Fullladdad vid 41,8V. (någon enstaka gång sågmjag 41,9, dock trormjag laddaren växlar mellan rött och grönt vif 41,8 och slutar ladda batteriet.
Helt fullt igentligen vid 42V men då risk att den elektriska bromsen inte tar så numera kapar de lite tidigare.
På tidigare Ryska KUGOO var detta ett problem. Så de händiga öppnade upp laddaren och moddade PCBt.
Nu verkar en liknande fix finnas med från fabrik.
Har inte märkt något av detta på varken S1 eller S1 Pro men bra att ta det lite försiktigt när batteriet är helt uppladdat, speciellt om man har någon nerförsbacke i början av sin färd.
Lägger av alternativt kör väldigt sakta om du kommer under 30V.
Tror du märker själv när det känns löjligt att köra då de går så sakta.
Bättre då att stänga av lite i förväg än dränera hela batteriet.
Att hålla koll på detta är mer träffsäkert än batteriindikatorn som kan gå ner till sista röda plutten men sedan ligga kvar där väldigt länge.
Last edited: 28 juli 2019