KUGOO S1 Folding Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 15 jan 2019.

1. subwoofer

subwoofer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2
    Platta:
    Huawei M5
    Det betyder egentligen att man inte har något eget varulager. Utan när en kund lägger en beställning beställer man i sin tur av distributör/annan butik som levererar produkten till slutkund. På så sätt slipper man den ekonomiska risken med att bygga upp ett varulager. Man agerar mellanhand skulle man kunna säga.

2. Mindir

Mindir Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Hur många dagar tog det?
    Svarar på frågan om de har varulager i Sverige eller inte.

3. alexanderskoglund

alexanderskoglund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Jag själv bor i Stockholm så jag fick hem dagan efter.

PS: Vet någon om man kan få garanti om man köpr via geek eller aliexpress?

4. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Kan du lägga upp en bild på spårningen av paketet? För på den angivna adressen lär det varken finnas något lager eller något företag med det namnet.

Jag tror för övrigt att det är bättre garantier från Kina än ett svenskt "företag" dom ljuger så det sprutar ur öronen på dem...

5. alexanderskoglund

Mottagna gillanden:
    1
    Kom nyss på att dem har chatt på sidan, dem säger att dem ej dropshippar och att det skickas ut från en distributionscenter i stockholm och deras kontor är på tegelbacken 4a

Anyways här kommer bild på spårningen tog bort mina egna uppgifter bara tror ej man kan få ut mycket av den

Om vi går tillbaka till riktiga ämnet kugoo scootersen: har någon testat sätta vanliga däck på backhjulet? hur gick det?

Bifogade filer:

6. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Alltså det är helt otroligt att du är så naiv att du tror på vad de säger när idioterna ljuger som de gör.

Det är hela paketet resa som är intressant. Var du hämtade ut det kvittar.

7. Villfarelser

Villfarelser Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Har precis köpt en Kugoo s3 på blocket så har tyvärr ingen manual :-/
    Funkade skitbra första dagen, men efter att jag laddat den under natten dök den här röda varningssignalen upp. Nu kör den inte mer och kommer den igång går den baklänges. Nån som kan komma med några goda råd?

Tacksam för hjälp och grymt forum!

Bifogade filer:

8. Mindir

Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Är det en Kugoo S3 eller Kugoo S1 som du köpt?

Är det Kugoo S3 är det en modell som släpps på Ryska marknaden.

Vad köpte du den för?

Kolla i det Ryska forumet som länkas till i början av den här tråden.

Här pratar man specifikt om just Kugoo S3:

Опыт покупки Kugoo S3

Verkar finnas två olika S3or. En svart och en vit som kommer från olika fabriker. Vilken färg har du på din ?

Tror ingen haft det symtomet på sin S1 i det här forumet.

Jag hade börjat med att titta på kablarna som går upp från motorhjulet att de sitter fast ordentligt och inte lossnat eller glappar.
    Kolla också över kablarna till kontrollenheten.

En annan källa till problem då felkoder kommit upp i displayn är när det är strul med gas och broms reglagen.
    Sitter en Hall IC under gas handtaget som ibland har lossnat eller flyttat på sig.
    En del ryssar som haft problem med det. Dock tror jag det har varit "P" som felkod i displayn då.

I manualen som följer med Kugoo S1 tas inte felkoderna upp alls och gissar på att det är samma för Kuggo S3 manualen.

Det bästa för dig kan vara att du loggar dig på det ryska forumet och sedan ställer en fråga rakt ut där och ser vad du får för svar.
    Mycket kunnigt folk där som troligen sett det mesta av problemen som finns med Kugoo familjen.

Last edited: 27 maj 2019
  9. ludde28

ludde28 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    Kan vara nåt med e-bromssystemet. När du bromsar så reverserar du egentligen, dvs du skickar ström bakåt ("åker bakåt"). "Överbliven" ström tas hand om av kondensatorer, eller laddar batteri.

