jag tecknat i Göteborg.
Rätt ska vara rätt!
Last edited: 13 april 2012