KUGOO S1 Folding Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 15 jan 2019.

  1. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Spännande!
    Mest intresserad av hur de nya däcken uppför sig samt om handtagsdesignen är förändrad.

    Intressant också att förstå om det är samma 350W motor i S2 som i S1 + om de förbättrat bromsen eller inte.

    Även exakt batteristorlek ( troligen 7,8Ah) samt hur långt man kommer på S2 kontra S1 också av intresse.

    Vilken stad bor du i?

    Har du kört KG-S1 tidigare eller någon annan Elspark?
     
  2. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Tjo, kan försöka göra lite tester. Har bara testat Voi en gång :P och tyckte de de va asroligt, så kan man för 3600kr så få ännu roligare och lite nytta tja :P varför inte testa, antar man kan få iaf 50% av priset när man säljer. Bor i NV-skåne i en stad med rätt många backar :P
     
    Mindir gillar detta.
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Tja, Geekbuying återkom med att de ville ha foto av mitt betalkort och id-kort. De vill väl inte sälja till kids men de skriver "Before your order can be processed we must first complete a one-time ID verification."... men är jag ensam om detta?
     
  4. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Betalar du möjligen med PayPal? Har hänt mig tidigare på en annan sida.. Brukar användas som ett säkerhetsåtgärd. När det hände mig berodde det på att jag inte använde samma mail på sidan som på Paypal. Men ja du verkar vara den första här som det händer för :)
     
  5. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Nej, skapade ett konto och sen betalade med kort, kom ingen fråga från Swedbank/bankID vilket var lite mystiskt men, pengarna är just nu bara "reserverade". Jag skicka mina uppgifter/bild då de som sagt inte första gången de hänt mig heller. De kanske bara vill se ålder eller att man inte använder stulet kort. (just för bankID inte kom fram... )

    Lite OT kanske, dom verkar ju rätt seriösa så får se vad dom svarar.
     
  6. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    Fått lite mer info av Kugoo nu när det gäller S2.

    * Batteriet är på 7,5Ah. De skall uppdatera på Geekbuying så det är tydligt där. Jag tog också upp det här med räckvidden mellan S1 och S2 att det inte kände riktigt logiskt att räckviden var lika på båda.
    Väntar på svar från dem angående den saken.
    S2 borde ju väga lite mer än S1 på grund av det större batteriet.
    * Finns INGA LED lysen på sidan av bottenplattan. Bara en reflektiv tejp som liknar LED lysen.
    * Dock finns det blinkers vid sidan på varje handtag!
    Mycket trevligt tillägg. Frågat om det är en knapp på varje handtag som som man aktiverar blinkers med eller hur det är tänkt att fungera.

    * Handtagsdesignen är ganska mycket förändrad enligt dem själva som skall öka komforten under körning. Skall vara tjockare metall än i S1an + andra förbättringar.
    Jag bad dem förtydliga den biten hos Geekbuying då det inte framgår alls idagsläget.
    * Displaydesignen är också uppdaterad och förändrad. Nya bilder skulle komma till Geekbuying inom kort som visar den nya displayn.
    * Finns INGEN Bluetooth modul i KG-S2. Dock nämnde de att det kommer i en version som heter M2.
    Frågade om det var samma som den tidigare S1R som de pratat om och de skulle återkomma inom kort och uppdatera mig angående kommande modeller.
    * De påpekade också att de nya däcken gjorde mycket för komforten under körning.

    Kugoo var också vänliga att skicka mig ett recension ex av KG-S2an som skulle levereras omgående direkt från Kina.
    Så kan troligen vara den första i Europa som får testa den här nya modellen. :-)

    Blir säkert lite moms och tull på den skeppningen men förhoppningsvis inte allt för mycket.
     
    Last edited: 4 jun 2019
    candyraver gillar detta.
  7. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Nice med förbättringar på en redan bra produkt(sett till pris). Blir mest spännande och höra hur blinkers funkar och honeycomb-hjulen.

