Fråga: Kritisk till one x

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av surfted, 5 apr 2012.

1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo min är oxå från Siba och helt perfekt...:teeth: I ett forum kan man tro att allting är kolsvart eftersom det är de som har trubbel som oftast skriver.

2. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan vi få en blueprint på telefonen tro? Så man vet ifall det är tätt eller inte även fast du har en glipa vid skärmen.

3. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Man ska inte tro på allt som skrivs i forumet. Vi vet vad vissa :P tycker om Tre och brandade programvaror på lurarna.

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men det "problemet" är ju inte One X fel.....;)

LennartL gillar detta.
  5. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Men man kan ju konstatera att HOX har rätt många barnsjukdomar som beror på rena hårdvarufel. Så deras DOA statistik är inte speciellt imponerande.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

6. Nonameswayne

Nonameswayne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min telefon tar upp 767mb av minnet utan något aktivt i aktivitetshanterarn.. Hur ser det ut för er andra?
    Konstigt att HTC släpper en lur som inte är klar mjukvarumässigt.

7. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Det är väl inte så konstigt, mer regel än undantag. De måste ha ut lurarna på marknaden och vi användare blir betatestare

8. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har väl blivit för kräsen antagligen med WP7 och min Ipad2.

Kommer nog inte DOA pga mjukvaran, den borde rättas till i kommande uppdateringar.

9. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Men bli inte så besatt i ledigt RAM-minne! Det är ju asbra att det finns stort minne som programmen kan ligga i, meningen är att det ska vara så!
    Titta bara i Linux-distar och Windows 7 och OSX.
    Syftet är att så mkt som möjligt, som används ofta, ska ligga i arbetsminnet så att enheten arbetar snabbare och drar mindre ström (skrivningar till minnen hela tiden tar tid och ström ja).
    Men sätt du igång en task manager som slaktar din prestanda om du vill för att det ska se stort ut i quick system info-liknande program, men du lär knappast få en trevliga upplevelse.
    Sen hur kul är det om du har t.ex. Poweramp igång och den "glömmer" var i låten du pausade, eller var i spellistan du var, var du var nyss i ES File Explorer och vilken bana du hoppade ut ur från Angry Birds Space utan laddar om hela spelet?

Sedan kan det vara andra saker än just spel/program som ligger vilande, processer som den vet används ofta.
    Hade RAM-användandet varit ett problem så hade HOX aldrig visat så bra testresultat som den gör.

Skulle något program kräva mer utrymme än vad som finns ledigt så kastas "onödigt"/"gammalt" bort till förmån för det.

Bli inte nojig för ram-användning, det ska vara så

10. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag pratar nu om ram-minnet som mjukvaran tar upp utan att jag har något igång överhuvudtaget. Finns inge ram-minne kvar till program som det tycks varpå multitaskingen lackar. Angrybirds som ständigt måste laddas om trots att man nyss spelade, program som måste laddas om, bildappen som tar sekunder på sig att reagera.

Det är bra att Ram-minnet används men det av rätt resurser. Just nu verkar det som att Sense är det som käkar ram.

Jag brukar aldrig döda apps annars. Just nu var det bara för att kolla hur mycket ram mobilen tar utan att något vanligt program används.

Men okej .. Jag är nojig, mobilen ska ha kass multitasking (sämre än WP7), och nästan hela minnet ska käkas upp av systemet. Det ska tydligen vara så.
    Widgets ska även dem laddas om så fort du lämnar hemskärmen för en stund?
    T.ex kontaktwidgeten?

Så vad ville du ha sagt?