Fråga: Kritisk till one x

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av surfted, 5 april 2012.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ingen stor glipa i överkant (får precis in ett papper) men däremot nertill vid hemknapparna är det en ganska stor glipa som garanterat är 2-3mm. Man får köpa tryckluft på burk och spray lite då och då ;)

2. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

2-3 mm??? Det låter ju helt galet. Den jag tyckte var stor var kanske 0,5 mm. Är det "bredden" eller "djupet" du menar?

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    jag tog nog i lite för mycket ^^. Det var närmare 1.2mm mellan skärm och ram. Får nästan ner tumnageln

4. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

angående glipan. ni som har stor glipa uppe på luren, hur mycket glipa är det nere? jag antar att det skall vara ett visst spel mellan glas och chassi för att man skall få dit skärmen. tänker mest på om det är så att skärmen/glaset inte blivit centrerat ordentligt. detta skulle kunna skapa mer eller minde glipa runt om skärmen.

som sagt, frågan är om det egentligen är något problem med glipa mer än estetiskt som ni säger..

5. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Tyvärr så har jag också fått en Grå från TPH med en stor glipa. Förmodligen har HTC fått en batch glas från Corning som är 1 mm för kort på längden. Det är rent skitsnack att det behövs en glipa för att få ned glaset. Min ZTE Blade för 995 kr har inte denna glipa. Då skall inte en 6000 kronors mobil ha det heller. Det blir DOA på den. De demolurar jag klämde på Dustin-mässan saknade glipa och det är mer än ett skönhetsfel. Tänk på allt skräp och skit som samlas.

Last edited: 5 april 2012
  6. timebandit

timebandit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Fick hem min vita från TPH idag också. Får in kanten från ett papper runtom hela skärmen. Mest över och under. Man ser även att det röda ljuset från ledindikatorn läcker ut från springan i lite mörkare rum.

Vet inte om jag skall DOA eller inte...

Att DOA efter 1 vecka går väl inte men om det ställer till med problem under garantidelen så skall det väl inte vara några problem att få det på garantin. Då det borde vara enkelt att "bevisa" att felet alltid varit där?

7. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

X fungerar riktigt bra!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

8. nilzie

nilzie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag har en "glipa" precis nedanför där notification LED:en sitter, så ljuset från den läcker ut. Rätt irriterande. Hur har det gått för er med glipor? Har ni fått byta utan problem?

9. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Bara för att balansera så har jag inte minsta glipa någonstans på telefonen. Så ni med glipa bör nog gnälla och byta, ifall nu damm kommer ner och fuckar upp den..ska inte vara så

10. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag måste fått ett tisdagsexemplar. Inga glipor nånstans. Inga problem alls förutom tres jävla skitprogram på telefonen, men det kan man ju inte klandra HTC för..

Sent from my HTC One X using Tapatalk

11. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag fick inte DOA min pga glipan. Kanske orkar ta upp striden imorgon igen. Det har ju redan efter ett dygn lagt sig en hel del damm där.

12. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

nu har jag vart och klämt på hoxen! grymt snygg, stor men ändå grymt smidig. undersökte skärmen noga. jämn springa runt hela och väldigt liten. dock svikta skärmen ner i chassit en aning. knappt synbart. så det finns väl bra och dåliga exemplar. grym skärm! grymt läcker överlag. snabb och allmänt jättetrevlig. den hade vart igång i 23 timmar med 33% kvar. dock hade den ju legat i standby under natten i butiken. men den andra stunden är ju skärmen igång titt som tätt på full styrka. imponerad!! längtar tills min dyker upp!

13. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Vilken operatör var det som vägrade dig DOA? Hela idén med chassi-gummilist-skärm är att det inte ska vara någon glipa så att damm kan komma in i enheten. Annars kunde man ha skitit i gummilisten och köra chassi-glipa-skärm.

14. Nonameswayne

Nonameswayne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Känns som att min, förutom att sense hänger sig så tycks multitaskingen vara urkass. Måste i princip ladda om allt hela tiden. Min WP7-enhet hade betydligt bättre multitasking än vad denna har nu.
    Sen är den ju lite seg förövrigt också men hade inte förväntat mig annat när jag gick från ett mer slimmat OS till Android.

15. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Galet tjocka naglar du måste ha om de är tjockare än 1,2 mm. Mina är 0,4 mm tjocka.

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Mycket protein vettu ;) hehe det var ju givetvis "uppskattade" siffror och inte exakt mätt med skjutmått utan mer "ögonmått" :P

17. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Då ska du nog DOA din.. Min flyter galet bra. Har iofs inte mycket annat att jämföra med. Nexus S, Arc, Desire, Legend,

Sent from my HTC One X using Tapatalk

18. Delivers

Delivers Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag har fått ett "tisdagsexemplar" dock en från TPH så inga problem med Tre program på den. Har ingen glipa överhuvudtaget, inga mjukvaruproblem, inga skärmproblem som vissa har rapporterad, bra batteritid osv.

Enligt en poll på XDA forumet hade ungefär hälften problem med skärmglipor etc. Kan det bero på var telefonen är tillverkad? Min är tillverkad i Taiwan, vet att vissa tillverkas i Kina etc.

Edit: Var länge sedan jag kollade på pollen, den har nu ändrat sig till 74 utan problem och endast 15 med problem.

Last edited: 6 april 2012
  19. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Elgiganten. Jag försöker alltid undvika dem pga dåliga erfarenheter, men nu blev jag för ivrig och tog ut telefonen där. Jag ska försöka igen innan DOA-tiden går ut och förhoppningsvis får jag tag på en vettig person.

20. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag verkar vara den ända utan några som helst problem ... köpte från SIBA. Grå