10. alexanderskoglund

Mottagna gillanden:
    1

View: https://www.youtube.com/watch?v=jIYkO1Jyz_g

Fattar inte vad dem säger men verkar som att det är samma elscooter fast med annat namn, ser iaf inget skillnad från den jag köper på scooterexptern

dem kanske bara använt annat namn för ryssar som "inte vill ha version 1"???

11. Mindir

Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

Står på deras sida att de har öppet köp i 30 dagar så har du inte öppnat paketet ännu så skall du kunna lämna tillbaka det och få pengarna tillbaka.
    Ett bra sätt att testa hur seriösa de är. :-)

Inom kort kommer troligen två nya Kugoo dyka upp hos Geekbuying. Kugoo S1R samt Kugoo S2 + den redan existerande S1 sänks kanske priset på om S1R börjar säljas.

Så är nog inte fel att lämna tillbaka den du betalade 3700 för och sedan avvaktar till Juni månad och ser vad Geekbuying har att erbjuda dig.

Nu också när M365 har en trevlig prisnivå ( strax över 4000) då M365 Pro är på ingång är det något också att fundera på om du inte just är ute efter hur en Kugoo ser ut när den är hopfälld.

12. Mindir

Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Den ryska S3 modellen är snarlik den S1a som vi har här i Europa nu dock inte samma.
    S3 skall ha ett större batteri (8,8Ah) samt kraftigare motor.
    S1 som vi har också en nyare produktionsbatch än den ryska S3an.

Nedan ser du de stora dragen vad som skiljer den Kugoo S1 som många av oss har mot de ryska versionerna.

Geekbuying S1 is not in anyway comperable to Russian S1 S2 or S3. It is a mix of S2 and S3. There are lots of differences:
    1. Geekbuying S1 has a rear break light, Russian S1 or S2 didn't have it, but S3 has it.
    2. Geekbuying S1 has the same front shock absorber as Russian S3 (for S1 or S2 Russians had to buy special octagon sleeves to make it work)
    3. Geekbuying S1 Motor wheel and battery is the same as in Russian S2. Russian S3 has more power and mileage.
    4. Battery in Geekbuying S1 fits tightly in the deck, like in Russian S3 - in old Russian S1 and S2 it rattled (jumped) inside the deck and broke because of that. Anyway, I still disassembled the deck, took the battery out it and put some kitchen sponge cut into 1cm pieces just to be sure that it really fits tightly.
    5. Russian S1 or S2 didn't have a footstand. Geekbuying S1 has a footstand. 6. Folding system often broke in Russian S1 and S2. Geekbuying S1 has the same folding as Russian S3 - improved.
    7. Motor wheel wires in Russian S1 and S2 were getting worn after about 100km and the scooter broke because of that. In Geekbuying S1 it is fixed. Russian S1 was first manufactured and sold in 2016, but now it's not possible to buy it anywhere. In Russian market it was replaced by improved S2 and S3. Motor wheel on my Kugoo S1 bought in Geekbuying was manufactured in 2018 november 05, the date is written on the wheel, so it's pretty new. European version is different, so no, it's not an old outdated version that they are trying to sell again in Europe. I'd say it's a fresh start of Kugoo S1 in Europe with the same build quality as Russian S3 and same parameters as Russian S2.”

Så hade varit intressant att veta hur många kilometer S3an har gått.
    Har den gått långt är ju risken större att problem och strul uppstår.

Motorhjulet är en bra källa till information. Vilka siffror står där WB, AT etc även motorstyrkan skall vara utsatt som 350W etc + datum då hjulet tillverkades. Något fabriksnamn på hjulet/scootern ?

Är inte scootern tätad vid batteriluckan är det också enkelt att lossa den och ta sig en titt på batteriet om det står 8,8Ah, 6,6Ah eller något annat.
    Just när det gäller batteriet har det fuskats och ommärkts mycket när det gäller de Ryska modellerna.