    (och yes, min order har gått igenom nu)
     
    Mindir gillar detta.
  8. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
  9. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Haha, viss skillnad i pris dock och ser ut som wall-e :P men säkert nice om man jämför specs. Inga honeycomb-ljul vilket jag anser är rätt väsentligt (orka laga hål)
     
  10. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Fick detta från Geeksbuying;

    "Thank you for shopping at GeekBuying!
    We checked that you order the itemKUGOO S1 Pro Folding Electric Scooter 350W Motor LCD Display Screen 3 Speed Modes Max 30km/h IP54 Waterproof - WhiteWe know that when you order the item we named the item is KUGOO S2 on the website ,now the supplier changed it into KUGOO S1 Pro.But please notice that the item is same product and the parameters are exactly the same.
    We are sorry for the inconvenience caused. "

    Jag beställde ingen vit så förstår inte varför de länkar den men jag tyckte den såg rätt fresh ut så svarade på mailet att de va OK och fråga om jag kunde byta min order till en vit...

    Stor förviring :P
     
  11. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Även jag har beställt en Kugoo S2 som nu blev S1 Pro. Tar en svart istället, för vit kommer nog snabbt se riktigt skitig ut. Jag frågade även om M2 som en nämnde här och sa att jag kunde tänka mig att "uppgradera" till den om priset inte var mycket högre samt om releasedagen inte var mycket längre bort.
     
  12. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Då har vi ett batteri, synd bara att tjejen tog kugoo:n till jobbet och kommer hem först ikväll
    IMG_20190607_122101.jpg

    Förövrigt på tal om kugoo s1 pro. Att det är samma räckvidd och större batteri kan bero på däcken. Har läst på diverse forum att mjukare solida gummidäck minskar räckvidden en hel del :)
     
    Last edited: 7 jun 2019
    Mindir gillar detta.
  13. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Passa precis! IMG_20190607_123624.jpg
     
    Mindir gillar detta.
  14. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Återkom med en liten
    Skall bli intressant att se om du får det att fungera.

    Först använda det inbyggda batteriet och sedan med en switch växla till extra batteriet eller kommer båda användas samtidigt?
     
  15. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Båda skall användas samtidigt och båda ska laddas genom ordinarie laddningsport. Som jag har förstått det så laddas batterierna ur i samma takt trots att kapaciteten ej är den samma. Men kan ju erkänna att jag inte är bra på el och går främst efter guider på internet.. Så om någon vet bättre säg till nu innan jag lyckas sabba båda batterierna och potentiellt bränner ner lägenheten :ehm:
     
    candyraver och Mindir gillar detta.
  16. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Ok.
    Låter ju väldigt bra om det fungerar.
    Själv för tekniskt okunnig för att kunna bidra med någon input.
    Kan bara önska dig lycka till och ser med spänning fram mot resultatet.
     
  17. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Här får ni en liten fotobomb!

    IMG_20190607_214348.jpg IMG_20190608_075805.jpg
    IMG_20190608_103909.jpg IMG_20190608_105216.jpg
    IMG_20190608_105813.jpg
     
  18. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Första testet cirkus 7.4 km
    Screenshot_20190608_113712.jpg
    Från fulladdat batteri ~41.7v till 40.0v
    IMG_20190608_104405.jpg

    Teoretisk sett (30km÷6,5ah×16,5ah) så borde körsträckan med det extra batteriet på 10ah vara 76km :cool:
     
    Last edited: 8 jun 2019
    candyraver och Mindir gillar detta.
  19. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Har testat lite mer nu under dagen och allt verkar fungera prima!
    Det negativa är väl att den tar över dubbelt så länge att ladda, Men å andra sidan så har du över dubbelt så mycket batteri så inte helt oväntat ;) Sen så väger den även ett och ett halvt extra, Men det är enligt mig inte särskilt märkbart.

    Batteriet går dessutom lätt att plocka bort, bara att dra ut kontakten och dra av väskan och då fungerar den exakt som vanligt. Det viktiga är dock att när man kopplar in det andra batteriet att det ligger på samma volt som det första batteriet. Lättast är att bara ladda båda batterierna fullt innan man kopplar ihop dem. Har du t.ex. ett batteri halvladdat och det andra fulladat så kommer batterierna att ta skada.

    Slänger upp en lite guide inom kort :)
     
    Mindir och candyraver gillar detta.
  20. Sust1200

    Sust1200 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    12
    Härligt! va kul att det fungerade så pass bra!

    Hur är det med kontakten, hur tänkter du ifall det plötsligt börjar och regna?

    annars ser det riktigt fint ut!