Kringla för Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av Gorm, 1 jul 2010.

1. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Överlag en trevlig app, men med en del saker som kan förbättras.

För det första förstår jag inte varför en app som heter kringla och handlar om minnesmärken, och har en kringla med på startskärmen, har någon slags fyrklöver som ikon? Fornminneskringlan är en tydlig och förklarar enkelt appens syfte betydligt bättre för en utomstående än den nuvarande ikonen.

Tycker att det vore bra om mer information som finns på källsidan visades även i appen, t.ex. skadestatus och om positionen är osäker. Dateringar verkar för övrigt inte visas ibland, trots att datering finns på källan.

Stöd för landskapsläge vore trevligt.

Personligen tycker jag att allt blir mer luftigt, lättläst och snyggare om man har en blankrad innan varje rubrik. Om man vill skulle man även kunna göra det som står under "källa" till en länk istället för som det är nu ha först källans namn och därefter en länk.

Saknar möjligheten att kunna välja att söka på saker i närheten och visa resultatet som lista. Man skulle till exempel kunna göra ett menyval som heter "Visa som lista" om man är i kartläge och "Visa på karta" om man är i listläge.

Som någon sagt tidigare vore det grymt med möjlighet att ladda upp foton på platser, främst kanske på kringla.nu, men vore ju även bra om det gick att göra i telefonen.

Till sist vet jag inte om du har kontakt med de som har hand om kringla.nu, men några småsaker där också. Logon är grym, men ordet "beta" under saknar kantutjämning (usch, vad jag känner mig nördig). Länkar till källor öppnas inte i ny flik, vilket de kanske borde med tanke på att de leder till externa sidor.

Och kom ihåg att jag inte gnäller, jag ger bara förslag på förbättringar.

Last edited: 6 jul 2010