En annat test man kan köra är att kolla vad motorhjulet gör för hastighet om man sätter på läge 3 och sedan gasar. S3 borde komma upp i mer km/h där än våra S1or som ligger på runt 33-34km/h med samma test.

Just S3or i Ryssland finns det väldigt många olika modeller och modar så man vet aldrig vad man köpt innan man tittat på den ordentligt. :-)

Ett par exempel på olika varianter på S3 som finns på den ryska marknaden:

"S3" - this is a classic Kugoo S3 from the JILONG plant presented here as a white scooter.
    and the so-called "S3 New" is another copy from JACK plant presented here as a black scooter.
    The black!

+ Kugoo "S3 New" from the factory JACKI also can meet you like: Kugoo S3 V2 / Kugoo S3 LUX / Kugoo S3 12Ah / Kugoo S3 original etc

13. Mindir

Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Såg att Geekbuying nu fått in Kugoo S2an.

KUGOO S2 Folding Electric Scooter 350W Motor LCD Display Screen 3 Speed Modes Max 30km/h IP54 Waterproof - Black

General
    Brand: KUGOO
    Type: Electric Scooter
    Model: KUGOO S2
    Color: Black, White, Pink

Specification
    Speed Mode: 15km/h, 25km/h, 30km/h
    Battery: 18650 Li-ion battery pack
    Max. Mileage: 30 km(Depends on road and driver weight)
    Max. Speed: 30km/h
    Max. Load: 120kg
    Light: Front lamp, tail light
    Permissible Gradient(Depends on your weight): 15 degree
    Battery Capacity: 7.5Ah
    Battery Voltage: 36V
    Motor Type: Brushless DC motor
    Motor Rated Power: 350W
    Max. Motor Rotate Speed: 700R/min
    Motor Rated Voltage: 36V
    Max. Torque: 13.3N.M
    Charging Time: 4h
    Waterproof: IP54
    Wheel Size: 8-inch solid honeycomb explosion-proof tire
    Braking Distance: 4m

Dimensions&Weight Product Weight: 11kg

Troliga skillnader mellan KG-S1 och KG-S2 som jag kan utläsa mig till och sedan tidigare info:

* Större batteri (7,5Ah vs 6.0Ah på KG-S1) Skriver också 7,8Ah på ett annat ställe
    * Bottenplattan verkar vara lite bredare vilket aldrig är fel om man vill röra på fötterna lite under åkning.
    * Hjulen har hål i gummit vilket borde öka komforten en del.
    * LED lysen vid sidan av bottenplattan och även vid handtagen verkar det vara något rött som kan tyda på en blinkers vilket vore trevligt.
    * Handtagsdesigen skall också vara förbättrad och vad jag förstått skall det inte vara plast längre utan metall överallt vilket borde minska vibrationerna samt göra det mer hållbart när man viker ner och upp handtagen.
    * Displaydesignen förhoppningsvis förbättrad så inget backlight ljus läcker in.
    * Stödet som är ganska dåligt i KG-S1 verkar lite rejälare på KG-S2.
    * Troligen Bluetooth modul med i KG-S2 så man kan använda Kugoo appen.

Dock för lite information hos Geekbuying och för få bilder mot vad man sett på den Kinesiska sidan.

S2 skall vara liknande S3 Pro som finns på den Kinesiska sidan:
    https://detail.1688.com/offer/58814...ialsite&spm=a262gm.8761431.0.0.20361d9ca2sJ4l

Jag har mailat Kugoo om S2 och bett dem klargöra vissa saker.

Dock för under 4000 låter det ändå ganska spännande. :-) ( Såg dock att 200 kommit till i fraktkostnad...)

Skeppas ut om 29 dagar.

Last edited: 29 maj 2019
  14. Mulllvad

Mulllvad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Trevligt, då när de får in lite reservdelar kan man köpa och testa honeycomb däcket på sin s1

Mindir gillar detta.
  15. Sust1200

Sust1200 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    S2 ser väldigt intressant ut, låter som många bra och önskade förbättringar.
    Undrar hur bromsen är?

Dock så är vikten oförändrad 11kg samma som S1, trotts högre kapacitet och bredare fotplatta och diverse saker?, samma beräknad distans under en laddning?

Men som Mullvad skriver däcken blir intressanta!

Denna model måste jag be mina närmaste kika närmare på, kanske kan få min fästmö att köpa min S1 så jag kan uppgradera mig till S2!

Uppdatering: är nu uppe i ca 440 km på min S1.

Har stripat nytt halkskydd på bottenplattan, lindat styrstången med "styrlinda för race cykel" lika så bägge handtagen för ökad komfort när jag bär/kör den.

Mina farhågor är fortfarande, Bromsen och det fällbarahandtagen.

Bifogade filer:

Mindir gillar detta.
  16. Mulllvad

Mottagna gillanden:
    43
    Det är väl mer eller mindre en upphottad version av S1:an, större batteri, stabilare handtag och en massa "kosmetiska" uppgraderingar. Gissar på att motor och broms är identiska. Är osäker på om plattan faktiskt är större eller om hörnen bara är mer rundade så att den ser bredare ut? Men skulle säga att om man är sugen på att köpa en kugoo nu så är det nog värt att vänta tills s2:an släpps.

17. Mulllvad

Mottagna gillanden:
    43
    Har en liten uppdatering ang det luftfyllda bakdäcket. Måste åter igen påpeka hur mycket mjukare den går! Men den verkar tappa cirka en eller två kmh. Tidigare så gick den ~28 på platt asfalt nu verkar den bara vilja göra ~27. Men enligt mig så är det en uppoffring värd att göra. Du kan till och med köra på grusväg utan att det blir särskilt obekvämt och inge mer DUDUDUDU-ljud när man kör på betongplattor. Dessutom verkar den hålla helt okej, skjutsade nämligen tjejen till busshållplatsen och jag var lite lätt oroad att däcket skulle smälla men det gick fin-fint! (däcket var pumpat till 3 bar)

Har även testat köra en del ninebot es(2?) i Budapest.. kommer aldrig mer klaga på kugoo:s dämpning igen. JÄKLAR vad det skakade och lät när terrängen var något annat än platt asfalt.. Men gasreglaget var betydligt mycket lättare att finstyra med och motorn var mycket tystare :)

Det kan även hända att mitt externa batteri dimper ner i brevlådan denna eller kommande vecka, fast det beror ju såklart på hur länge den ska ligga i limbo hos PostNord. Men med lite flyt så kommer det upp en förhoppningsvis lyckad guide om inte allt för länge

Mindir gillar detta.
  18. Mindir

Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    S2an kostar nu 3535 under 7 dagars flash sale. 195 kronor frakt, så totalt strax över 3700.
    Kliar lite i fingrarna men frugan skulle nog bli tokig om det kom hem en scooter till några månader efter S1an. :-)

19. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Haha :)

Nu när jag läst denna tråd blir jag så sugen på S2 då alla verkar så nöjda med sin S1. Så lägger nog en beställning, kul grej - Och bra pris?
    När man ändå är igång ska man lägga till en ringklocka/lås eller fixa det på annat håll? Det är ju precis som Biltema är dyrt. Tänkte även en mobilhållare kan vara bra med GPS då mitt lokalsinne är kasst :P Eller dåligt idé med vibrationer/risk? Eller en extra-laddare?

Jag väger 110kg, vet att jag kör på ett olagligt fordon men med ryggsäck som väger 10kg så lär jag ligga på 20-22km/h tror jag klarar mig. Behöver ju inte maxa den hela tiden. När försvann sunt förnuft från lagboken :P

Jag tänker mig kanske inte direkt pendla med den med någon gång i veckan dra och handla med en lite större ryggsäck. 10km t/r

20. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Mindir gillar detta.